Gå til innhold

Nyttårshelga gikk bedre


Villanda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

22 minutter siden, Villanda skrev:

Ned 200 g. 400 igjen til nye klær og  2,4 til mål. 

Hvlike motivasjonsfaktor er har dere?

Akkurat nå holder jeg på å gi opp, det virker så håpløst det å komme imål. Var flink i korte perioder før jul, men summen de siste 8 mnd er deprimerende (Har bulimi uten oppkast)

Skal prøve å henge meg på dere her, det gir inspirasjon til og fortsette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 75,5 kilo og ligger nå 2 kilo over november-vekta mi :-(

SKAL ned igjen, og vil prøve å jobbe mot 500 g ned per måned gjennom hele 2017. Klarer jeg det, vil jeg være så vidt under 70 kilo ved neste årsskifte. Maaaaange år siden jeg så 69-tallet, så vi får nå se hvordan det går.

Jeg merker egentlig ikke så mye på klærne, synes jeg passer det samme som jeg har gjort de siste ti årene. Men jeg liker ikke når lår og armer blir kvapsete og slappe. Liker å holde meg i form sånn at kroppen kjennes sterk ut. Da må jeg BÅDE spise sunt og litt mindre enn jeg har gjort i jula + trene 3-4 ganger per uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, emilie321 skrev:

Akkurat nå holder jeg på å gi opp, det virker så håpløst det å komme imål. Var flink i korte perioder før jul, men summen de siste 8 mnd er deprimerende (Har bulimi uten oppkast)

Skal prøve å henge meg på dere her, det gir inspirasjon til og fortsette. 

Ja, heng deg på! Men ikkje gå for ekstremt til verks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, emilie321 skrev:

Akkurat nå holder jeg på å gi opp, det virker så håpløst det å komme imål. Var flink i korte perioder før jul, men summen de siste 8 mnd er deprimerende (Har bulimi uten oppkast)

Skal prøve å henge meg på dere her, det gir inspirasjon til og fortsette. 

Hva motiverer deg? Hvilke fordeler får du ved sunnere kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg veier 75,5 kilo og ligger nå 2 kilo over november-vekta mi :-(

SKAL ned igjen, og vil prøve å jobbe mot 500 g ned per måned gjennom hele 2017. Klarer jeg det, vil jeg være så vidt under 70 kilo ved neste årsskifte. Maaaaange år siden jeg så 69-tallet, så vi får nå se hvordan det går.

Jeg merker egentlig ikke så mye på klærne, synes jeg passer det samme som jeg har gjort de siste ti årene. Men jeg liker ikke når lår og armer blir kvapsete og slappe. Liker å holde meg i form sånn at kroppen kjennes sterk ut. Da må jeg BÅDE spise sunt og litt mindre enn jeg har gjort i jula + trene 3-4 ganger per uke.

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Villanda skrev:

Hva motiverer deg? Hvilke fordeler får du ved sunnere kosthold?

Det motiverer meg å se at andre klarer å gå ned. At andre blir gladere og mer fornøyd med seg selv når de greier å trene og spise sunt. 

De fordelene jeg får er en sterkere og gladere kropp og sinn. Jeg går ned i vekt, ergo blir det lettere å bevege seg, det blir lettere å få kjøpt seg klær. Blir ikke så fort sliten og sover også bedre når jeg spiser sunt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, emilie321 skrev:

Akkurat nå holder jeg på å gi opp, det virker så håpløst det å komme imål. Var flink i korte perioder før jul, men summen de siste 8 mnd er deprimerende (Har bulimi uten oppkast)

Skal prøve å henge meg på dere her, det gir inspirasjon til og fortsette. 

Hva var det du gjorde da du hadde god kontroll? Kan du planlegge å gjøre nøyaktig det samme en gang til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, frosken skrev:

Hva var det du gjorde da du hadde god kontroll? Kan du planlegge å gjøre nøyaktig det samme en gang til?

Ja, har begynt. 

Det jeg må gjøre er å planlegge måltider og ha med niste. Ikke la det gå mer enn max 4 timer mellom måltider. Passe på å få nok søvn/hvile og å være i aktivitet. Lage en aktivitetsplan hver uke. (Også for at det ikke skal bli for mye)

Har noen utfordringer. En kranglete kropp, medisiner som gjør meg sulten og nylig røykeslutt. Men greide det i 2 1/2  år sammenhengende så skal jeg kunne greie det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, emilie321 skrev:

Ja, har begynt. 

Det jeg må gjøre er å planlegge måltider og ha med niste. Ikke la det gå mer enn max 4 timer mellom måltider. Passe på å få nok søvn/hvile og å være i aktivitet. Lage en aktivitetsplan hver uke. (Også for at det ikke skal bli for mye)

Har noen utfordringer. En kranglete kropp, medisiner som gjør meg sulten og nylig røykeslutt. Men greide det i 2 1/2  år sammenhengende så skal jeg kunne greie det igjen.

Du kommer jo til å bli mye mer fornøyd med deg selv når du kommer i gang igjen - men gratulerer uansett med røykeslutt :-) Siden du har klart dette før, så kommer du nok etter hvert i gang igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Du kommer jo til å bli mye mer fornøyd med deg selv når du kommer i gang igjen - men gratulerer uansett med røykeslutt :-) Siden du har klart dette før, så kommer du nok etter hvert i gang igjen.

Takk for positive ord. Ja er litt stolt over røykeslutten, har holdt opp i 2 1/2 måned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Villanda skrev:

Stå på!

Takk! I dag viste vekta plutselig 300 g mindre, så nå er jeg i gang!

(har imidlertid fått vondt i ryggen, og har fått streng beskjed fra kiropraktor om bare å gå rolige turer, ikke noe løping eller badminton.... :-(.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, påskelilje skrev:

Takk! I dag viste vekta plutselig 300 g mindre, så nå er jeg i gang!

(har imidlertid fått vondt i ryggen, og har fått streng beskjed fra kiropraktor om bare å gå rolige turer, ikke noe løping eller badminton.... :-(.....)

Nei - så kjedelig! Du som var så godt i gang med løpingen! Håper du blir fort bra igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Lillemus skrev:

Nei - så kjedelig! Du som var så godt i gang med løpingen! Håper du blir fort bra igjen!

Ja, det er så kjipt. Har hatt litt vondt i ryggen noen uker, men hadde ikke tid til å gå til kiropraktor før jul. Nå var jeg der tirsdag og i går, og i går og i dag har ryggen vært verre enn verst :-( Skal dit igjen i morgen, og så håper jeg at det verste er over. Pleier å komme i orden etter noen få behandlinger. Veldig vondt å bøye seg, reise seg, vri seg. Ikke vondt i det hele tatt å sitte, ligge, gå. Så jeg får bare høre på ham og tøye de stramme musklene mine, og håpe på at deg går i orden igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Ja, det er så kjipt. Har hatt litt vondt i ryggen noen uker, men hadde ikke tid til å gå til kiropraktor før jul. Nå var jeg der tirsdag og i går, og i går og i dag har ryggen vært verre enn verst :-( Skal dit igjen i morgen, og så håper jeg at det verste er over. Pleier å komme i orden etter noen få behandlinger. Veldig vondt å bøye seg, reise seg, vri seg. Ikke vondt i det hele tatt å sitte, ligge, gå. Så jeg får bare høre på ham og tøye de stramme musklene mine, og håpe på at deg går i orden igjen!

Rygger tåler stavgang vesentlig bedre enn jogging. Det er påvist gjennom forskning at treningseffekten er like stor ved korrekt stavgang som jogging.

god bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...