Gå til innhold

Bekymret for sexlivet nå .


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp, nå er det ingen tvil lenger :( Jeg er 50 år og har kommet i overgangsalderen. 

14 dager siden forrige mens og så blør jeg igjen. Ikke så rent lite heller. 

Jeg som har funnet meg en slik viril mann og som endelig har et topp sexliv. Hva blir løsningen nå ? Vil ikke ødelegge  de fine helgene våre.  Er det hormonspiralen som er eneste alternativ ? Har hørt så mye negativt om den. Ønsker ikke humørsvininger heller. 

Finnes det noe alternativer ?

Anonymkode: 7b686...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en tur til lege/gynekolog. Kan hende du kan bruke minipiller, eller få et annet hormontilskudd sånn at mensen normaliserer seg. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva man evt kan få mot dette, men det er sikkert lurt å se tiden litt an først - hvor langvarig/varig er blødningsforstyrrelsene. Jeg hadde selv en greie i sommer hvor to menstruasjoner kom veldig tett og en av dem var attpåtil nokså langvarig. Men så har det vært helt som en klokke igjen siden, så det hadde jo vært unødvendig å starte med piller el annet i sommer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2016 den 12.58, AnonymBruker skrev:

Hjelp, nå er det ingen tvil lenger :( Jeg er 50 år og har kommet i overgangsalderen. 

14 dager siden forrige mens og så blør jeg igjen. Ikke så rent lite heller. 

Jeg som har funnet meg en slik viril mann og som endelig har et topp sexliv. Hva blir løsningen nå ? Vil ikke ødelegge  de fine helgene våre.  Er det hormonspiralen som er eneste alternativ ? Har hørt så mye negativt om den. Ønsker ikke humørsvininger heller. 

Finnes det noe alternativer ?

Anonymkode: 7b686...a4b

Jeg ville, som morsan, ha sett det an en stund ennå. Om to menstruasjoner kommer så tett betyr ikke det at du vil ha det sånn de neste tre årene. :) Det kan godt være 6 mnd til neste gang. Jeg hadde ikke begynt å tukle med hormoner og slikt før det hadde vært regelmessig så ofte over en litt lengre periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. 2 mensenperioder på en måned og blødning en hel uke om gangen, var litt mye. Håper ikke det fortsetter slik, men skal gjøre som dere råder meg til. Se det an litt.

 

Anonymkode: 7b686...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...