Gå til innhold

Penicillin-Apocillin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på hvor lang tid det tar før denne virker?

Til nå er det gradvis blitt verre og jeg er litt usikker på hvor lenge jeg skal vente på bedring? Går på 1320mg tre ganger for dag.

Legene er dog ikke enige om hva dette er. Legen som ga meg penicillinkur sa Lymfangitt, legen igår sa Tromboflebitt. Og tilbake sitter jeg som et lite spørsmålstegn. Siden det ikke roer seg, kan det jo være noe litt mer alvorlig.Begynte på søndag ettermiddag. Mulig det er hypokonderen i meg som slår inn. Første legen(legevaktlege-måtte dit fordi legen min hadde kommune tjeneste. Legesenteret har det som vane. Er ikke legen tilgjengelig, bruk legevakt) sa jeg skulle komme tilbake idag om det ikke var bedre, men siden legen igår sa det var noe annet, blir jeg usikker.

Anonymkode: 94c58...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Normalt virker en penicillin-kur veldig fort. Man merker ofte bedring allerede innen et døgn. Men noen ganger er det bakterier som ikke lar seg knekke så lett og da må man kanskje ta flere kurer før man blir frisk. Det kan også være at antibiotikaen man har fått ikke tar den bakterien man prøver å bli kvitt. Da må man ha en annen type.  Men om det er tromboflebitt så hjelper det ikke med antibiotika. Om det er lymfangitt så er det jo veldig viktig at du får behandling. Hvorfor var du hos legen i går når du hadde avtalt at du skulle komme i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved Tromboflebitt kan man også bruke antibiotika, men det er sjelden man gjør det.

Jeg var hos en annen lege igår (enn torsdag)for noe annet enn dette problemet, men det ble tatt opp i går fordi det var nevnt i en bekymringsmelding til legen angående noe annet.

det var legen på torsdag (legevakten)som sa jeg skulle komme igjen i dag, den andre legen(fastlege fredag) hadde en annen "diagnose "- derfor ble jeg usikker.

 

Det jeg er sikker på er at det kjennes ut som huden brenner og når jeg tar på området eller genseren ligger inntil, kjennes det ut som meget kraftig solbrenthet. Rødt og hovent- kanskje litt mindre rødt(vanskelig å se nå, mulig pga lyset her), men mer hovent og smertefullt i dag enn i går. Har litt forhøyet kroppstemperatur i forhold til vanlig, men ingen feber. 

Begynte på penicillin på torsdag, så har tatt åtte doser. Kanskje for lite til å kjenne noe virkning enda. 

Anonymkode: 94c58...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I veldig skjeldne tilfeller brukes antibiotika. Mer vanlig er å bruke en betennelsesdempende krem eller NSAIDs. Hva mente fastlegen om diagnosen du hadde fått på legevakta da? Om du har blitt værre så kan du like godt dra til legen for da trenger du noe annet enn den antibiotikakuren du tar nå og da er det ingen grunn til å fortsette å ta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er blitt nesten bra. Har fortsatt dårlig sirkulasjon til hånda, men hevelse og smerte er borte. Blodåren er i strammeste laget, vet ikke hvordan den slakker seg.

Anonymkode: 94c58...58b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...