Gå til innhold

Utslett - allergi? (bilder)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I går oppstod disse to utslettene på bildene under. De på hendene har jeg hatt tidligere i vinter, og lurer på om det enten kommer av en type såpe jeg bruker - eller av kulde? Noen som har noen formening? Det på hendene klør ikke, men svir litt. Det var nesten borte når jeg stod opp i dag. 

Det andre kom etter jeg spiste sjokolade i går kveld. Oppdaget det når jeg skulle dusje. Ganske kort tid etter at jeg hadde spist, begynte det å klø litt på magen. Oppstod et lite rødt område. Når jeg tok av meg buksa, hadde jeg store utslett på knærne og anklene. De klødde ikke, og var ikke "vabler" - mer som røde områder inni huden. Tenkte at jeg kanskje har blitt allergisk? Aldri vært allergisk mot sjokolade før... har ingen andre allergier som jeg vet om. Nå tør jeg ikke å spise det igjen før jeg vet hva dette kan komme av :mellow:

Jeg var ute å frøs litt i går, var mange minus her. Kan det på knærne også være kulde? Kjente ingen andre symptomer.

cm8hi.jpg

25qsnqh.jpg

Anonymkode: fc2c6...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mine hender ser sånn ut når de er litt tørre og har vært utsatt for kaldt vær. Blir også rød på kroppen når den har vært kald og jeg kommer inn igjen i varmen, særlig etter en varm dusj. Jeg hadde ikke tenkt over det "utslettet" der i det hele tatt.

Anonymkode: 3b4e8...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hendene mine ser ofte sånn ut på vinteren. Kuldekrem hjelper. Enig med 773, jeg hadde ikke tenkt noe over de utslettene. Det er nok ganske normalt, og spesielt på vinteren. Det er ingen grunn til at utsettene skal ha noen sammenheng med sjokolade når du aldri tidligere har reagert på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Definitivt kuldallergi alt sammen. Har ikke noe med sjokoladespising å,gjøre. 

Anonymkode: 10a73...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...