Gå til innhold

Feit mann 58.


Norknight

Anbefalte innlegg

Skal jeg ta bare en av disse eller begge:Carvedilo 6,25 mg eller Metroprolol 25 mg? Er litt forvirret for tiden,og håper bare det er hukommelsen...Ble i april 2014 operert for hjerteinfarkt. Har ikke klart å gjøre mye med mine 145 kg pga slitasje i begge knær.Når man holder på å bli en bitter gammel mann er det viktig å ikke horde for mye å bare ha 1-2 katter.

Endret av Meat Loff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Du bør nok spise mindre hvis du vil gå ned i vekt. Jeg tror uansett ikke noen rusleturer monner så mye hvis man skal ned 40-50 kg. Det høres vanskelig ut, men det er tross alt noen som greier det. På sikt er aktivitet viktig for helsa, men du må først bli lett nok til å komme deg ut av stolen. Hvis du drikker masse brus kan du kanskje gå over til sukkerfri eller bris? Det burde være overkommelig.

NB: Selv om du ikke klarer å gå ned er det fortsatt viktig å begrense vektoppgangen! Selv om du ikke når målene er det ikke bortkastet å spise sunnere.

Jeg føler meg som Captain Obvious, men selv om det er selvfølgeligheter, så er det vel ikke så mye annet å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte går man år etter år med overvekt uten å komme noen vei. I mens kommer sykdommene snikende og det blir enda verre og få gjort noe med vektproblemet. Det finnes feite folk som ikke har noe problemer med helsen eller det å være feit - dette er nok noe man bør bite seg merke i.

Forøvrig finnes slankeoperasjoner, noe som er verdt å vurdere før det går for langt og helsen allerede er ødelagt. Man får vurdere litt selv hvor skoen trykker.

Anonymkode: 7461c...cfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg valgte å gå for slankeoperasjon og da 45 kg var borte, fikk jeg et nytt liv med en kropp jeg kunne trives med. Det er vanskelig å slanke seg uten slankeoperasjon, men det handler om det samme: Å spise mindre. Med en slankeoperasjon får man en fysisk hjelp til å begrense mengden mat, men man må spise hver 3. time, noe alle bør gjøre uansett slanking eller ikke.

Anonymkode: 38d8d...38d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2016 den 9.21, Gargamel skrev:

Du bør nok spise mindre hvis du vil gå ned i vekt. Jeg tror uansett ikke noen rusleturer monner så mye hvis man skal ned 40-50 kg. Det høres vanskelig ut, men det er tross alt noen som greier det. På sikt er aktivitet viktig for helsa, men du må først bli lett nok til å komme deg ut av stolen. Hvis du drikker masse brus kan du kanskje gå over til sukkerfri eller bris? Det burde være overkommelig.

NB: Selv om du ikke klarer å gå ned er det fortsatt viktig å begrense vektoppgangen! Selv om du ikke når målene er det ikke bortkastet å spise sunnere.

Jeg føler meg som Captain Obvious, men selv om det er selvfølgeligheter, så er det vel ikke så mye annet å si.

Jeg trenger ingen slanketips,jeg forsøker å få greie på hvilke medisiner som er de riktige for meg.Metroprolol OG carvedilol?Både og eller bare en av de.

Hvis flere velmenende kommer med slanketips blir jeg sur.Har veid over 100 kg i 20 år nå,og jeg lever jo.Hvor lenge lever en tynn 58 årig alkoholiker som røyker 40 om dagen? Han veier 70 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det siste spm du stiller er jo bare tøysete. Du har jo trolig et hjerteinfarkt bak deg og knær som ikke tåler vekten din, er avhengig av flere medisiner daglig og du lever en passiv tilværelse pga overvekt. Enda ser du ikke overvekten som et problem? Greit nok st du ikke vil ha slankeråd, men da behøver du ikke nevne hverken vekt eller vanskeligheter med knær pga vekten om du bare ønsker svar ang medisiner.

Ring legen som har rekvirert medisin om du ikke finner ut av det ved å lese på pakninger hvor det ofte står når, hvor ofte og hvor stor dose. 

Anonymkode: 7d47a...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvilken medisin du skal ta kan verken NHD eller vi andre her på forumet vurdere. Du må gå til fastlegen din for å forhøre deg om dette. Det kan spille inn mange forskjellige roller..

Ellers så kan du jo som Anonym over sier; lese pakningsvedlegget du har fått tildelt.

Anonymkode: 48bcb...12d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Begge preparatene er såkalte betablokkere. De gjør jo samme jobben, men jeg har vel egentlig aldri hørt om noen heller tar to forskjellige i stedet for høy dose av en. Slå på tråden til fastlegen på mandag du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar carvedolol siden det står på reseptene i 2016.Nyeste med metropropol er fra 2015.Har kanskje funnet svaret selv?

Mitt beste organ selv med mye overvekt er faktisk hjernen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsvinnende små doser av begge to. Metoprolol demper arbeidet for hjertet, mens Carvedilol gjør det samme, samt utvider blodårene litt og senker motstanden hjertet arbeider mot.

Jeg ville vel tatt begge og så spurt legen om du heller kunne øke dosen av den ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...