Gå til innhold

Premie for delmål


Villanda

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig kommet meg på shopping. Trodde på morgenen i går, at jeg ikke ville orke, verken å køre bil mer en 5 min., treffe særlig med folk eller å prøve klær, men formen forbedret seg utover dagen. Nå fikk jeg handlet premien min, litt vårklær: To skjørt, to overdeler og en kjole.

Det jeg hadde lagt på meg igjen ved veiing mandag, ser ut til å ha forsvunnet igjen, enda jeg har hatt dårlige netter og en del nattspising.

Steler depresjon energi også rent fysisk, altså iform av kcalorier?

Heia dere andre! Dere kommer igang igjen!. Tror på å bare gjøre små endringer, og ikke være for streng med seg selv, da blir livsstilsendringen bare vanskelig å følge. Prøver vel egentlig å ha en "diett" som jeg kan leve med, over tid. Selv om jeg av erfaring vet at jeg kan "havne utpå" igjen.

Hva spiser dere iløpet av en vanlig dag egentlig?

Jeg spiser:

Frokost: to knekkebrød, to skiver, to polarbrød, en porsjon havregrøt med rosiner, eller en bar (Naturdiet eller Nutrilett).

Mellommåltid

Lunsj: Som frokost

Evt. mellommåltid

Middag: En vanlig porsjon av det vi har. Denne uka har det vært karbonader og fløtepoteter og tomater, stekt fisk med poteter, gulrøtter og rømmedressing (3 prosent fett), gryte med kjøttdeig og pasta og tomater, fiskekaker med poteter, pasta, brokkoli og ketchup.

Evt. Mellommåltid

Kvelds: En skive, et knekkebrød eller en porsjon havregrøt med rosiner

Nattmåltid, som jeg prøver å unngå, men som det ofte blir på dårlige netter: Bar.

Noen dager et kosemerke, som en liten sjokoladebit eller litt nøtter og tørket frukt, og i helgene ofte litt desert

Mellommåltid spiser jeg alltid hvis det går mer enn 4 timer mellom hovudmåltidene: Disse består av frukt, iskaffi uten sukker, yoghurt med redusert sukker eller uten sukker, eller 100 kcaloriers bar. Noen ganger litt sjokolade eller nøtter og tørket frukt, da blir det liksom kombinert mellommåltid og kosemerke.

På brød/knekkebrød: Ofte smør eller masjones, og egg i helgene, ellers ikke. Vanlig pålegg.

I helgene med senere frokost og andre rutiner, blir det noen ganger et hovedmåltid mindre.

Prøver å mosjonere litt minst annenhver dag, når det passer. Min mosjon består av fjelltur, gåtur i mer flatt terreng, sykling til barnas fritidsaktiviteter eller ballspill med barna.

Så ingen streng eller supersunn diett her, men den ser nå ut til å fungere.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...