Gå til innhold

Trening uke 3


påskelilje

Anbefalte innlegg

Onsdag: Lang god trimtur på et nytt sted. Bratt stigning et par km, ganske flatt et stykke, så ganske bratt ned. Så retur. 11,6 km/ 2t og 8 min

Torsdag: 5,4 km kveldstur/ 54 min

Lørdag: skitur ca 1 time og 15 min. Veldig hardt og glatt

Søndag: skitur ca 1 time og 20 min. Silkeføre!

I tillegg har jeg begynt å trene litt styrke + mye uttøying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag: Cycling/spinning intervall

Tirsdag: Styrke 1 t.

Torsdag: Styrke 1 t.

Lørdag: Ski, 25 km i kupert terreng, ca. 3,5 t.? inkl. pauser

Søndag: Slalom ca. 4 t. (med små pauser).

 

Bra uke, treningsmessig i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! :)

Onsdag - 5,6 km / 43:20 min

Søndag - 5,6 km / 40:54 min, her sier Endomondo at jeg har satt ny pers på 5 km! Det var kjempetungt, piggsko på mjuk grusvei var blytungt, det føltes som piggene sugde seg fast, men det må ha vært litt tempo (til oss å være!) allikevel tydeligvis. :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det ble styrketrening 3x og jobbsykling 2x. Syklingen er det tungt å motivere seg for, må jeg innrømme. 

I tillegg ble det en 10 km joggetur på vekslende føre. Mest asfalt, men også is, snø og en bekk som jeg plumpet uti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka begynte bra med at fysioterapeuten la opp program. 

Mandag - vekter + 10 min på elipsemaskin (55 min) 

Tirsdag - gikk tur (40 min)

Torsdag - gikk tur (40 min)

Lørdag - vekter + 10 min på elipsemaskin  (55 min)

Er fornøyd med uka. Målet mitt for neste uke er min. 2 dager på treningssenteret (+ gå litt lengre på elipsemaskinen) + 2 turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lillemus skrev:

Så flinke dere er! :)

Onsdag - 5,6 km / 43:20 min

Søndag - 5,6 km / 40:54 min, her sier Endomondo at jeg har satt ny pers på 5 km! Det var kjempetungt, piggsko på mjuk grusvei var blytungt, det føltes som piggene sugde seg fast, men det må ha vært litt tempo (til oss å være!) allikevel tydeligvis. :D 

 

Så fort du gikk! Du løp ikke, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, emilie321 skrev:

Denne uka begynte bra med at fysioterapeuten la opp program. 

Mandag - vekter + 10 min på elipsemaskin (55 min) 

Tirsdag - gikk tur (40 min)

Torsdag - gikk tur (40 min)

Lørdag - vekter + 10 min på elipsemaskin  (55 min)

Er fornøyd med uka. Målet mitt for neste uke er min. 2 dager på treningssenteret (+ gå litt lengre på elipsemaskinen) + 2 turer.

Så bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Så fort du gikk! Du løp ikke, altså?

Jo, det var joggeturer begge deler - det glemte jeg å skrive ser jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på skitur på mandag. Ute i 2 timer, men hadde litt pause og gikk ikke fort. Tok ca 200 bilder på turen.

Tirsdag gikk jeg en tur på ca 1 time. Så var jeg på trening med hundene. Også gikk vi en ca 20 min luftetur.

Onsdag gikk jeg ca 2 timer fordelt på 2 turer.

Torsdag gikk jeg ca 1 time, trente hunder og gikk ca 20 min luftetur.

Fredag gikk jeg ca 3 timer. Trente spor med hundene og gikk en tur på ca 1 time.

Lørdag trente jeg hunder, så gikk vi en tur på ca 1 time, og en liten kveldsrunde.

Søndag var jeg og valpen slitne etter en bursdag på lørdag så da gikk vi totalt nesten 2 timer og lå på sofaen resten ;)

Har en app på mobilen som plutselig begynte å leve. Den satte seg igang av seg selv. Den sier jeg har gått nesten 76000 skritt. Så da er jeg ihvertfall over de 10000 daglig som man bør gå. Det blir ikke så mye rask gange når man har valp, men han begynner å få ganske bra fart på bena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
43 minutter siden, Lillemus skrev:

Jo, det var joggeturer begge deler - det glemte jeg å skrive ser jeg. :) 

Gratulerer med ny rekord på 5k. Jeg tipper du har potensiale til å løpe en god del raskere, men det kan hende det føltes tungt rett og slett fordi du løp fortere enn vanlig. Det har jeg opplevd i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Gratulerer med ny rekord på 5k. Jeg tipper du har potensiale til å løpe en god del raskere, men det kan hende det føltes tungt rett og slett fordi du løp fortere enn vanlig. Det har jeg opplevd i alle fall.

Det var nok en kombinasjon av høyere tempo og tungt føre tenker jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trine skrev:

Var på skitur på mandag. Ute i 2 timer, men hadde litt pause og gikk ikke fort. Tok ca 200 bilder på turen.

Tirsdag gikk jeg en tur på ca 1 time. Så var jeg på trening med hundene. Også gikk vi en ca 20 min luftetur.

Onsdag gikk jeg ca 2 timer fordelt på 2 turer.

Torsdag gikk jeg ca 1 time, trente hunder og gikk ca 20 min luftetur.

Fredag gikk jeg ca 3 timer. Trente spor med hundene og gikk en tur på ca 1 time.

Lørdag trente jeg hunder, så gikk vi en tur på ca 1 time, og en liten kveldsrunde.

Søndag var jeg og valpen slitne etter en bursdag på lørdag så da gikk vi totalt nesten 2 timer og lå på sofaen resten ;)

Har en app på mobilen som plutselig begynte å leve. Den satte seg igang av seg selv. Den sier jeg har gått nesten 76000 skritt. Så da er jeg ihvertfall over de 10000 daglig som man bør gå. Det blir ikke så mye rask gange når man har valp, men han begynner å få ganske bra fart på bena.

Skal si du er god til å komme deg ut på tur :) Høres herlig ut! I alle fall etterpå, når en har kommet seg ut, og hviler ut hjemme etter en god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, påskelilje skrev:

Skal si du er god til å komme deg ut på tur :) Høres herlig ut! I alle fall etterpå, når en har kommet seg ut, og hviler ut hjemme etter en god tur!

Hehe, og jeg som syns turene har vært litt stusselige nå som man må ta hensyn til en valp. Det går relativt greit for hælene mine å gå i terreng og resten av kroppen trenger sårt et par turer i løpet av en dag. Blir svimmel, får vondt i hodet, får t.o.m dobbeltsyn og blir ekstremt stiv i kroppen dersom jeg ikke får disse turene. Og som du sier, godt å hvile ut hjemme etter en god tur. Så tror jeg hjernen har godt av at bena beveger seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble en dårlig uke denne uken. Har ikke vært helt med, så ble kun rundt en times tur på tirsdag og søndag. Vet ikke helt om det er ok at jeg skriver da, men skal få aktiviteten opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, umakenverdt skrev:

Det ble en dårlig uke denne uken. Har ikke vært helt med, så ble kun rundt en times tur på tirsdag og søndag. Vet ikke helt om det er ok at jeg skriver da, men skal få aktiviteten opp :)

Så klart det er ok at du skriver. Eller, nå er det jo ikke jeg som bestemmer det, men jeg syns ihvertfall det er greit. Bra at man ikke bare skriver de gangene man har vært skikkelig flink ;) Og to turer på ca 1 time er langt bedre enn ingen tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, umakenverdt skrev:

Det ble en dårlig uke denne uken. Har ikke vært helt med, så ble kun rundt en times tur på tirsdag og søndag. Vet ikke helt om det er ok at jeg skriver da, men skal få aktiviteten opp :)

Skriv så mye du vil! :) Her er rom for alle og all bevegelse er bedre enn ingen bevegelse! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Mandag : kondisjon og styrketrening på Evo. 1 time.

Onsdag: Det samme.

Torsdag : Det samme.

Lørdag : Rusletur

Søndag : Litt mer treningstur. Taskt tempo i en time. 

Men nå savner jeg snøen og begynner å bli utålmodig . Trasig vinter :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hver dag gjør jeg min bestefars gym program, det tar ca 30 min, og jeg startet forrige uke.

Han lærte dette fra gymnastiden, dvs gymprogrammet er fra ca 1930 tallet, og går på mykhet fremfor styrke syns jeg.

Jeg tok dette siden jeg husker det fra barndomen, og han gjorde det med slik lyst og stolthet, hver morgen.

Jeg tenker om litt spe på med en kvelds-joggetur og til våren hardt fysisk arbeide i hagen.

Målet er X-run til sommeren.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
19 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Hver dag gjør jeg min bestefars gym program, det tar ca 30 min, og jeg startet forrige uke.

Han lærte dette fra gymnastiden, dvs gymprogrammet er fra ca 1930 tallet, og går på mykhet fremfor styrke syns jeg.

Jeg tok dette siden jeg husker det fra barndomen, og han gjorde det med slik lyst og stolthet, hver morgen.

Jeg tenker om litt spe på med en kvelds-joggetur og til våren hardt fysisk arbeide i hagen.

Målet er X-run til sommeren.

 

Husker min mormor gjorde gymnastikk på stuegulvet etter.« trim for eldre » som gikk på tv 'n.  Husker sangen : Det går bedre og bedre dag for dag :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...