Gå til innhold

Kjolebutikk i Oslo


morsan

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å lete etter en passende kjole til mitt kommende bryllup. Det er uaktuelt med klassiske "katedral-brudekjoler" med slep&slør&sånn. Derfor antar jeg at brudesalongene er utelukket.

Jeg tenker meg mer en "vanlig" penkjole, men den må jo være en festkjole mtp stoffkvalitet etc - ikke for hverdagslig. Den kan gjerne være hvit/champagne, eller en annen farge. Jeg ser også for meg lengde sånn ca til knes, evt litt lenger ned på leggen, og trekvart lange ermer (gjerne blondestoff) hadde vært fint :) Og så foretrekker jeg en pen utrigning fremfor sånn som går helt opp i halsen, og som jeg har sett en del av på bilder. Figurnær, iallfall på overkroppen, og også en kjole som passer for en ikke akkurat sylsank dame ;) 

Det er masse å se på nettet, men jeg ønsker primært å kunne gå inn i en butikk og kjenne på stoffet og prøve kjolen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, morsan skrev:

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å lete etter en passende kjole til mitt kommende bryllup. Det er uaktuelt med klassiske "katedral-brudekjoler" med slep&slør&sånn. Derfor antar jeg at brudesalongene er utelukket.

Jeg tenker meg mer en "vanlig" penkjole, men den må jo være en festkjole mtp stoffkvalitet etc - ikke for hverdagslig. Den kan gjerne være hvit/champagne, eller en annen farge. Jeg ser også for meg lengde sånn ca til knes, evt litt lenger ned på leggen, og trekvart lange ermer (gjerne blondestoff) hadde vært fint :) Og så foretrekker jeg en pen utrigning fremfor sånn som går helt opp i halsen, og som jeg har sett en del av på bilder. Figurnær, iallfall på overkroppen, og også en kjole som passer for en ikke akkurat sylsank dame ;) 

Det er masse å se på nettet, men jeg ønsker primært å kunne gå inn i en butikk og kjenne på stoffet og prøve kjolen på.

Siden du har såpass konkrete ønsker - finnes det ikke sydamer som tar slike oppdrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

Siden du har såpass konkrete ønsker - finnes det ikke sydamer som tar slike oppdrag?

Sikkert:-) Men har jo ikke ubegrenset med penger å bruke på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, morsan skrev:

Sikkert:-) Men har jo ikke ubegrenset med penger å bruke på dette.

Nei, det var det... Håper du finner drømmekjolen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spørsmålet er først og fremst: Hvor kjøper man selskapskjoler i Oslo?

Det andre er småprat om hva jeg liker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.1.2017 den 9.51, Lillemus skrev:

Nei, det var det... Håper du finner drømmekjolen! :)

Tusen takk for det. :-)) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes By Timo har mye fint! Ligger i Paleet og på Fornebu S. Vet ikke riktig om det er kjoler til å gifte seg i da... Ricco vero har fine kjoler. Ligger i Bogstadveien, Paleet og Byporten. Billigere fine sommerkjoler kan Cream på byporten ha.

Siden du sksl gifte deg, kan det kanskje være lurt å få en sydd. Men skjønner at d blir dyrt. 

Sjekk også Cecilie Melli! I Oslo og nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, cilie skrev:

Jeg synes By Timo har mye fint! Ligger i Paleet og på Fornebu S. Vet ikke riktig om det er kjoler til å gifte seg i da... Ricco vero har fine kjoler. Ligger i Bogstadveien, Paleet og Byporten. Billigere fine sommerkjoler kan Cream på byporten ha.

Siden du sksl gifte deg, kan det kanskje være lurt å få en sydd. Men skjønner at d blir dyrt. 

Sjekk også Cecilie Melli! I Oslo og nett. 

Takk for tips. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde satset på netthandling her. Langt bedre utvalg.

Her er noen forslag, ut i fra dine spesifikasjoner:

https://www.zalando.no/young-couture-by-barbara-schwarzer-sommerkjole-greige-yc021c018-b11.html

https://www.zalando.no/young-couture-by-barbara-schwarzer-cocktailkjole-beige-yc021c00k-b11.html

https://www.zalando.no/swing-cocktailkjole-marine-sg721c06q-k11.html

Ellers ville jeg vurdert en ermløs kjole med en jakke eller et kjolesjal, om du vil dekke armene. Da har du langt bedre utvalg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎01‎.‎2017 den 9.24, morsan skrev:

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å lete etter en passende kjole til mitt kommende bryllup. Det er uaktuelt med klassiske "katedral-brudekjoler" med slep&slør&sånn. Derfor antar jeg at brudesalongene er utelukket.

Jeg tenker meg mer en "vanlig" penkjole, men den må jo være en festkjole mtp stoffkvalitet etc - ikke for hverdagslig. Den kan gjerne være hvit/champagne, eller en annen farge. Jeg ser også for meg lengde sånn ca til knes, evt litt lenger ned på leggen, og trekvart lange ermer (gjerne blondestoff) hadde vært fint :) Og så foretrekker jeg en pen utrigning fremfor sånn som går helt opp i halsen, og som jeg har sett en del av på bilder. Figurnær, iallfall på overkroppen, og også en kjole som passer for en ikke akkurat sylsank dame ;) 

Det er masse å se på nettet, men jeg ønsker primært å kunne gå inn i en butikk og kjenne på stoffet og prøve kjolen på.

Jeg ville ha startet på Byporten - der finnes blant annet Høyer, DAY og Riccovero. Hvis du ikke finner noe der, så kan du vandre opp over Karl Johan og gå innom Høyer (mye større butikk enn den på Byporten) på Egertorvet, og så kan du avslutte på Paleet med alle de butikkene som finnes der.  Mange av butikkene er ganske små, så du får fort oversikt.  Også kan du selvfølgelig også gå innom Steen og Strøm med alle de ulike butikkene der før du når Egertorget.

God shopping:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Solemnity skrev:

Jeg tror jeg hadde satset på netthandling her. Langt bedre utvalg.

Her er noen forslag, ut i fra dine spesifikasjoner:

https://www.zalando.no/young-couture-by-barbara-schwarzer-sommerkjole-greige-yc021c018-b11.html

https://www.zalando.no/young-couture-by-barbara-schwarzer-cocktailkjole-beige-yc021c00k-b11.html

https://www.zalando.no/swing-cocktailkjole-marine-sg721c06q-k11.html

Ellers ville jeg vurdert en ermløs kjole med en jakke eller et kjolesjal, om du vil dekke armene. Da har du langt bedre utvalg :)

Takk for tips :) Ja, har sjekket ut en million kjoler på zalando og flere kan være aktuelle. Men først vil jeg gjerne gå og kjenne på stoff og prøve på kroppen. Før jeg eventuelt kaster inn håndkleet og bestiller. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Jeg ville ha startet på Byporten - der finnes blant annet Høyer, DAY og Riccovero. Hvis du ikke finner noe der, så kan du vandre opp over Karl Johan og gå innom Høyer (mye større butikk enn den på Byporten) på Egertorvet, og så kan du avslutte på Paleet med alle de butikkene som finnes der.  Mange av butikkene er ganske små, så du får fort oversikt.  Også kan du selvfølgelig også gå innom Steen og Strøm med alle de ulike butikkene der før du når Egertorget.

God shopping:-)

Takk :) Jeg har vært innom Eger på Egertorget. Fant ikke noe der, men skal sjekke øvrige. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22/01/2017 den 8.46, morsan skrev:

Takk for tips :) Ja, har sjekket ut en million kjoler på zalando og flere kan være aktuelle. Men først vil jeg gjerne gå og kjenne på stoff og prøve på kroppen. Før jeg eventuelt kaster inn håndkleet og bestiller. :) 

Men du kan jo bare sende tilbake? Langt mer avslappenede å prøve hjemme. Du kan bestille flere, så beholde den du liker best (eller returnere alle) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1/18/2017 den 9.24, morsan skrev:

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne å lete etter en passende kjole til mitt kommende bryllup. Det er uaktuelt med klassiske "katedral-brudekjoler" med slep&slør&sånn. Derfor antar jeg at brudesalongene er utelukket.

Jeg tenker meg mer en "vanlig" penkjole, men den må jo være en festkjole mtp stoffkvalitet etc - ikke for hverdagslig. Den kan gjerne være hvit/champagne, eller en annen farge. Jeg ser også for meg lengde sånn ca til knes, evt litt lenger ned på leggen, og trekvart lange ermer (gjerne blondestoff) hadde vært fint :) Og så foretrekker jeg en pen utrigning fremfor sånn som går helt opp i halsen, og som jeg har sett en del av på bilder. Figurnær, iallfall på overkroppen, og også en kjole som passer for en ikke akkurat sylsank dame ;) 

Det er masse å se på nettet, men jeg ønsker primært å kunne gå inn i en butikk og kjenne på stoffet og prøve kjolen på.

Spennende! :)

 

Jeg tenkte som Lillemus at systue måtte være tingen, men du er vel inne på noe med at det fort kan bli dyrt. Ser du har fått fine forslag, men vil i tillegg anbefale dette Gretes butikk i Skovveien 8, der har de mye rart og fint og har en litt overivrig, men dyktig innehaver. Ellers kan du være heldig på Coast i Olav V's gate (litt mye syntet, men noen funn innimellom), og de har nå opphørssalg på Cecilie Melli i Nedre Slottsgate. Synes også det er spennende butikker på Grünerløkka, men kommer i farten ikke på navn.

 

Fortell om dine erfaringer og funn, da :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2017 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Coast

Frøken Dianas salonger

Anonymkode: dc92b...5e9

Takk for tips! 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fretex?

Gå for miljøvennlig bryllup denne gangen. ;)

Anonymkode: 6a1e4...0d3

Hehe ja, jeg er jo gjenbruksfantast sånn ellers - har mye gammelt servise, møbler etc. Men utvalget er nok litt for begrenset mtp kjole der synes jeg. Men takk for interesse for gjenbruk! :) Jeg har en gjenbruksbrudgom - det får holde. :) 

2 timer siden, Xtra skrev:

Spennende! :)

 

Jeg tenkte som Lillemus at systue måtte være tingen, men du er vel inne på noe med at det fort kan bli dyrt. Ser du har fått fine forslag, men vil i tillegg anbefale dette Gretes butikk i Skovveien 8, der har de mye rart og fint og har en litt overivrig, men dyktig innehaver. Ellers kan du være heldig på Coast i Olav V's gate (litt mye syntet, men noen funn innimellom), og de har nå opphørssalg på Cecilie Melli i Nedre Slottsgate. Synes også det er spennende butikker på Grünerløkka, men kommer i farten ikke på navn.

 

Fortell om dine erfaringer og funn, da :).

Takk for tips! Noterer flittig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...