Gå til innhold

Hvorfor har alle aspergere dilla på.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det rart ikke de som er minst oppegående får bedre hjelp.

Anonymkode: 141a2...923

Den evige diskusjonen om hjelp. Noen mennesker lar seg ikke hjelpe.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer ikke å svare for deg?

Anonymkode: 8f624...50e

Hva mener du? Anonym hadde ikke fått med seg alt jeg skrev, dermed ble vedkommendes kommentar tilbake meningsløs, og det var ingenting for meg å svare på.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viss man ikke ønsker venner går det mer på schizoid personlighetsforstyrrelse. Om man derimot gjerne ønsker seg venner, men ikke klarer å få eller beholde venner på grunn av dårlig sosial kompetanse, da er det asperger.

Anonymkode: 12a89...da8

Det der er da bare tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er det rart ikke de som er minst oppegående får bedre hjelp.

Anonymkode: 141a2...923

Ja, det er rart og det burde ikke være sånn. Det er noen ting jeg synes er typisk for de som får mye hjelp, basert på dol:

- Sterk vilje til å bli bedre.

- Masse energi 

- Følger rådene de får.

- Har et visst nettverk rundt seg. Sterke familiemedlemmer som følger opp f.eks.

- Flaks mhp å få riktig psykiater.

De som har lite energi og vilje har egentlig mest behov for hjelp. De er kanskje så vanskelige å hjelpe at de blir nedprioritert. Helsevesenet består også av mennesker, og kan nok prioritere de som "roper høyest", dvs er pågående og argumenterer godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gargamel skrev:

Helsevesenet består også av mennesker, og kan nok prioritere de som "roper høyest", dvs er pågående og argumenterer godt.

Det er ingen tvil om at det lønner seg å mase. Så må man ha en fastlege som tar jobben sin seriøst og tar pasientene seriøst. Men i psykiatrien er det sånn at man må jobbe hardt selv for å bli bedre. Når man er syk så er det ikke så lett å jobbe hardt. Noen klarer det, gjør fremskritt og blir stadig bedre. Andre klarer det ikke og etter en viss tid blir man gitt opp, forståelig nok kanskje. Det er jo bedre å redde de som kan reddes enn å bruke tid på de som ikke blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Trine skrev:

 

Det der er da bare tull.

Kan du forklare eksakt hva som er tull? For meg høres det der veldig logisk ut.

Anonymkode: 2bf82...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, det er rart og det burde ikke være sånn. Det er noen ting jeg synes er typisk for de som får mye hjelp, basert på dol:

- Sterk vilje til å bli bedre.

- Masse energi 

- Følger rådene de får.

- Har et visst nettverk rundt seg. Sterke familiemedlemmer som følger opp f.eks.

- Flaks mhp å få riktig psykiater.

De som har lite energi og vilje har egentlig mest behov for hjelp. De er kanskje så vanskelige å hjelpe at de blir nedprioritert. Helsevesenet består også av mennesker, og kan nok prioritere de som "roper høyest", dvs er pågående og argumenterer godt.

Dette er totale motsetning til min erfaring! Jeg har forsøkt å komme inn på DPS i 4 år. 4! Henvisninger fra fastlege, privatlege, psykiater, psykolog you name it. Jeg har kjempet med nebb og klør for å komme inn. Jeg har klaget på avslagene hver gang, lagt ved paragrafer etter paragrafer. For jeg har rett til hjelp i følge disse flotte paragrafene. Psykiateren min (privat) jobber på DPS på dagtid, og de "værste" får hjelp, de som ikke kan reddes sier han. Kapasiteten er sprengt. Og ja, vi har fritt sykehusvalg, jeg har forsøkt samtlige DPSer rundt om i fylke som er innenfor 1 time med bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Gargamel said:

- Flaks mhp å få riktig psykiater.

Hva er "riktig" psykiater? Er det en Nils går god for?

Anonymkode: b532d...b2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er "riktig" psykiater? Er det en Nils går god for?

Anonymkode: b532d...b2b

Kanskje det. Tipper en psykiater har meninger om hvem som er gode.

2 timer siden, Maw87 skrev:

Dette er totale motsetning til min erfaring! Jeg har forsøkt å komme inn på DPS i 4 år. 4! Henvisninger fra fastlege, privatlege, psykiater, psykolog you name it. Jeg har kjempet med nebb og klør for å komme inn. Jeg har klaget på avslagene hver gang, lagt ved paragrafer etter paragrafer. For jeg har rett til hjelp i følge disse flotte paragrafene. Psykiateren min (privat) jobber på DPS på dagtid, og de "værste" får hjelp, de som ikke kan reddes sier han. Kapasiteten er sprengt. Og ja, vi har fritt sykehusvalg, jeg har forsøkt samtlige DPSer rundt om i fylke som er innenfor 1 time med bil. 

Husk at jeg baserte innlegget på inntrykket fra noen få personer på dol pluss synsing og spekulasjon på sviktende grunnlag. Jeg legger meg fullstendig flat for dine erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare eksakt hva som er tull? For meg høres det der veldig logisk ut.

Anonymkode: 2bf82...4a5

Det er mange med asperger som ikke orker/vil ha venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Trine skrev:

Det er mange med asperger som ikke orker/vil ha venner.

Fordi de blir utslitt og deprimert av ikke orke og / eller ikke klare få venner. Og da må det være lov til å klage over at man ikke er norrmal.

Anonymkode: 2bf82...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de blir utslitt og deprimert av ikke orke og / eller ikke klare få venner. Og da må det være lov til å klage over at man ikke er norrmal.

Anonymkode: 2bf82...4a5

Jeg har vel ikke sagt at det ikke er lov til å klage over at man ikke er normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Trine skrev:

Jeg har vel ikke sagt at det ikke er lov til å klage over at man ikke er normal.

Du skrev på forrige side: men da klager man ikke over at man ikke har det.

Anonymkode: 2bf82...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Trine skrev:

Det er ingen tvil om at det lønner seg å mase.

Man må åpenbart være frisk og oppegående for å få hjelp.

Anonymkode: 2bf82...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Man må åpenbart være frisk og oppegående for å få hjelp.

Anonymkode: 2bf82...4a5

Amen til den der.... For mitt vedkommende vet jeg hvordan min utredning har blitt siste året og ender. Men jeg driter i hva behandleren min mener. Jeg kjører mitt løp og han får kjøre sitt. .. Off topic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skrev på forrige side: men da klager man ikke over at man ikke har det.

Anonymkode: 2bf82...4a5

Når man ikke vil ha venner så kan man ikke klage over at man ikke har venner nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man må åpenbart være frisk og oppegående for å få hjelp.

Anonymkode: 2bf82...4a5

Ikke åpenbart. Man kan også være heldig å få en flink fastlege som hjelper en. Enten må man være oppegående ellerså må man være litt heldig og måte på de rette legene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trine skrev:

Når man ikke vil ha venner så kan man ikke klage over at man ikke har venner nei.

Hvis det skyldes den lidelsen man har kan man det, jo. Det er lov å ønske å være norrmal.

Anonymkode: 2bf82...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ObservingSnailReproduction
On 11.12.2016 at 9:58 AM, AnonymBruker said:

Kan du forklare eksakt hva som er tull? For meg høres det der veldig logisk ut.

Anonymkode: 2bf82...4a5

Hei..

Hvis en lærer en person med Asperger å ikke ønske nære sosiale relasjoner, så sitter en ikke igjen med Schizoid, nei.
Schizoid involverer ikke svekkelser i ikke-verbal kommunikasjon lignende mangel på øyekontakt, uvanlig prosodi eller et mønster av begrensede interesser eller repeterende atferd. Sammenlignet med AS, er SPD preget av fremtredende atferdsforstyrrelse, bedre voksenjustering og, i teorien, en noe økt risiko for schizofreni. Schizoid har vedvarende mønstre som gjør at man har vansker med å tilpasse seg omgivelsene sine, mens Asperger syndrom er en autismespekterforstyrrelse som i min mening bør taes litt mer alvorlig. 
En asperger som ikke ønsker sosiale relasjoner er et individuelt valg, men for hvilken grunn kan være en av mange.

Logikken din er feilaktig og kommentarene deres om dette er tull.

- Sneglen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...