Gå til innhold

sex og nytt forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, skal forsøke å strukturere spørsmålene, men det er litt vanskelig.

Jeg har vært separert i et halvt år etter 10 års ekteskap og to barn. Har et nytt forhold med en annen mann. Har en komplisert forhistorie med menn/sex og har hatt perioder tidligere i livet hvor ptsd har gjort ting vanskelig. I mitt tidligere ekteskap ble dette lagt mer eller mindre i ro da vi i grunn ikke hadde så mye sex. Jeg har følt meg oppegående mentalt og fått ting til, mye pga vanskelighetene mellom meg og min tidligere ektefelle - så fant jeg meg et handlingsrom hvor jeg virkelig følte meg i kontakt med selv #til tross for# at det mange ganger var vanskelig å få lov å gjøre det jeg selv ville. Det nye forholdet har vært gjennom turbulente tider grunnet all dramatikken i forbindelse med samlivsbruddet, men denne mannen er svært annerledes og hensynsfull. Jeg fortalte ham om alt grumset i fortiden ganske tidlig - litt fordi jeg trodde ikke det ville kunne fungere pga dette og da var det bedre å gjøre det tidlig. 

Vi har fått til fremskritt på det fysiske området - selv om jeg har hatt episoder med panikkangst og jeg blir jo dessverre preget av dette. Synes det er vanskelig å håndtere, han blir sliten av det også. Jeg forstår jo det - jeg bare klarer ikke å "komme ut" av den spiralen. For eksempel hadde vi en flott kveld som også innebar fysisk samvær som jeg ikke fikk panikk av, men likevel - etterpå så ble jeg helt satt ut. Følte at jeg forsvant litt og jeg tror nesten tårene rant uten at jeg egentlig vet hvorfor. jeg vet at jeg trakk meg unna veldig mentalt. Dette er jo fullstendig irrasjonell oppførsel og det pågikk et par dager etterpå. Jeg klarte ikke å dra for meg selv heller, men klamret meg fast litt. Han er nok veldig trøtt av det, og jeg er også trøtt av det - for jeg føler meg egentlig ferdig med å være "mental case". Jeg bare klarer liksom ikke bryte mønsteret. Det tar over. 

jeg tenker noen ganger at det beste vil være å avslutte det hele, men jeg klarer liksom ikke det heller. Råd?

Anonymkode: b23a1...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...