Gå til innhold

Ubehagelig bivirkning (?) av Ritalin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har gått på Ritalin 20 mg i mange år, og har på grunn av vektreduksjon trappet ned til 10 gram. Etter jeg gjorde det, begynte jeg å oppleve en ganske ubehagelig bivirkning (spesielt for meg med angst) - nemlig at det blir stramt i brystet/tyngre å puste rett etter inntak. Jeg får puste altså, så det er ikke noen direkte åndenød. Merker likevel godt at det er hardere å puste på en måte. Tok opp dette med legen, og legen mente at det nok var en bivirkning. Det rare er bare at jeg ikke har hatt den før, i alle fall ikke hva jeg kan huske. Det går over etter en liten stund, da blir alt bare fryd og gammen.

Nå er jeg litt skremt fra å ta det, og har stoppet opp for en liten periode. Kjenner godt at jeg trenger medisinen, og vil gjerne fortsette. Er jeg bare pysete? Noen som har opplevd tilsvarende?

Anonymkode: 71c2d...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...