Gå til innhold

Desperat mage-tarm problemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her inne og kom over siden etter noen googlesøk. Jeg er en jente på 22 år som de 2 siste årene, snart 3 har slitt med mage/tarm. Har undersøkt gastroskopi, rektoskopi, tatt bilder og koloskopi av tarmen. Etter mye mas og lang tid med smerte fant de ut at jeg hadde cølialki. Tror det skyldes antobiotikabruk, dessverre..

Da tenkte jeg "Hurra, endelig skal livet mitt bli bedre. Woho!"Jeg kuttet gluten, og i mars har jeg levd ett år glutenfritt. Blodprøvene er normale, og har ingen mangler o.l. Per dags dato, og legene har gjort sitt.

Det som da er problemet er at magen forsatt er like ille (nesten i hvert fall) som før.  Eneste er at nå er avføringen variert, og ikke steinhard. Ofte hard for det om. Jeg spiser, men er like sulten uansett hva jeg gjør. Pluss masse masse slim i avføringen min. Bare slim i grunn. Det går ikke bort.. Og magen er sulten. Kosten er veldig bra, nesten litt for mye fordi jeg er sulten hele tiden. Spiser frukt og grønt, og trener alt jeg orker. Hvorfor blir ikke magen min fornøyd? Det går så utover livskvaliteten min. Har vel og merke en hemoride, men tviler den har noe betydnig her når jeg ikke merker til den. Drikker biola, men det kommer alltid tilbake. Hva skal jeg gjøre? Noen tips til hva dette tullet her er?? Hilsen en som er i hungersnød skulle en tru.. 

Anonymkode: 971eb...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg er ny her inne og kom over siden etter noen googlesøk. Jeg er en jente på 22 år som de 2 siste årene, snart 3 har slitt med mage/tarm. Har undersøkt gastroskopi, rektoskopi, tatt bilder og koloskopi av tarmen. Etter mye mas og lang tid med smerte fant de ut at jeg hadde cølialki. Tror det skyldes antobiotikabruk, dessverre..

Da tenkte jeg "Hurra, endelig skal livet mitt bli bedre. Woho!"Jeg kuttet gluten, og i mars har jeg levd ett år glutenfritt. Blodprøvene er normale, og har ingen mangler o.l. Per dags dato, og legene har gjort sitt.

Det som da er problemet er at magen forsatt er like ille (nesten i hvert fall) som før.  Eneste er at nå er avføringen variert, og ikke steinhard. Ofte hard for det om. Jeg spiser, men er like sulten uansett hva jeg gjør. Pluss masse masse slim i avføringen min. Bare slim i grunn. Det går ikke bort.. Og magen er sulten. Kosten er veldig bra, nesten litt for mye fordi jeg er sulten hele tiden. Spiser frukt og grønt, og trener alt jeg orker. Hvorfor blir ikke magen min fornøyd? Det går så utover livskvaliteten min. Har vel og merke en hemoride, men tviler den har noe betydnig her når jeg ikke merker til den. Drikker biola, men det kommer alltid tilbake. Hva skal jeg gjøre? Noen tips til hva dette tullet her er?? Hilsen en som er i hungersnød skulle en tru.. 

Anonymkode: 971eb...4e7

Har du prøvd å kutte ut laktose?  Vet om flere som må leve både glutenfritt og laktosefritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, emilie321 skrev:

Har du prøvd å kutte ut laktose?  Vet om flere som må leve både glutenfritt og laktosefritt.

Tok en slags "laktosetest", blodprøve og pusteprøve. Jeg tålte det fikk jeg beskjed om av legen. :-)

Anonymkode: 971eb...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nesten ut som magesår det der med konstant sultfølelse. Har du sure oppstøt? Hvs slags og hvor har du vondt?

Anonymkode: 2d8a2...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spiser du da? Jeg ville også prøvd å kutte ut melkeprodukter i en ukes tid og se hva som skjer. Også biola. Jeg blir spinnvill i magen om jeg drikker biola.

Ellers ville jeg tatt en titt på lavkarbokosthold om jeg var deg, spesielt om du spiser en del sukker og glutenfritt mel.

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant ut at du hadde cøliaki etter mye om og men? Jeg trodde denne diagnosen enkelt ble stilt med blodprøve og biopsi som blir utført under gastroskopi?

Anonymkode: ab3b6...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...