Gå til innhold

Noen som har et råd ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En barndomsvenninne vil gjerne treffe meg og ta en kopp kaffe på tirsdag. Det er mange år siden sist. Hun bor enda på det tettstedet jeg kommer fra mens jeg har bodd i storbyen i mange år. Jeg har ikke så lyst å møte henne men klarte ikke å si nei. Har ikke klart å møte nære venninner den siste tiden heller som kjenner godt til at jeg er psyk nå. Jeg syns det blir vanskelig å prate med henne uten å komme innpå hvordan jeg har det. At jeg ikke klarer å jobbe , at jeg går til psykiater ,at jeg går på medisiner osv... Jeg stoler ikke på meg selv og kommer sikkert til å være ærlig .... Det jeg er redd for er at denne barndomsvenninnen vil reise tilbake til bygda og fortelle det til alle og enhver ... Dette er et lite sted og jeg har ikke fortalt så mye til min egen familie og slekt som bor der... De kjenner meg som alt annet enn psyk .Hva skal jeg gjøre ?? 

Anonymkode: c2724...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær fokusert utover, ikke inn mot meg selv. Prøv å glem dine egne problemer en kort stund og vær engasjert i venninnen din, da slipper du å snakke så mye om deg selv og du unngår det du frykter. 

Anonymkode: 2249c...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær fokusert utover, ikke inn mot meg selv. Prøv å glem dine egne problemer en kort stund og vær engasjert i venninnen din, da slipper du å snakke så mye om deg selv og du unngår det du frykter. 

Anonymkode: 2249c...1c4

Godt råd. Bruke ørene litt mer enn munnen . ;)

Anonymkode: c2724...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt råd. Bruke ørene litt mer enn munnen . ;)

Anonymkode: c2724...81b

 

I tillegg til det gode rådet anonym ga deg bør du også lage en forklaring du er komfortabel med, på forhånd. Gjerne en historie som ikke inviterer til all verdens oppfølgingsspørsmål - ala, "du jeg ble sykemeldt fordi jeg møtte veggen, så nå tar jeg det litt rolig og trener meg opp igjen" (om det er tilfelle). Om det også blir for utleverende gjør du det enda mindre personlig, men jobb med historien på forhånd slik at du slipper å føle at du utleverer deg for mye evt. ikke sier noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...