Gå til innhold

Ahhh..... Klassisk musikk!


Gondor

Anbefalte innlegg

Fant frem min gamle cd spiller i kveld og lytter nå til Bach's Christmas Oratorio. Så vakkert, så vakkert! Føler meg oppløftet og lykkelig.

Medisiner må til,  men jammen meg kan ikke også musikk fylle en med fred og stor, stor glede!

Så mitt juletips må være å stresse mindre og sette av mer tid til musikk og alt som fyller hjemmet med fred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Digger Juleoratoriet. Og ekstra stas med Jauchzet frohlocket. Når den ljomer i huset? og jeg er alene hjemme, synger jeg de stemmene jeg ønsker å synge og svitsjer lett mellom dem, samt hopper gjerne 7/8-dels oktav opp eller ned etter eget forgodtbefinnende, mens jeg dirigerer og spiller luftpauker. Herlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Slavisk marsj, ikke julemusikk men for meg er det jul. Må ha volumet på fullt og så bytter jeg på å dirigere, spille ulike instrumentet osv. Har spilt den i korps så jeg kjenner den godt og den gir meg gode vinner fra før jeg ble syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, BamseLiten skrev:

Musikk er ett av mine symptomer. Når ting går nedover begraver jeg meg i musikk. Spille høyt og mye. Bare glor og føler. 

Hjelper det mot symptomene å spille musikk? Jeg har danset rundt med vaskekluten med Aretha Franklin på full guffe i dag. Skikkelig powermusikk. Da jeg vasket badet satte jeg på latinorytmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
22 minutter siden, Gondor skrev:

Hjelper det mot symptomene å spille musikk? Jeg har danset rundt med vaskekluten med Aretha Franklin på full guffe i dag. Skikkelig powermusikk. Da jeg vasket badet satte jeg på latinorytmer.

Tja, jeg synker inn og får ut mye vondt så jeg er usikker på om det er en god greie. Noe musikk blir jeg glad av men den setter jeg jo aldri på når jeg er lei, da forstyrrer den glade musikken 😪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, BamseLiten skrev:

Musikk er ett av mine symptomer. Når ting går nedover begraver jeg meg i musikk. Spille høyt og mye. Bare glor og føler. 

Blir du bedre? Jeg tror musikk er medisin for meg når jeg begynner å bli syk. Må liksom høre på noe hele tiden, helst noe rolig og vakkert :-).

Anonymkode: 25020...e6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til alle som er glad i klassisk musikk: Last ned Piano Tiles på mobilen eller nettbrettet, så kan du selv spille de vakreste klassiske låter. 😊

Anonymkode: 44787...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2016 den 17.52, AnonymBruker skrev:

Et tips til alle som er glad i klassisk musikk: Last ned Piano Tiles på mobilen eller nettbrettet, så kan du selv spille de vakreste klassiske låter. 😊

Anonymkode: 44787...aa2

Takk for tips!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det meste av musikk.  Mye etter humøret. Ble inspirert av denne tråden så jeg satte på en cd; "Pan" med Arve Tellefsen.  Da drømmer jeg meg helt bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.12.2016 den 1.34, morsan skrev:

Digger Juleoratoriet. Og ekstra stas med Jauchzet frohlocket. Når den ljomer i huset? og jeg er alene hjemme, synger jeg de stemmene jeg ønsker å synge og svitsjer lett mellom dem, samt hopper gjerne 7/8-dels oktav opp eller ned etter eget forgodtbefinnende, mens jeg dirigerer og spiller luftpauker. Herlig! 

Ække Jauchzet frohlocket i år. 😉 Men annen Bach, da! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, mariaflyfly skrev:

Ække Jauchzet frohlocket i år. 😉 Men annen Bach, da! 😊

Jaja, fint det også. :) Gleder meg til i morgen. Nudge nudge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...