Gå til innhold

SV fikk uføre-innrømmelse fra Høyre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mener du om regjeringens politikk?

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/12/05/195261461/sv-fikk-ufoere-innrommelse-fra-hoyre

– Regjeringen og samarbeidspartiene kutter 37 millioner kroner i barnetillegg for uføre foreldre som ikke er i stand til å jobbe - så deler man ut 293 millioner kroner cash til friske foreldre for at de ikke skal jobbe! 

Slik angrep SVs Snorre Serigstad Valen deler av statsbudsjettet stortingsflertallet vedtar, når Stortinget mandag behandler statsbudsjettet regjeringen og støttepartiene Venstre og KrF ble enige om denne helga. 

Uføre forsørgere får et omstridt kutt i barnetillegget som ledd i en uførereform. Reformen hadde som mål å få flere uføre i arbeid. Samtidig økes statens kontantstøtte til foreldre som holder seg hjemme med 1- og 2-åringer i statsbudsjettet for 2017.

– Venstre og KrF messer arbeidslinja spesielt når det gjelder kronisk uføre forsørgere og folk som har slitt ut kroppen i arbeidslivet. Den samme gjengen prioriterer derimot flere hundre millioner kroners økning i kontantstøtta, anklager SV-politikeren, som har varslet at han ikke tar gjenvalg.

– De som det siste året har fratatt 367 familier 29.000 kroner hver i snitt, retter ikke bare pekefingeren mot de uføre forsørgerne og sier det skal lønne seg å jobbe. De utvider kuttet til 4500 barn som har uføre foreldre, sa han videre. 

– Det samme flertallet prioriterer samtidig å betale friske foreldre nesten 300.000 millioner for ikke å jobbe. Hilsen utjevnings-Frp og hilsen likestillings-Venstre, la Valen sarkastisk til. 

Anonymkode: 776a5...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være litt kontroversiell.... Bør man få barn hvis man er ufør? Altså småbarn er mer jobb en noe annet. Klarer man å ha daglig omsorg for små barn, så klarer man fint å jobbe?

 

Noe annet hvis man blir ufør og allerede har barn.

 

Hilsen barnløs ufør.

Anonymkode: ead32...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

For å være litt kontroversiell.... Bør man få barn hvis man er ufør? Altså småbarn er mer jobb en noe annet. Klarer man å ha daglig omsorg for små barn, så klarer man fint å jobbe?

 

Noe annet hvis man blir ufør og allerede har barn.

 

Hilsen barnløs ufør.

Anonymkode: ead32...645

Man har vel egentlig krav på en hel ungeflokk hvis man vil, til og med slik at kommunen må tre til med renhold og annet husstell. Gode rettigheter i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Kanonføde skrev:

Man har vel egentlig krav på en hel ungeflokk hvis man vil, til og med slik at kommunen må tre til med renhold og annet husstell. Gode rettigheter i Norge.

Ja, det er klart. Men jeg stusser alikevel når folk som ikke kan jobbe får en masse barn. Da ser det mer ut som om ufør er noe man vil ha for økonomiske grunner.

 

Men jeg er sikkert ikke rette ræva.

 

Jeg har ekser med barn, og hallo, det var mye mer slitsomt enn å jobbe skal jeg love deg. Men nå er en som ikke liker barn veldig godt da. Men en gang traff jeg en dame som faktisk ville ha mitt barn, jeg takket pent nei.

Anonymkode: ead32...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket barn før i tiden. Da jeg hadde jobb, men etter jeg ga meg med jobbinga grunnet trøbbel med psyken, så tenkte jeg "jeg skal i allefall ikke ha barn...

Anonymkode: ead32...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Kanonføde skrev:

Man har vel egentlig krav på en hel ungeflokk hvis man vil, til og med slik at kommunen må tre til med renhold og annet husstell. Gode rettigheter i Norge.

 

Det er mye rart.

Anonymkode: 776a5...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...