Gå til innhold

NHD-Zeldox


Gjest Liten40

Anbefalte innlegg

Gjest Liten40

Jeg sliter med at medisinen går liksom ut, ihvertfall delvis etter åtte timer. Jeg blir ukonsentrert, lei meg og opplever at kroppen/hodet endrer utseendet. Holder dosen lenger hvis jeg går tilbake til 40 mg? Skulle nå plutselig ta 20 mg morgen pga trøtthet midt på dagen.

Jeg tar den både for adhd og schizoaffektiv. Jeg synes den hjelper både med å holde magiske opplevelser på avstand, og jeg er arbeidsom og relativt konsentrert (til å være meg, ikke sånn som "vanlige" folk) og får gjort ganske mye. Til lufta går ut av ballongen. 

Har lurt på om jeg er på vei til å bli deprimert, da jeg har vært veldig høyt oppe en stund, men når jeg tar zeldox stabiliserer det seg etter kanskje en time og jeg har det bra til ca åtte timer etter dosen.

Må det gå åtte timer mellom hver dose? Kan man f.eks ta den tre ganger om dagen? 

Jeg sliter også med at jeg våkner veldig tidlig hvis jeg tar kveldsdosen altfor tidlig, men føler jeg trenger det for å komme igjennom ettermiddagen. Jeg skal ta 40 mg kveld. Timene fra jeg våkner til jeg kan ta morgendosen øker det på med bråk i hodet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

1. Så lenge du holder døgndosen konstant, vi det aldri bli feil å dele den opp i flere inntak (bare upraktisk synes noen).

2. For meg kan det høres ut som om døgndosen er for lav. Ta det opp med din lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svinger veldig for meg og et høyt blodtrykk og håpløs vekt og nikotininmtak spiller selvsagt inn

Jeg har merket at dersom jeg ikke tar zeldox om kvelden er nattesøvn (etter kl 17 -18) mere "normal" og jeg kjenner ikke så mye sterk og selvsagt skremmende hodesmerter om morgenen

Alder (min er61) og helt sikkert fysisk aktivitetsnivå spiller sikkert inn som i alt vil jeg tippe men på grunn av en mer krevende støtteoppgaver for min pårørende er dette for tiden komplisert å få til

Men har fått time for sjekk av blodtrykk hos lege snart

Anonymkode: d461b...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...