Gå til innhold

NHD: Kan jeg bruke Aurorix som har gått ut på dato?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg veldig deprimert for tiden og har Aurorix liggende med utløpsdato 5 2015. Kan jeg bruke dem? 

Anonymkode: 04ee7...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg veldig deprimert for tiden og har Aurorix liggende med utløpsdato 5 2015. Kan jeg bruke dem? 

Anonymkode: 04ee7...7d9

Hvis du føler deg deprimert synes jeg du burde ta kontakt med din fastlege for å finne de beste løsningene rundt din situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Du kan prøve dem. Men du trenger mange for å kunne være sikker på virkning. Snakk med fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne artikkelen beskriver effekt etter utløpsdato, mest sannsynlig er de som gikk ut i 2015 like effektive som de med utløpsdato nå og bør ved evt bruk doseres etter anvisning fra 2015. Men formelt kan verken legemiddelprodusenten eller legen ta ansvar hvis de brukes etter utløpsdato. 

http://tidsskriftet.no/2005/02/legemidler-i-praksis/er-det-farlig-bruke-legemidler-som-har-gatt-ut-pa-dato

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...