Gå til innhold

hormonspiral mirena og smerter


maida

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg er en jente på 23 år som satte inn en spiral ( hormonspiral mirena )  for straks 1 år siden, 1 år etter første barn

Jeg har ikke hatt bivirkninger hittil men nå har jeg vondt under samleie og veldig vonde bryster og nipler.

cirklus på 30 dager og sist mens 26.des.  og dette startet da 9-11.jan par dager før eggløsning men nå er det da 16 jan og brystene og niplene blir bare verre, jeg takler ikke BH eller strålen i dusjen... stabil smerte i livmorstapp og oppover ( sånn ca. er jo ikke lett å lokalisere smertene helt men går helt opp i toppen av livmoren) 

Jeg regner med dette er hormonelt da brystene har gått opp fra en Liten C cup til en god D-cup med tydelig blodårer. 
Jeg har også tatt 2 gravid tester for å utelukke at det har blitt mot alle odds blitt et befruktet egg utenom cirklus. ( men disse tatt veldig tidlig ) 

Noen tanker eller info om hva dette er eller kan være ? spiralen / hormonelt ?  

( Har bestilt time hos lege ) 

Endret av maida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det virker lite sannsynlig at spiralen etter ett års bruk begynner å gi slike bivirkninger. Jeg ville også tenke på graviditet. Ta ny test. Smerter under samleie? Da må man tenke på graviditet utenfor livmoren, men da ville graviditetstesten som regel være positiv. Får du sterkere smerter, bør du søke legehjelp straks.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, da har vi tenkt det samme, men jeg tenker også hormonelt rundt eggløsning.?kjøpt ny test og fremdeles neg. skal ta den timen hos legen og da ber jeg om henvisning til gyn.+ blodprøve på evnt gravidteststing da jeg ikke vise posetiv før 5+6 med junior  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...