Gå til innhold

Det er meg igjen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, meg igjen..  Jeg som fortsatte på p-pillebrett nr 2 og fikk mensen. I dag er det fjerde dagen jeg blør. Tar fortsatt p-pillen hver dag.  Fikk menskramper og blodklump i ettermiddag. Er det normalt? Trodde at p-piller skulle dempe menssmerter. Har ikke den blodmengden som jeg hadde før jeg begynte på  p-piller. Virker som krampene og blodmengden øker mer på ettermiddag og kveld. Om natta blør jeg ikke. Om morgenen når jeg våkner, kjenner jeg "før mensen starter mage". Står opp og får en form for utvannet mensen/brun spotting i løpet av noen timer. Så øker det på med blod mot kvelden. Vet du sa jeg skulle holde ut. Jeg skal det!! Har tatt ibux og  proxan i dag og i går. Blir på gråten og irritert over å gå å kjenne på mens murring i flere dager. Kjenner også at jeg får en slags reaksjon på magen om jeg går for mange dager på ibux/ proxan. Litt halsbrann og en slags magesår følelse får jeg. Helt sikkert normalt alt dette. Bare jeg som er så lei av mensen. Ønsker meg et liv uten mensen!!   Ps: Har igjen 6 tabletter på p-pille brett nr 2.

Anonymkode: f9dda...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Det var ikke noe spørsmål til meg? bare en statusrapport?

Hilsen Mette

Hei, :) spørsmålet er: er det normalt å få mensenkramper når jeg tar p-piller hver dag og har mensen samtidlig? Trodde p-piller holdt mensen smerter litt i sjakk?

Anonymkode: f9dda...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

I de fleste tilfeller vil p-pillen avhjelpe menstruasjonssmerter, men det kan være tilstander som f.eks. adenomyose (godartede forandringer i livmorveggen) eller endometriose (livmorslimhinne som er feilplassert i bukhulen, også helt godartet). Ved disse tilstander vil p-pillen ikke alltid ha effekt.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aj da!! Så da skal man lide til overgangsalderen. Syns mens smertene har blitt litt bedre etter at jeg startet på p-piller. Men hadde ikke forventet den menskrampen jeg har hatt uken her. Sist jeg var til gynekolog sa hun at hun trodde jeg kunne ha endometriose. Uten at det ble gjort noe med det. Eller sagt noe om hva eller hvorfor. Hvordan finner man ut at man har adenomyose? Er det kikkhullsoperasjon også? Å er man nødt til å bli utredet for endometriose/andenomyose? Kan man velge selv at man ikke vil det?

Anonymkode: f9dda...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...