Gå til innhold

Napper kjønnshår med pinset.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, vet ikke om dette er ditt felt. Men... Jeg napper et og et kjønnshår med pinsett. Når jeg drar ut håret er det som en knute/klump i enden av kjønnshåret. Ødelegger jeg roten slik at det ikke vokser ut igjen akkurat på den plassen jeg nappet? Eller er det bare at det tar lenger tid å vokse ut igjen? Ser også at hårene blir mye tynnere og mjukere når det kommer nye.Har blitt en vane å nappe et og et hår. Blir ikke så sår som når jeg bruker høvel. Får av å til ei kvise nå og da som om hårsekkene blir betent? Er også overrasket hvor mange millimeter av håret som sitter under huden også. Ser lengden når det er dratt ut. Det høres kansje vondt ut, men drar du riktig retning så kommer håret uten smerte. Det hele startet med et tykt hårstrå som satt mellom kjønnsleppene som jeg aldri klarte barbere helt bort, før det var vokst ut igjen. En dag tok jeg pinsette og dro det ut med all makt. Det satt skikkelig og var vondt.

Takker for svar.

Anonymkode: dbb5b...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hår som trekkes ut vil etter hvert vokse ut igjen. Som du ser av vedlagte tegning, så er håret tykkere i den delen som ligger under huden, og den er ganske lang også. Det tar klart lenger tid for et hår å vokse ut når det skal vokse helt fra roten.

Vennlig hilsen Mette

Hårfollikkel http.pptx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare at jeg ikke har adgang til å se vedlagt tegning. Vært intressant å sett tegningen. Hvordan hårene er under huden.

Anonymkode: dbb5b...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får bare at jeg ikke har adgang til å se vedlagt tegning. Vært intressant å sett tegningen. Hvordan hårene er under huden.

Anonymkode: dbb5b...cbf

 

IMG_1328.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Takk skal du ha. Det var morsomt å se. Det var ganske tykt hår under huden. Tar ca 2 uker fra jeg napper til det dukker opp igjen. Så det må ta litt tid med nye hår.

Anonymkode: dbb5b...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj! Takk skal du ha. Det var morsomt å se. Det var ganske tykt hår under huden. Tar ca 2 uker fra jeg napper til det dukker opp igjen. Så det må ta litt tid med nye hår.

Anonymkode: dbb5b...cbf

Kan jeg spørre om hvorfor du napper? Er ikke det en veldig omfattende jobb? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Ja, jeg forstår heller ikke denne hårfjerningen. Jeg oppfatter at kjønnshårene har en beskyttende effekt mot gnissing fra klær og gir en slags isolasjon. Hvordan har denne moten oppstått? I riktig gamle dager var det bare prostituerte som fjernet kjønnshårene.

Jeg tar gjerne mot tilbake tilbakemeldinger

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som startet som en måte å fjerne ett kjønnshår på, og som fortsatte i estetisk hensikt, kan fort ta overhånd. Måten du beskriver dette på, og søker informasjon på, høres nesten litt seremeonielt ut for meg. Bruker du mye tid på dette? Blir du urolig om du ikke får nappet hårene når du ser dem komme?

https://sml.snl.no/trikotillomani

 

Anonymkode: 8aa97...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Master skrev:

Kan jeg spørre om hvorfor du napper? Er ikke det en veldig omfattende jobb? :P

Napper for at jeg blir ikke så sår av det, som når jeg barberer meg. Omfattende.. vel det er vel som man ser det da. Bruker 10 minutt på å nappe de hårene som har vokst frem før jeg dusjer om morgenen. Å napper du litt hver morgen så holder du det ved like hele tiden da. :D Vurderer å prøve brasiliansk voksing. Men da må jeg la det gro ut i 2 uker først. Å så lenge klarer jeg ikke å la hårene være.

Anonymkode: cb6be...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Ja, jeg forstår heller ikke denne hårfjerningen. Jeg oppfatter at kjønnshårene har en beskyttende effekt mot gnissing fra klær og gir en slags isolasjon. Hvordan har denne moten oppstått? I riktig gamle dager var det bare prostituerte som fjernet kjønnshårene.

Jeg tar gjerne mot tilbake tilbakemeldinger

Vennlig hilsen Mette

Gnisser ikke mot verken truse eller klær. Myk hud. Prøv det da vel. isolasjon.. tja har aldri hatt verken infeksjon eller blærekatarr eller noe slags problemer i underlivet av den grunn.

Anonymkode: cb6be...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som startet som en måte å fjerne ett kjønnshår på, og som fortsatte i estetisk hensikt, kan fort ta overhånd. Måten du beskriver dette på, og søker informasjon på, høres nesten litt seremeonielt ut for meg. Bruker du mye tid på dette? Blir du urolig om du ikke får nappet hårene når du ser dem komme?

https://sml.snl.no/trikotillomani

 

Anonymkode: 8aa97...fd4

Bruker ca 10 minutter hver morgen før jeg dusjer. Har hendt seg at jeg har ikke hatt tid til å nappe hår enkelte morgener. Da venter jeg bare til neste morgen. Så det er ingen besettelse om du tror det. Liker bare å være hårløs. Hva andre liker, er opp til dem.

Anonymkode: cb6be...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎01‎.‎2017 den 9.59, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Ja, jeg forstår heller ikke denne hårfjerningen. Jeg oppfatter at kjønnshårene har en beskyttende effekt mot gnissing fra klær og gir en slags isolasjon. Hvordan har denne moten oppstått? I riktig gamle dager var det bare prostituerte som fjernet kjønnshårene.

Jeg tar gjerne mot tilbake tilbakemeldinger

Vennlig hilsen Mette

Gnisser huden på låret mot klær? Nei. Det er den samme følelsen med barbert underliv. Om jeg skal sammenligne med noe.

Anonymkode: cb6be...c7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20. januar 2017 den 9.59, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Ja, jeg forstår heller ikke denne hårfjerningen. Jeg oppfatter at kjønnshårene har en beskyttende effekt mot gnissing fra klær og gir en slags isolasjon. Hvordan har denne moten oppstått? I riktig gamle dager var det bare prostituerte som fjernet kjønnshårene.

Jeg tar gjerne mot tilbake tilbakemeldinger

Vennlig hilsen Mette

Må ærlig innrømme at jeg hadde synes det hadde vært deilig å slippet å fjerne kjønnshår! Jeg fjerner det vel pga det er normen, og er litt redd for reaksjonene fra mannfolka om jeg skulle latt være 😥

Anonymkode: bf2ac...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...