Gå til innhold

Å få hund, hjemme-alene-trening valp


Magda

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Trine skrev:

Jeg håper trenden har roet seg ned, men det var en periode hvor "alle" skulle ha en bitteliten hund som de kunne ha i veska mens de var ute og shopet. Det var da Paris Hilton var populær og hadde en sånn veskehund.

Ja husker det, de er jo søte da men stakkars dyr....bare til pynt. Og jeg liker best store hunder, må ha noe å klappe på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Trine skrev:

Haha, valpen krabbet oppi bagen til mamma og pappa da de overnattet her. Mamma kom ut i stua med hunden i bagen "se Trine, du har fått en veskehund" :D

Haha :D Ja der ser du ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja husker det, de er jo søte da men stakkars dyr....bare til pynt. Og jeg liker best store hunder, må ha noe å klappe på :) 

Ja, selv om de er små så har de masse energi og er ikke laget for å sitte i en veske. De vil jo helst være hunder de også. Enig, liker best de store. De små tør man jo nesten ikke klappe, man er jo redd for å ødelegge dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trine skrev:

Ja, selv om de er små så har de masse energi og er ikke laget for å sitte i en veske. De vil jo helst være hunder de også. Enig, liker best de store. De små tør man jo nesten ikke klappe, man er jo redd for å ødelegge dem ;)

Sant det. Hadde vært livredd for å tråkke på de små, tråkket jo noen ganger på katten stakkars. Da freste han, men det gikk bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Haha :D Ja der ser du ;) 

Har forsøkt noen ganger å ha han i en sekk når jeg og storebror har hatt behov for litt lengre tur, men han nekter :D Så da får nok de lange turene vente til han blir litt lengre i bena ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Har forsøkt noen ganger å ha han i en sekk når jeg og storebror har hatt behov for litt lengre tur, men han nekter :D Så da får nok de lange turene vente til han blir litt lengre i bena ;)

Ja får nok det :) Kjekt med hunder, men mye arbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Sant det. Hadde vært livredd for å tråkke på de små, tråkket jo noen ganger på katten stakkars. Da freste han, men det gikk bra. 

Hender jeg tråkker på en pote, men det tåler de. Minsten begynner å få litt størrelse nå, men det var håpløst i begynnelsen. 4 små kg som gikk i bena på meg hele tiden. Storebror har ikke blitt tråkket på på lenge, han har lært hvor han må gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Hender jeg tråkker på en pote, men det tåler de. Minsten begynner å få litt størrelse nå, men det var håpløst i begynnelsen. 4 små kg som gikk i bena på meg hele tiden. Storebror har ikke blitt tråkket på på lenge, han har lært hvor han må gå :)

OK. Katten elsket jo å gni seg inntil bena mine, og trodde alltid han skulle få en godbit. Gikk foran meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja får nok det :) Kjekt med hunder, men mye arbeid. 

Ja, det er mye arbeid. Spesielt når de er valper. Begynner å gå seg til her nå, men jeg var ganske ødelagt den første tiden. Nå er det mest arbeid som jeg liker å gjøre. Han må ofte fortsatt ut litt tidlig på morgenen, men nå sover jeg ikke lenger med et halvt øye oppe. Ikke må han ut 100 ganger iløpet av dagen heller. Men han kan være litt av et monster innimellom :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trine skrev:

Ja, det er mye arbeid. Spesielt når de er valper. Begynner å gå seg til her nå, men jeg var ganske ødelagt den første tiden. Nå er det mest arbeid som jeg liker å gjøre. Han må ofte fortsatt ut litt tidlig på morgenen, men nå sover jeg ikke lenger med et halvt øye oppe. Ikke må han ut 100 ganger iløpet av dagen heller. Men han kan være litt av et monster innimellom :D

Ja husker det fra vi hadde valp, og han hadde utrolig dårlig ånde :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

OK. Katten elsket jo å gni seg inntil bena mine, og trodde alltid han skulle få en godbit. Gikk foran meg. 

Hahaha...det er sånn valpen her er. Han går ved siden av meg, så skrår han forran meg. Går man på en smal sti så er det ikke alltid så lett å få satt ned foten uten å trå på han. Så setter han seg noen ganger rett forran meg. Han er altfor glad i mat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja husker det fra vi hadde valp, og han hadde utrolig dårlig ånde :) 

Hahaha...dårlig ånde faktisk. Det har ikke min, selv om han burde ha det så mye bæsj som han spiser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Hahaha...det er sånn valpen her er. Han går ved siden av meg, så skrår han forran meg. Går man på en smal sti så er det ikke alltid så lett å få satt ned foten uten å trå på han. Så setter han seg noen ganger rett forran meg. Han er altfor glad i mat :D

Ja de dyrene liker mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja de dyrene liker mat :)

Ja, han andre jeg har har alltid vært sånn midt på treet opptatt av mat, men nå som jeg forsøker å få han ned en kg så er han sulten som en ulv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trine skrev:

Hahaha...dårlig ånde faktisk. Det har ikke min, selv om han burde ha det så mye bæsj som han spiser :P

Usj :P Så skulle han jo alltid opp i fjeset mitt også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Ja, han andre jeg har har alltid vært sånn midt på treet opptatt av mat, men nå som jeg forsøker å få han ned en kg så er han sulten som en ulv :D

Ok :) Vår hun var så glad i risgrøt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Usj :P Så skulle han jo alltid opp i fjeset mitt også. 

Hahaha...ja, det er klart ;) Jeg fikk det ene øret grundig vasket i sta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Trine skrev:

Hahaha...ja, det er klart ;) Jeg fikk det ene øret grundig vasket i sta :)

Ja de liker det ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han siste min var mat vegrer, mens han nest siste spiste absolutt alt.

Er litt valpesyk og det blir ikke bedre av å lese denne tråden :)  

Trine, du virker utrolig god med hund. Gøy å lese det du skriver om hundene :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...