Gå til innhold

Er dette for mange kalorier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Frokost: 1 skive med egg + 1 skrive med 5 hamburgerryggskinker. 

Lunsj: To skiver med 1 hamburgerrygg på hver. 

Middag ? Om eventuellt kan det gå med grønnsaksuppe fra fjordland + 3 fiskekaker i? 

Jeg er så mett i dag, og tror at jeg har spist for mye. Vet at det høres lite ut, men jeg har virkelig vært mett. Jeg holder en stabil vekt på omtrent dette så det er ikke for lite. Forbrenning er nok dårlig.

Utifra hva jeg regnet det som skal det bli rundt 1000 ++ ? 

Skal gjøre fastediett i morgen, og må legge opp med et siste måltid. Om jeg spiser middag halv 7 kan jeg gjøre fasten i morgen, men det er jo bortkasta hvis middagen kommer over hva jeg forbrenner. '

Vanligvis spiser jeg to skiver med noe til middag, og kan ikke spise mer enn dette for da legger jeg på meg...

 

Anonymkode: 15ff2...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Frokost: 1 skive med egg + 1 skrive med 5 hamburgerryggskinker. 

Lunsj: To skiver med 1 hamburgerrygg på hver. 

Middag ? Om eventuellt kan det gå med grønnsaksuppe fra fjordland + 3 fiskekaker i? 

Jeg er så mett i dag, og tror at jeg har spist for mye. Vet at det høres lite ut, men jeg har virkelig vært mett. Jeg holder en stabil vekt på omtrent dette så det er ikke for lite. Forbrenning er nok dårlig.

Utifra hva jeg regnet det som skal det bli rundt 1000 ++ ? 

Skal gjøre fastediett i morgen, og må legge opp med et siste måltid. Om jeg spiser middag halv 7 kan jeg gjøre fasten i morgen, men det er jo bortkasta hvis middagen kommer over hva jeg forbrenner. '

Vanligvis spiser jeg to skiver med noe til middag, og kan ikke spise mer enn dette for da legger jeg på meg...

 

Anonymkode: 15ff2...d2a

Tror forbrenningen min ligger på rundt 1000 nemlig, og hvis jeg er aktiv kanskje 1300. Jeg spiser nemlig aldri mer enn dette, og jeg går ikke ned, så det må jo være at fobrennigen er i das. 1300 legger jeg på meg av.

Anonymkode: 15ff2...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror forbrenningen min ligger på rundt 1000 nemlig, og hvis jeg er aktiv kanskje 1300. Jeg spiser nemlig aldri mer enn dette, og jeg går ikke ned, så det må jo være at fobrennigen er i das. 1300 legger jeg på meg av.

Anonymkode: 15ff2...d2a

Siden du ikke sier noe om hvor høy og tung du er velger nok mange ikke å svare på dette. Det høres ut som du har et usunt forhold til mat rett og slett. Det er du som har snakket om denne fastingen flere ganger tidligere? Selv ligger jeg på ca.1250 kcal i døgnet for å gå ned litt i vekt, men jeg er veldig liten da (152 cm). At du ikke skal trenge mer enn 1000 kcal er lite trolig dersom du er voksen og fullt utvokst, kroppen trenger en viss mengde næring for i det hele tatt å fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 8.1.2017 den 17.30, Lillemus skrev:

Siden du ikke sier noe om hvor høy og tung du er velger nok mange ikke å svare på dette. Det høres ut som du har et usunt forhold til mat rett og slett. Det er du som har snakket om denne fastingen flere ganger tidligere? Selv ligger jeg på ca.1250 kcal i døgnet for å gå ned litt i vekt, men jeg er veldig liten da (152 cm). At du ikke skal trenge mer enn 1000 kcal er lite trolig dersom du er voksen og fullt utvokst, kroppen trenger en viss mengde næring for i det hele tatt å fungere.

men jeg legger på meg av dette..

Anonymkode: 15ff2...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bygge opp forbrenninga ved å spise MER.

Spiser du oftere, øker forbrenninga igjen og vekta kan tilogmed gå litt ned, evt stabiliseres på en sunn vekt. Du har senka forbrenninga maksimalt, derfor legger du evt på deg av litt mer mat enn "normalt"(for deg) 

Du må stabilisere matinntaket på et jevnt nivå gjennom dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, Psykojenta skrev:

Du må bygge opp forbrenninga ved å spise MER.

Spiser du oftere, øker forbrenninga igjen og vekta kan tilogmed gå litt ned, evt stabiliseres på en sunn vekt. Du har senka forbrenninga maksimalt, derfor legger du evt på deg av litt mer mat enn "normalt"(for deg) 

Du må stabilisere matinntaket på et jevnt nivå gjennom dagen. 

hva spiser du da? Det jeg skrev virker normalt. Normal frokost, lunsj og middag...

Anonymkode: 15ff2...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagen er vel ikke normal om du spiser to skiver brød? Hva med salat og eller frukt som mellommåltid mellom lunsj og middag? Hvis du spiser middag halv sju, har du jo gått nesten halve dagen uten mat...

Nå er ikke jeg den rette til å gi råd angående mat da, men mener å ha lest 4-6 måltider med frukt og/eller grønt imellom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva spiser du da? Det jeg skrev virker normalt. Normal frokost, lunsj og middag...

Anonymkode: 15ff2...d2a

Om jeg forsto dagsplanen din riktig hadde du spist frokost og lunsj innen kl. 15:30 og skulle kanskje spise middag før kl. 19.Nå er det jo mulig at du sov til kl. 12 og dermed hadde sen frokost, men dersom du spiste frokost til "vanlig" tid (7-9-tiden) så er det for lite mat på en så lang dag. Selv om du kun ligger i sofaen og prøver så godt du kan ikke å bruke en eneste kalori så er det der i minste laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Om jeg forsto dagsplanen din riktig hadde du spist frokost og lunsj innen kl. 15:30 og skulle kanskje spise middag før kl. 19.Nå er det jo mulig at du sov til kl. 12 og dermed hadde sen frokost, men dersom du spiste frokost til "vanlig" tid (7-9-tiden) så er det for lite mat på en så lang dag. Selv om du kun ligger i sofaen og prøver så godt du kan ikke å bruke en eneste kalori så er det der i minste laget.

Jeg liker ikke at du sier sånn,dablir jeg stressa. Jeg bare lurer i forhold tilnår jeg faster. 

Anonymkode: 15ff2...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva spiser du da? Det jeg skrev virker normalt. Normal frokost, lunsj og middag...

Anonymkode: 15ff2...d2a

En typisk dag for meg når det gjelder mat, er dette:

Frokost 7.30:  1 grovbrødskive med Brelett og skinke/hamburgerrygg/gulost + ett glass skummet melk + et stort krus kaffe

Lunsj 11.30: To grovbrødskiver uten smør + en stor skål salat (vi har salatbar på jobb) - eller en lett varmlunsj + kaffe

Middag 16.30: Ris/pasta/poteter + grønnsaker+ fisk/kjøtt/bønner - vanskelig å anslå hvor mye jeg spiser, men det er vel en normal porsjon for voksne, tipper jeg

Ettermiddag/kveld: 1-2 frukter + evt en skive grovbrød, evt litt snacks (vin/øl/chips/rester av julekaker)

I går var jeg på farten i lunsjtider. Da kjøpte jeg en stor banan, et stort grovt rundstykke, en pære og en halv liter melk. Drakk ikke opp all melka.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke at du sier sånn,dablir jeg stressa. Jeg bare lurer i forhold tilnår jeg faster. 

Anonymkode: 15ff2...d2a

Men det er jo sant. Om du vil faste så foreslår jeg at du finner noen gode nettsider eller bøker om emnet og setter deg godt inn i det før du begynner.

Siden Påskelilje nevner sin egen dagsmeny så kan jo jeg nevne min:

Frokost - 2 ryvitaknekkebrød med kaviar og hvitost

Lunsj: samme som frokost stort sett, men i dag en salat med reker, salat, agurk, paprika, erter og blåbær

Middag: vanligvis 1 kyllingfilet / laksefilet / kjøttpudding / 2-3 fiskekaker o.l. med søtpotetmos (ca. 250 g søtpotet), erter og gulrot, kikerter eller andre grønnsaker

Kvelds: frukt, råkost, 1-2 knekkebrød eller kokosmelk med bær

Dette blir rundt 1200-1300 kcal og er bare akkurat nok til meg de dagene jeg ikke trener, om jeg trener så spiser jeg litt mer og også i helgene blir det litt mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lillemus skrev:

Men det er jo sant. Om du vil faste så foreslår jeg at du finner noen gode nettsider eller bøker om emnet og setter deg godt inn i det før du begynner.

Siden Påskelilje nevner sin egen dagsmeny så kan jo jeg nevne min:

Frokost - 2 ryvitaknekkebrød med kaviar og hvitost

Lunsj: samme som frokost stort sett, men i dag en salat med reker, salat, agurk, paprika, erter og blåbær

Middag: vanligvis 1 kyllingfilet / laksefilet / kjøttpudding / 2-3 fiskekaker o.l. med søtpotetmos (ca. 250 g søtpotet), erter og gulrot, kikerter eller andre grønnsaker

Kvelds: frukt, råkost, 1-2 knekkebrød eller kokosmelk med bær

Dette blir rundt 1200-1300 kcal og er bare akkurat nok til meg de dagene jeg ikke trener, om jeg trener så spiser jeg litt mer og også i helgene blir det litt mer. :)

Regna litt på det, og fant faktisk ut av at det ble 1200, og ikke 1000. Kanskje jeg til og med får i meg 1300, hvem vet. Så det er nok derfor det er nok for meg :)

Anonymkode: 15ff2...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regna litt på det, og fant faktisk ut av at det ble 1200, og ikke 1000. Kanskje jeg til og med får i meg 1300, hvem vet. Så det er nok derfor det er nok for meg :)

Anonymkode: 15ff2...d2a

Hvis du ikke er så storvokst og ikke så voldsomt aktiv så er nok 12-1300 kcal passe. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Sunday, January 08, 2017 den 15.39, AnonymBruker skrev:

Frokost: 1 skive med egg + 1 skrive med 5 hamburgerryggskinker. 

Lunsj: To skiver med 1 hamburgerrygg på hver. 

Middag ? Om eventuellt kan det gå med grønnsaksuppe fra fjordland + 3 fiskekaker i? 

Jeg er så mett i dag, og tror at jeg har spist for mye. Vet at det høres lite ut, men jeg har virkelig vært mett. Jeg holder en stabil vekt på omtrent dette så det er ikke for lite. Forbrenning er nok dårlig.

Utifra hva jeg regnet det som skal det bli rundt 1000 ++ ? 

Skal gjøre fastediett i morgen, og må legge opp med et siste måltid. Om jeg spiser middag halv 7 kan jeg gjøre fasten i morgen, men det er jo bortkasta hvis middagen kommer over hva jeg forbrenner. '

Vanligvis spiser jeg to skiver med noe til middag, og kan ikke spise mer enn dette for da legger jeg på meg...

 

Anonymkode: 15ff2...d2a

 

Trenger du gå ned i vekt egentlig?

Tror nå det er bedre å spise hver dag. Kanskje fastingen senker forbrenningen også.

Synes ikke du spiser mye. Ville fordelt maten mer utover dagen. Kanskje spart et par av de fem skinkene til frokost til en skive til et mellommåltid eller kvelds.

Ville også lagt inn noen fruktmåltid. Og mer variert middag. Og grønsaker på skivene.

Hva drikker du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette høres ut som litt Lie mengdemessig

Tror for å opprettholde status quo at det er snakk om ca 1800 kcal men jeg kan ikke særlig mye om ernæringafysiologi

Jeg tenker mest på hvordan de som kjemper om livet i gruvene har det Man har snakket så lenge om å gjøre noe med arbeidsvilkårene og diskriminering men ingenting gjøres

Advokatene harkende livet om å trekke i tårene men presidenten tok ikke opp dette

Jeg er rystet over dette

Men er kanskje dum

Anonymkode: 2c261...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dette høres ut som litt Lie mengdemessig

Tror for å opprettholde status quo at det er snakk om ca 1800 kcal men jeg kan ikke særlig mye om ernæringafysiologi

Kommer helt an på vekt, høyde og aktivitetsnivå. :) Selv er jeg en liten kvinne med middels aktivitetsnivå og med 1800 kcal i døgnet hadde jeg gått opp i vekt. En storvokst mann med høyere aktivitetsnivå hadde antagelig trengt minst 3000 kcal om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...