Gå til innhold

Nyttårs barn


zanta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stikkelsbær

De fleste barn vil nok foretrekke å ikke være nyttårsbarn. De fleste barn jeg vet om vil være "eldst i klassen" og dermed blir født tidlig på året. Nyttårsbarn er bare gøy for foreldre, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier seg vel selv om man regner med full klaff på første forsøk og fødsel nøyaktig til termin:

 

1. januar - 40 uker = uke 13, dermed vil befruktning skje ca. uke 15, 2017, dvs. ca. 10. april, så vidt jeg kan forstå.

 

Men dessverre er det neppe tilstrekkelig med matematikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stikkelsbær skrev:

De fleste barn vil nok foretrekke å ikke være nyttårsbarn. De fleste barn jeg vet om vil være "eldst i klassen" og dermed blir født tidlig på året. Nyttårsbarn er bare gøy for foreldre, tror jeg.

Nyttårsbarn er født 1. januar, og nettopp eldst i klassen, i den grad det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkelsbær
2 minutter siden, Xtra skrev:

Nyttårsbarn er født 1. januar, og nettopp eldst i klassen, i den grad det har noe å si.

Ha-ha...ja det har du selvfølgelig rett i!

Jeg tenkte nyttårsaften-barn, men det er det vel ikke noe som heter engang :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Stikkelsbær skrev:

Ha-ha...ja det har du selvfølgelig rett i!

Jeg tenkte nyttårsaften-barn, men det er det vel ikke noe som heter engang :rolleyes:

Det er fort gjort å ende opp med nyttårsaften-barn hvis man går inn for å få nyttårsbarn.  Jeg kjenner opptil flere desember"barn" som skulle vært født på den andre siden av årsskiftet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...