Gå til innhold

Kroniske smerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For tre år siden fikk jeg senebetennelse i venstre underarm, fikk behandling medisinsk og fysikalsk som ikke hjalp. Etterhvert var skuldra også vond men smertene forandret seg til noe annet og til slutt etter et år, halvannet føltes det som isjias i hele kroppen, altså nervesmerter. Fremdeles værst hele venstre side. Også ansiktet som kjennes ut som det er smurt med tigerbalsam og må tørke munnviken hele tiden for jeg tror jeg slevjer.

Har prøvd mye og spiser idag sterke medisiner, noe jeg misliker sterkt men kan likevel ikke la være. Har vært til MR med arm, nakke og hodet (for å utelukke MS). Hos nevrolog og på smerteklinikken ved UNN. Uten funn. Har også hatt opphold på opptreningsenter. Siden mai har jeg hatt to 'time out' på døgnpost hver på en uke.

Føler jeg ikke kommer videre i systemet da de ikke blir enig om diagnose, noen mener fibromyalgi mens andre sier sykdomsforløpet ikke stemmer.

I fortvilelsen satt jeg ikveld leste litt og kom inn på denne siden da jeg søkte på febersmerter uten feber. Er i en ille periode nå og da kjennes det som å bli slått ut av feber og den type smerter flere gang for dag. Men ikke feber.

Har du/dere noen forslag hva eller hvor gå videre? Er for ung, hadde jo et liv jeg tenkte leve.

Med vennlig hilsen meg.

Anonymkode: 837e3...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har alltid krav på en second opinion, får du ikke svar så kjemp videre. Er en tung kamp å kjempe samtidig med smerter, men brått er du heldig å møter på en nevrolog som tar seg tid til en skikkelig utredning. 

Nervesmerter er noe av det værre man kan ha, også svært vanskelig å medisinere. På mitt værste hjalp det å røyke grønt, jeg var svært desperat. Dette er absolutt ingen oppfordring til det, heller en siste mulighet når man ikke får hjelp nok.

 

masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt vanlig å stå og stampe i norsk helsevesen. Særlig når ting ikke vises på røntgen eller blodprøve. Alle vil hjelpe men ingen tar ansvar for at det skjer, og man blir tilbudt overfladiske undersøkelser som ikke fører frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sliter mye med det samme men hos meg er det rygg. var i en bilulykke i 2007 knakk noen tverrtagger i ryggen . mista mye føelse i venstre siden av ryggen . opperert for prolaps 2012 ble nesten bra . så begynte problemene i 2014 . akkuratt vært på smerteklinikk men det for min del var bare noe surr da jeg følte legen jeg møtte tenkte slutt og skap deg . han satte 9 sprøyter med lokal bedøvelse og sa er ikke så mye vi kan hjelpe deg med . Jeg trodde og komme på smerteklinikk skulle hjelpe og få hjelp men det er ikke sånn jeg oppfatter situasjonen . noe av det mest skuffende jeg har vært med på etter og ha slitt med ryggen siden 2007 . 

som legen min sier "det går nok over" 

sliter med "feber " kan vare 4-5 timer så føler jeg det er greit i kansje 2 og så får jeg "feber" igjen 

holdt på sånn i flere uker nå og holdt på sånn i fjord mye også . 

har du holdt på sånn lenge ? 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...