Gå til innhold

Operert for hjerteinfarkt i 2014


Norknight

Anbefalte innlegg

Må jeg bruke medisiner livet ut? Jeg er 58 år og veier 145 kg.Har høyt blodtrykk og høy kolestrol..Bruker:Rimapril, Carvedilol, Albyl E og Simvastetin.Er Metropropol det samme som Carvedilol? Fastleget byttet de i 2016 en gang.

Må jeg fortsette å ta R og C 2 gr per dag? Fint om en hjertespesialist kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Meat Loff skrev:

Må jeg bruke medisiner livet ut? Jeg er 58 år og veier 145 kg.Har høyt blodtrykk og høy kolestrol..Bruker:Rimapril, Carvedilol, Albyl E og Simvastetin.Er Metropropol det samme som Carvedilol? Fastleget byttet de i 2016 en gang.

Må jeg fortsette å ta R og C 2 gr per dag? Fint om en hjertespesialist kan svare.

Tror ikke det er noen leger her på Almenn, så det bør du ta opp med fastlegen din.

Anonymkode: 24f8c...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Meat Loff skrev:

Må jeg bruke medisiner livet ut? Jeg er 58 år og veier 145 kg.Har høyt blodtrykk og høy kolestrol..Bruker:Rimapril, Carvedilol, Albyl E og Simvastetin.Er Metropropol det samme som Carvedilol? Fastleget byttet de i 2016 en gang.

Må jeg fortsette å ta R og C 2 gr per dag? Fint om en hjertespesialist kan svare.

Det er ingen hjertespesialister her. Eller leger for den del. Men spørsmålene dine er lette å svare på.

1. Når du har hatt hjerteinfarkt må du bruke medisiner livet ut. Kolesterolsenkende, betablokker og Albyl E, som et minimum.

2. Carvedilol og metoprolol er så og si det samme. Begge er betablokkere. Imidlertid har Carvedilol en tilleggseffekt ved at den utvider blodårene (alfablokker i tillegg - men dette er stort sett ved høye doser og det bruker ikke du). 

3. Hvis du går ned 20-30 kilo til, kan det være at blodtrykket ditt bedres slik at du trenger mindre blodtrykkssenkende medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må du.

Jeg ville ikke vært bekymret for medisinene. Mange av dem er faktisk bra medisiner som friske mennesker også burde gått på, for å unngå hjerteinfarkt og slag, og for å få et bedre og lengre liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...