Gå til innhold

Er det nok å ville?


umakenverdt

Anbefalte innlegg

16 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg ble litt varm om hjertet av å lese dette. Du er dyktig, du tok utfordringen og nå kommer du i mål. Vær stolt! 

Hva med å konsekvent avfeie alle negative tanker om øvelseskjøringen kontant? Har du forsøkt det? Jeg avviser alle tanker som sier at jeg må ha røyk, det har virket i 7 mnd nå og røykeslutt har vert veldig mye enklere enn ved andre forsøk. 

Jeg skal fortsette å holde på det. Jeg gjør det nå, men når ting kjennes særlig vanskelig og jeg føler for å straffe meg selv får jeg det ikke til. Men jeg skal forsøke.

OG gratulerer med å klare å slutte med røyk! Det er imponerende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, FjellOgDalar skrev:

Det er LOV å bruke tid på ting som er vanskelig. Vær stolt av at du ga deg rom til å ta den tiden du trengte for å oppnå målet ditt! Det er mange som trenger å bruke mer tid på å oppnå sine mål enn andre.

Takk det var fint skrevet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke

Ser rundt meg blant noen såkalte bekjente og tenker at alt er ikke så lett når folk hører så dårlig at de tror alt gjelder dem selv

Alle har sitt og man tenker ofte så mye men vi er så forskjellig Noen av oss blir aldri helt happy uansett tror jeg bare om de aldri så gjerne vil

trur eg

Anonymkode: 7b68a...82a

Nei, det er nok mye som andre sier som ikke omhandler oss. Vi er vel mange som kan bli bedre på nettopp det :)

Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Ikke alle klarer å leve glad, men litt mindre kritisk, melankolsk eller bekymret hadde vært fint innimellom ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, umakenverdt skrev:

Nei, det er nok mye som andre sier som ikke omhandler oss. Vi er vel mange som kan bli bedre på nettopp det :)

Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Ikke alle klarer å leve glad, men litt mindre kritisk, melankolsk eller bekymret hadde vært fint innimellom ;) 

Om du virkelig forsto noe som helst av det innlegget du siterte så tror jeg du er over snittet når det kommer til å forstå ting ;) Alternativt er jeg bare stokk dum på det, det er jo selvfølgelig også en mulighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Trine skrev:

Om du virkelig forsto noe som helst av det innlegget du siterte så tror jeg du er over snittet når det kommer til å forstå ting ;) Alternativt er jeg bare stokk dum på det, det er jo selvfølgelig også en mulighet :D

Jeg forsto det slik at det var en uttalelse om at vi (og vedkommendes bekjente) for fort antar at ting de hører handler om dem selv. I tillegg forsto jeg det som at alle er forskjellige og ikke alle er "i stand" til å være happy eller glad, at det kommer litt an på hvem man er. Hvis jeg skal tolke enda videre er det kanskje ikke for alle det er nok å ville...

Kan godt være jeg misforsto helt, men det var slik jeg tolket innlegget :) Kanskje er jeg helt på jordet også da, det er også absolutt en mulighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Jeg kjenner deg ikke (annet enn her), men jeg er veldig stolt over deg! Du gjør nå noe du så for deg ikke lå for deg, at du var for redd og engstelig.

Jeg har stor tro på at dette kommer til å gå bra, og du har alltid grunn til å være superstolt av deg selv og det du har klart!! At det tar litt tid kan faktisk gjøre at du blir en tryggere sjåfør enn mange av de som surfer gjennom!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
21 timer siden, umakenverdt skrev:

Jeg husker jeg tok det opp her for en rekke måneder siden at jeg vurderte å begynne å øvelseskjøre, men var usikker på grunn av at jeg var veldig redd og var redd jeg ikke var egnet i trafikken.

Jeg har begynt å ta en del kjøretimer, og tro det eller ei så går det noe fremover :) Det går så mye fremover at jeg har et håp om at det kan være mulig å få til på sikt! Jeg kommer til å bruke lenger tid enn de fleste, men det går fremover.

At jeg har klart å starte dette som jeg har vært veldig redd og engstelig for i 10 år, at jeg faktisk har eksponert meg for min kjørelærer hver kjøretime, og at jeg forhåpentligvis på sikt kan klare å få dette til er noe jeg virkelig ønsker å være stolt over fremover også. Jeg er redd det bare går i samme kategori som det meste annet at dette klarer jo de fleste og det er derfor ingenting å være stolt over. Jeg brukte jo lang tid, jeg kom ikke gjennom på god nok måte osv.

Jeg lurer på om noen har råd til en som lett faller inn i slike tankemønstre, hvordan unngå at det skjer med dette? Noe jeg kan gjøre før eller kanskje i ettertid? Jeg vet ikke om dette er et teit spørsmål, men dette er virkelig noe jeg ønsker å være stolt over (selv om jeg vet at det er svært mange som klarer det mye bedre enn meg og ikke ser på det som en særlig prestasjon).

Selvsagt kan du være stolt av det. :)

Jeg synes jeg hadde gjennomført en kjempestor jobb da jeg fødte barna. Det var en meget stor prestasjon. Den største bragden jeg hadde gjort. 

Det finnes noen andre mennesker i verden som har utført samme jobben, men det hindret ikke meg i å være stolt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre om:-) 

Tok selv lappen i voksen alder og husker fremdeles tilbake på det som en ganske stor bragd jeg er skikkelig fornøyd med:-) Håper du også kan tillate deg å føle det:-) Nå liker jeg godt å kjøre bil selv om skuldrene av og til kommer opp under ørene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Psykojenta skrev:

Vet du hva? Jeg kjenner deg ikke (annet enn her), men jeg er veldig stolt over deg! Du gjør nå noe du så for deg ikke lå for deg, at du var for redd og engstelig.

Jeg har stor tro på at dette kommer til å gå bra, og du har alltid grunn til å være superstolt av deg selv og det du har klart!! At det tar litt tid kan faktisk gjøre at du blir en tryggere sjåfør enn mange av de som surfer gjennom!

 

Jeg kan ikke like flere innlegg i dag, men liker dette :) Tusen takk! Jeg trenger tid og kjøretimer utover det vanlige, men det er jo et håp om at jeg kan bli litt tryggere av det. Tenk at jeg er håpefull på at det kan gå på sikt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Selvsagt kan du være stolt av det. :)

Jeg synes jeg hadde gjennomført en kjempestor jobb da jeg fødte barna. Det var en meget stor prestasjon. Den største bragden jeg hadde gjort. 

Det finnes noen andre mennesker i verden som har utført samme jobben, men det hindret ikke meg i å være stolt :)

 

Takk :) Jeg er jo enig i det, selvfølgelig skal du være stolt av det. Jeg må prøve å huske på at man kan være stolt selv om mange andre gjør det mye bedre enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, cathlin skrev:

Så gøy å høre om:-) 

Tok selv lappen i voksen alder og husker fremdeles tilbake på det som en ganske stor bragd jeg er skikkelig fornøyd med:-) Håper du også kan tillate deg å føle det:-) Nå liker jeg godt å kjøre bil selv om skuldrene av og til kommer opp under ørene. 

Så kjekt å lese :) Det skal jeg ta med meg som et argument for at det er lov å være stolt selv om det er mange ting som kunne blitt gjort bedre.

Kjenner til dette med skuldrene opp under ørene. Nå er det vel mer at skuldrene av og til kommer litt ned for min del :) Men det at de av og til går noe ned er jo et fremskritt det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, umakenverdt skrev:

Jeg forsto det slik at det var en uttalelse om at vi (og vedkommendes bekjente) for fort antar at ting de hører handler om dem selv. I tillegg forsto jeg det som at alle er forskjellige og ikke alle er "i stand" til å være happy eller glad, at det kommer litt an på hvem man er. Hvis jeg skal tolke enda videre er det kanskje ikke for alle det er nok å ville...

Kan godt være jeg misforsto helt, men det var slik jeg tolket innlegget :) Kanskje er jeg helt på jordet også da, det er også absolutt en mulighet :)

Jeg får ikke like mer i dag. Jeg syns du er flink til å tolke :) Så er jeg så glad for at du har gått fra å tro det skal gå til helvete til å tro at du faktisk en dag skal få det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
43 minutter siden, umakenverdt skrev:

Takk :) Jeg er jo enig i det, selvfølgelig skal du være stolt av det. Jeg må prøve å huske på at man kan være stolt selv om mange andre gjør det mye bedre enn meg :)

Jeg var foressten veldig nervøs da jeg skulle ta lappen og hadde liten selvtillit. Jeg tok lappen i 1984, men husker det som om det var i går. Det var ei lukeparkering på en flyplass jeg svetta og styrte fælt med og jeg var sikker på at jeg kom  til å stryke pga det. Det gjorde jeg ikke :)

Teoriprøven husker jeg godt også. Hvis jeg fikk flere enn 10 feil, strøk jeg. Da han kom ut igjen med papirene, så jeg bare et 3- tall. Jeg tenkte : Å, nei, jeg har 13 feil. Men det hadde jeg ikke. Jeg hadde 3 feil. Jeg svevde den dagen :)

Nå har jeg kjørt bil i mange år og er en selvsikker sjåfør :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg var foressten veldig nervøs da jeg skulle ta lappen og hadde liten selvtillit. Jeg tok lappen i 1984, men husker det som om det var i går. Det var ei lukeparkering på en flyplass jeg svetta og styrte fælt med og jeg var sikker på at jeg kom  til å stryke pga det. Det gjorde jeg ikke :)

Teoriprøven husker jeg godt også. Hvis jeg fikk flere enn 10 feil, strøk jeg. Da han kom ut igjen med papirene, så jeg bare et 3- tall. Jeg tenkte : Å, nei, jeg har 13 feil. Men det hadde jeg ikke. Jeg hadde 3 feil. Jeg svevde den dagen :)

Nå har jeg kjørt bil i mange år og er en selvsikker sjåfør :)

Kjekt at du husker det. Skjønner veldig godt at det er noe du styrte fælt med!

Jeg blir nok selv aldri en flink sjåfør, men målet er å kunne bli god nok til å kunne kjøre trafikksikkert og akseptabelt og da få den friheten det gir. Og bevise for meg selv at det faktisk er mulig for meg å få til på tross av det menneske jeg er med alle mine feil.

Teoriprøven er jeg skuffet over at jeg fikk mange feil på, men jeg besto heldigvis. Prøver å se det positive i det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
32 minutter siden, umakenverdt skrev:

Kjekt at du husker det. Skjønner veldig godt at det er noe du styrte fælt med!

Jeg blir nok selv aldri en flink sjåfør, men målet er å kunne bli god nok til å kunne kjøre trafikksikkert og akseptabelt og da få den friheten det gir. Og bevise for meg selv at det faktisk er mulig for meg å få til på tross av det menneske jeg er med alle mine feil.

Teoriprøven er jeg skuffet over at jeg fikk mange feil på, men jeg besto heldigvis. Prøver å se det positive i det ;) 

Du sto og det er det viktigste. Du klarer dette . Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kan du tenke på det at det er annerledes prøver nå enn i 84. Derfor er det lov med flere feil også før du stryker :)

Vær stolt du!! Er ikke alle som klarer teoriprøva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...