Gå til innhold

Kjemisk graviditet og pergotime


Lillye

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! 

Har lenge prøvd å bli gravid men pga utrolig lange sykluser var det vanskelig. 

Fikk 2 kurer med dobbel pergo som jeg brukte uten pause mnd uten hell. Dvs. Fikk eggløsning men ble ikke noe mer. 

Mnd etter uten pergo fikk jeg eggløsning og mye stikninger i eggstokkene. 

Tenkte at nå får vi det til,  og tok test 3,2,1 dag før forventet mens. 

Dagen før forventet fikk vi en skikkelig positiv!! 

Kvelden helt blank hvit, venta 24 timer og ny test, helt blank. 

Er det mulig å få en så tydelig positiv test for så å få Såå blank hvit? 

Ser mange plasser på nett at folk skriver at de fikk gradvis svakere test. 

Har dere noen erfaringer rundt dette?

Har enda ikke fått menstruasjon,  er nå.3 dager på ettertid.når kan man forvente å.få menstruasjon igjen?

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Man har erfart at omtrent halvparten av alle graviditeter går til grunne så tidlig at det oppfattes som en litt forsinket menstruasjon. Det er vel det du har opplevd? Jeg anbefaler derfor å vente med å teste til man har gått noen dager over tiden, ellers blir det lett falske forhåpninger og skuffelser. Det er vel nettopp det du har vært ute for? Du kan forvente menstruasjon i de nærmeste dagene.

Nå er det slik at pergotime blir avregistrert her fra nyttår, og man har ikke noe godt alternativ. Femar brukes forsøksvist, men er ikke et godkjent legemiddel for å fremkalle eggløsning. Du opplyser ikke om din alder og om du har barn fra før, og ikke hvor lange dine sykluser er. Har du vært henvist til gynekolog?

Lykke til videre, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok det.. Blir nok fort testegal!:) jeg er 22 år, har vært prøvere i 1 år. Ble henvist til Gyn a hvor alt så fint ut hos begge to..

Har ikke barn fra før.. Kjedelige greier når ting ikke vil klaffe.  Takk for at du tok deg tid til å svare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig uregelmessig syklus..  Alt fra 40 til 55 dagers.. :)

Har og høy bmi, er 160 og veier 74 kg.. 

Men det at jeg hadde kjemisk viser hvertfall at vi kan bli gravide:)! 

Når er det vanligts å få menstruasjonen tilbake etter kjemisk?:) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Som sagt tidligere 'i løpet av noen dager'. Forsøk å slanke deg 3-5 kg, så kanskje syklus bedrer seg?

Lykke til, hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja muligens det kan hjelpe:) 

Men syklusen min har alltid vært sånn.. Selv når jeg veide 60-65.. Men er absolutt noe jeg streber etter!:) 

Er ikke der jeg ønsker å være på det punktet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tenkte om du kunne ha tilstanden PCOS (poly cystisk ovarie syndrom) hvor det er hormonforstyrrelser med sjeldnere eller bortfall av eggløsning og derfor unormal sykluser med lange intervaller. Overvekt ses ofte ved tilstanden og iblant økt hårvekst eller kviser. En hormonprøve og ultralyd av eggstokkene kan avsløre tilstanden. Behandlingen her vil også være å stimulere til eggløsning.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...