Gå til innhold

Dekket Esmya?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man få noe igjen for Esmya? Det er jo utrolig dyrt? Går det ikke på blå resept? 

Anonymkode: 99a50...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jo, Esmya kan skrives ut på blå resept hvis det skal brukes i mer enn tre måneder. Vanligvis gis det som er forbehandling før operasjon, i opp til to ganger tre måneder med pause imellom behandlingene. Det kan søkes Helfo om refusjon, hvis det skal brukes over lenger tid.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Fikk beskjed om at jeg skulle ta det i 3mnd for så ny kontroll. Men på apoteket sa de jeg ikke hadde fått det på blå resept og de selv fikk sjokk over prisen og ba meg ringe gynekologen å høre. De holdt av medisinen til meg. 

Jeg skal jo i utgangspunktet bare gå på de i 3 mnd. Er det da ikke mulig å få på blå resept? 

Anonymkode: 99a50...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...