Gå til innhold

Burde jeg ha invitert dem? De ble sittende alene..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis du visste at en liten familie på 3 satt alene på nyttårsaften ville du ha prioritert å invitere dem? Med bakgrunn i at denne familien har stilt opp for deg/dere over flere år da din familie har vært i krise. Og at du har feiret nyttårsaften sammen med de de siste åra..

Du/dere selv hadde ikke noen spesielle andre planer for nyttårsaften bortsett fra å treffe litt familie.

Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke inviterte denne familien som bl sittende alene..

Hva mener du?

Anonymkode: 0b959...77b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du visste at en liten familie på 3 satt alene på nyttårsaften ville du ha prioritert å invitere dem? Med bakgrunn i at denne familien har stilt opp for deg/dere over flere år da din familie har vært i krise. Og at du har feiret nyttårsaften sammen med de de siste åra..

Du/dere selv hadde ikke noen spesielle andre planer for nyttårsaften bortsett fra å treffe litt familie.

Jeg har dårlig samvittighet for at jeg ikke inviterte denne familien som bl sittende alene..

Hva mener du?

Anonymkode: 0b959...77b

Kanskje disse tre koste seg alene? Hvis du ville invitere dem fordi du hadde lyst til å ha dem på besøk - ja. Hvis du ville invitere dem for ikke å ha dårlig samvittighet, men helst ville slippe - nei.

Har aldri skjønt dette styret med at man ikke skal sitte alene på nyttårsaften - hva er egentlig problemet med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med bakgrunn i at denne familien har stilt opp for deg/dere over flere år da din familie har vært i krise. Og at du har feiret nyttårsaften sammen med dem de siste åra..

Du/dere selv hadde ikke noen spesielle andre planer for nyttårsaften bortsett fra å treffe litt familie.

Anonymkode: 0b959...77b

Hvis dere har feiret nyttårsaften sammen i flere år på rad, hadde det kanskje vært naturlig at dere snakket sammen om planene i god tid på forhånd?  Det er jo helt greit å si fra om at denne gangen skal dere feire med deres egen familie, så da blir det ikke samme opplegg som de siste årene.

Det eneste jeg ser på som bittelitt "skjevt" i det du beskriver, er hvis disse tre hadde grunn til å anta at dere skulle opprettholde tradisjonen, og fikk vite i seneste laget at det ikke ble noe av i år.  Men det er begge parters ansvar å avklare sånt - og jeg vet jo ikke hvor lenge "de siste åra" er eller hvor "fast" denne tradisjonen har virket.

Det er ikke noe galt i å være sammen med "bare" sin egen familie på nyttårsaften.  Ikke julaften heller, for den saks skyld.  En familie på tre er ikke noe mer "hjelpetrengende" enn en større familie.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...