Gå til innhold

Mannen min har lagt på seg mye, jeg mister helt lysten...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Joda, dette er så politisk ukorrekt og stygt som det kan bli. I en rosarød verden burde jeg elsket mannen min uansett(og det gjør jeg) og samtidig hatt lyst på han uansett... men det har jeg altså ikke. Han har sikkert lagt på seg 15-20 kg siden vi ble sammen for ganske mange år siden. Magen hans henger nedover og er veldig stor. Og siste året har han også fått navlebrokk p.g.a. at han er så overvektig. Den står utover som en stor kul under navlen hans. 

Noen ganger når han vil ha sex og kommer naken får jeg omtrent helt hetta og må nesten tvinge meg selv til å gjennomføre. Vi har veldig sjelden sex. Vi er i 30-årene og burde fremdeles ha et ok sex-liv. Mannen min var ikke en sylfide da vi ble sammen heller, så jeg er ikke en person som krever sixpack og store biceps selv om det sikkert ikke hadde skada, he-he. Men her er det snakk om kraftig overvekt... Jeg blir så lei meg. Har prøvd å få han til å slanke seg, men mat er noe av det som gjør han gladest i hele verden omtrent.

Noen gode tips?? Jeg har ikke turt å si til han at jeg mister lysten pga vekten hans. Jeg er så redd for å såre han. 

Hilsen ei som elsker mannen sin

 

 

Anonymkode: 2fc40...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg synes ikke du har råd til å være politisk korrekt. Det verste som kan skje for ham er at du grøsser og trekker deg unna uten at han vet hvorfor. Du bør ikke tvinge deg selv til å ha sex, men du skylder ham å si hva han kan gjør. Da får han i det minste et valg, og sjansen til å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal fortsette med forholdet så må det tåle såpass. Et par skylder hverandre å være såpass ærlige. Kanskje det er nettopp det som skal til for at han gjør en større innsats?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen gode tips?? Jeg har ikke turt å si til han at jeg mister lysten pga vekten hans. Jeg er så redd for å såre han. 

Hilsen ei som elsker mannen sin

Anonymkode: 2fc40...d7f

Jeg synes du skal si det til ham, men ikke gjør det i sengen! Jeg elsker også mannen min og vil fremdeles elske ham selv om han spiser på seg 20 kg, men jeg vil nok ikke tenne like mye på ham da, sånn er det bare. Jeg har faktisk sagt til min kjære at dersom jeg legger på meg så mye at han mister lysten så MÅ han si fra til meg!

Forbered deg litt mentalt og si til ham at det er noe du må snakke med ham om, at du har gruet deg til det, men at du mener det bare godt for hans skyld. Tilby deg å hjelpe ham med kosten og kanskje kan dere avtale at dere går tur en times tid 2-3 kvelder i uka i begynnelsen? Selv om mat er det som gjør ham gladest i hele verden betyr ikke det at han skal fråtse i alt og spise seg til døde. Jeg synes ikke det er politisk ukorrekt å si fra til partneren at h*n holder på å skade seg selv kraftig, for det er det man gjør når man rett og slett eter seg overvektig (nå snakker vi ikke om sykdom eller medisiner som fører til overvekt, men fedme som kommer av overspising og inaktivitet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det du skriver er helt greit og ikke galt i det hele tatt. 

Sex skal man ha fordi man har lyst til det. Hva som gjør at den enkelte får lyst (og ikke får lyst) er individuelt. Har du ikke lyst, så har du ikke det. Da skal du ikke tvinge deg selv til å ha sex med han. Du kan snakke med han om dette, så får han ta valget: Slanke seg, akseptere å ikke ha sex, eller gå. 

Jeg provoseres over menn (og jeg er mann selv) som av en eller annen grunn mener at det er jentas plikt å ha sex med de, om nødvendig mot deres vilje og lyst. Det hadde ikke jeg fått noe glede av i alle fall.

Sex krever lyst og tiltrekning, ikke bare kjærlighet. 

Hos meg er dette veldig greit. Ingen av oss har lyst. Om dette fra hennes side skyldes at jeg burde og skal gå ned 15 kg, vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg synes det du skriver er helt greit og ikke galt i det hele tatt. 

Sex skal man ha fordi man har lyst til det. Hva som gjør at den enkelte får lyst (og ikke får lyst) er individuelt. Har du ikke lyst, så har du ikke det. Da skal du ikke tvinge deg selv til å ha sex med han. Du kan snakke med han om dette, så får han ta valget: Slanke seg, akseptere å ikke ha sex, eller gå. 

Jeg provoseres over menn (og jeg er mann selv) som av en eller annen grunn mener at det er jentas plikt å ha sex med de, om nødvendig mot deres vilje og lyst. Det hadde ikke jeg fått noe glede av i alle fall.

Sex krever lyst og tiltrekning, ikke bare kjærlighet. 

Hos meg er dette veldig greit. Ingen av oss har lyst. Om dette fra hennes side skyldes at jeg burde og skal gå ned 15 kg, vet jeg ikke. 

All forskning viser jo gang på gang at sex er viktig i et forhold. Just sayin. Er selvklart enig med deg at ingeb skal tvinges til sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Maw87 skrev:

All forskning viser jo gang på gang at sex er viktig i et forhold. Just sayin. Er selvklart enig med deg at ingeb skal tvinges til sex.

Greit nok, sex er viktig i de fleste forhold, men det er begge parters ansvar å holde seg attraktive for partneren - og da mener jeg ikke at man skal være helsestudiotrent og modellvakker, men rimelig normalvektig (med mindre partneren tenner på noe nærmere en ytterkant) og velstelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Greit nok, sex er viktig i de fleste forhold, men det er begge parters ansvar å holde seg attraktive for partneren - og da mener jeg ikke at man skal være helsestudiotrent og modellvakker, men rimelig normalvektig (med mindre partneren tenner på noe nærmere en ytterkant) og velstelt.

Helt klart, så absolutt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter her. Takk for mange gode innspill. Og takk for saklige innspill. Jeg var litt bekymret for å få huden kjeftet full av mennesker som syns jeg er overfladisk. Men kanskje jeg ikke er så overfladisk likevel da? Det virker som dere skjønner hva jeg mener. 

Jeg må bare si at mannen min er ikke klar over at jeg "tvinger" meg selv til å ha sex med han. Han er snill og kjærlig. Det er en av grunnene til at jeg gruer meg ekstra. Er litt redd for at han bare vil ta infoen veldig tungt og uansett ikke greie å slanke seg. Jeg har bedt han slanke seg mange ganger på grunn av helsen. Det har ikke nyttet... Har foreløpig ikke sagt til han at han må slanke seg hvis jeg skal ha en mulighet for å tenne på han igjen. Men jeg tror jeg må prøve å si fra til han. Gruer meg altså. Men jeg har jo lyst til å bli gammel med dette mennesket. Og tanken på å ikke ha seksuell tenning med partneren gjør meg bekymret. Hva om jeg faller for en fristelse fra en annen mann en gang i fremtiden hvis jeg blir "desperat"? Det er det siste jeg ønsker! 

Anonymkode: 2fc40...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke det faller i god jord, å s "du har blitt så tykk att jeg ikke tenner på deg lengre"....

 

Dette er ett minefelt.

 

Bedre å bruke noe annet, som "du må gå ned pga din helse".

Anonymkode: c12d6...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok ikke det faller i god jord, å s "du har blitt så tykk att jeg ikke tenner på deg lengre"....

Dette er ett minefelt.

Bedre å bruke noe annet, som "du må gå ned pga din helse".

Anonymkode: c12d6...0c3

Det argumentet har hun brukt flere ganger uten at han har tatt det til seg sier hun. Jeg tror derimot at "Jeg tenner ikke på overvekt så med mindre du tar bedre vare på kroppen din så makter jeg ikke å ha sex med deg" vil kunne ha en overraskende virkning. Selvfølgelig vil han bli såret, sur og lei seg med det samme, men om han er forholdsvis oppegående så vil det jo demre for ham ganske fort at dersom han klarer å gå ned i vekt og passe bedre på seg selv så vil det vanke "godsaker" i premie. :) 

Og hvis hun da også passer på å få med at hun er villig til å hjelpe ham i matveien ved å ta ansvaret for all mat i huset fremover + at de kan begynne å røre litt på seg sammen i form av turer 2-3 kvelder i uka så vil det fort begynne å gi resultater og da blir det ikke noe "du må gjøre alene"; men noe "vi to gjør sammen" og det er vel mer lystbetont for de fleste par?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter her. Takk for mange gode innspill. Og takk for saklige innspill. Jeg var litt bekymret for å få huden kjeftet full av mennesker som syns jeg er overfladisk. Men kanskje jeg ikke er så overfladisk likevel da? Det virker som dere skjønner hva jeg mener. 

Jeg må bare si at mannen min er ikke klar over at jeg "tvinger" meg selv til å ha sex med han. Han er snill og kjærlig. Det er en av grunnene til at jeg gruer meg ekstra. Er litt redd for at han bare vil ta infoen veldig tungt og uansett ikke greie å slanke seg. Jeg har bedt han slanke seg mange ganger på grunn av helsen. Det har ikke nyttet... Har foreløpig ikke sagt til han at han må slanke seg hvis jeg skal ha en mulighet for å tenne på han igjen. Men jeg tror jeg må prøve å si fra til han. Gruer meg altså. Men jeg har jo lyst til å bli gammel med dette mennesket. Og tanken på å ikke ha seksuell tenning med partneren gjør meg bekymret. Hva om jeg faller for en fristelse fra en annen mann en gang i fremtiden hvis jeg blir "desperat"? Det er det siste jeg ønsker! 

Anonymkode: 2fc40...d7f

Ja, det er en risiko for at han bare blir såret og ikke klarer å endre noe. Det er en drøy melding du vil komme med, men det virker ikke som det er noen vei utenom hvis det skal bli noen forandring. Du får legge vekt på at det faktisk er en løsning.

Hadde jeg vært i hans sted ville jeg ønsket å få beskjed, og jeg ville slanket meg. Det er ikke sikkert han klarer å sette pris på at du er modig og konstruktiv når du tar det opp, men for hva det er verd så synes i alle fall jeg det.

Hvis han allerede er litt frustrert over lite sex er han kanskje mer lydhør for hva han kan gjøre for at ting skal bli bedre. Får håpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
13 timer siden, Maw87 skrev:

All forskning viser jo gang på gang at sex er viktig i et forhold. Just sayin. Er selvklart enig med deg at ingeb skal tvinges til sex.

Enig. Ingen har krav på sex eller plikt til å ha sex. Samtidig må man være klar over at forholdet kan bli ødelagt hvis man kutter det ut.

Så enkelt og så komplisert er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva om jeg faller for en fristelse fra en annen mann en gang i fremtiden hvis jeg blir "desperat"? Det er det siste jeg ønsker! 

Anonymkode: 2fc40...d7f

Eller du kan bli oppriktig glad i noen andre, hvor du føler at alt er til stede. Sånt skjer, (har jeg hørt :P )

Jeg tror mangel på sexlyst ofte kommer av andre ting enn bare vekt og fysiske ting. Vel så ofte skyldes det at man har kommet inn i en mer vennskapelig situasjon der kjærligheten mer handler om ansvar og omsorg. Og hva skal man gjøre da? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Lillemus skrev:

Det argumentet har hun brukt flere ganger uten at han har tatt det til seg sier hun. Jeg tror derimot at "Jeg tenner ikke på overvekt så med mindre du tar bedre vare på kroppen din så makter jeg ikke å ha sex med deg" vil kunne ha en overraskende virkning. Selvfølgelig vil han bli såret, sur og lei seg med det samme, men om han er forholdsvis oppegående så vil det jo demre for ham ganske fort at dersom han klarer å gå ned i vekt og passe bedre på seg selv så vil det vanke "godsaker" i premie. :) 

Og hvis hun da også passer på å få med at hun er villig til å hjelpe ham i matveien ved å ta ansvaret for all mat i huset fremover + at de kan begynne å røre litt på seg sammen i form av turer 2-3 kvelder i uka så vil det fort begynne å gi resultater og da blir det ikke noe "du må gjøre alene"; men noe "vi to gjør sammen" og det er vel mer lystbetont for de fleste par?

 

Jeg er helt enig i at man hver part får legge sjel i å ikke forfalle, men den som hadde sagt noe slikt til meg hadde jeg regelrett kastet ut. Derimot har jeg mer tro på å gjøre det til et felles prosjekt, "du, nå synes jeg vi skal forsøke å komme i bedre form", ha kveldsturer sammen, melde seg på ulike aktiviteter, konkurrere om skritt, og div. Gjøre til noe lystig fremfor "slank deg ellers får du ikke sex". 

 

Edit: og er han så glad i mat som du skriver -hva med noen matlagingskurs sammen om sunnere og "riktig"mat. 

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Eller du kan bli oppriktig glad i noen andre, hvor du føler at alt er til stede. Sånt skjer, (har jeg hørt :P )

Jeg tror mangel på sexlyst ofte kommer av andre ting enn bare vekt og fysiske ting. Vel så ofte skyldes det at man har kommet inn i en mer vennskapelig situasjon der kjærligheten mer handler om ansvar og omsorg. Og hva skal man gjøre da? 

 

Må si meg enig her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Eller du kan bli oppriktig glad i noen andre, hvor du føler at alt er til stede. Sånt skjer, (har jeg hørt :P )

Har man ikke barn er det vel bare å bli sammen med denne nye personen, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, XbellaX skrev:

 

Jeg er helt enig i at man hver part får legge sjel i å ikke forfalle, men den som hadde sagt noe slikt til meg hadde jeg regelrett kastet ut. Derimot har jeg mer tro på å gjøre det til et felles prosjekt, "du, nå synes jeg vi skal forsøke å komme i bedre form", ha kveldsturer sammen, melde seg på ulike aktiviteter, konkurrere om skritt, og div. Gjøre til noe lystig fremfor "slank deg ellers får du ikke sex". 

Edit: og er han så glad i mat som du skriver -hva med noen matlagingskurs sammen om sunnere og "riktig"mat. 

Jeg mente ikke at hun skulle si det så rett ut (og det håper jeg kom frem i det første svaret mitt til henne), men jeg mener det er innafor å si det til partner. Om vi snakker om en som rett og slett har spist seg feit og ikke om sykdom/medisiner, det blir noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg mente ikke at hun skulle si det så rett ut (og det håper jeg kom frem i det første svaret mitt til henne), men jeg mener det er innafor å si det til partner. Om vi snakker om en som rett og slett har spist seg feit og ikke om sykdom/medisiner, det blir noe annet.

du får plusspoeng for direkte tale, jeg har sans for slikt ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...