Gå til innhold

Trening uke 5


Lillemus

Anbefalte innlegg

Denne uka er jeg fornøyd:

mandag - 3,5 km / 26 min joggetur

onsdag - 5,3km / 42 min joggetur

torsdag - 5,6 km / 41:30 min joggetur med kjæresten

lørdag - 2-3 km rusletur med en venninne for å se på fugler, etter en runde med shopping med jentungen, jeg var helt gåen om kvelden!

søndag - 5,7 km / 55 min gå-joggetur med jentungen, ble mer som en intervalltur for min del, vanligvis har jeg ikke gåpauser, men det ble det noen av i dag, men til gjengjeld så løp vi mye raskere enn jeg pleier når vi løp, hun har mye lengre bein enn meg og løper raskere

søndag - 10 min med vektene og litt knebøy og utfall da vi kom inn mens hun dusjet

Så denne uka er jeg storfornøyd med aktivitetene. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne uka har vært litt trå, kun en times tur på mandag og tirsdag.

Men i dag har jeg vært på en lengre tur oppe i marka i det strålende været. Jeg var på tur i rundt fire og en halv time. Det var veldig mye oppover, jeg fikk nydelig utsikt og en del trening. Så i dag må jeg vel si meg noenlunde fornøyd. Deilig var det i alle fall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig uke. Har vært lite motivert, og hatt litt vondt i tillegg. Men det er vel gjerne slik at hvis man "ligger etter" så tar man seg mer sammen en stund, slik at det går i bølgedaler. Men i går spiste jeg en hel pose potetgull. Det er ikke noe oppløftende ute-vær, og det er fortsatt tidlig mørkt. Skal bli godt å komme til mars nå, våren er den beste årstiden.

Anonymkode: 2e02f...259

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg rodde inn på slutten av uka, så det ble bra.

Mandag: styrketrening 

Onsdag: styrketrening pluss syklet til/fra jobb

Fredag: styrketrening 

Søndag: 10 km skitur med familien pluss en 5 km joggetur alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med denne uka. Har fått til 3 gode økter til tross for at kroppen er tung og jeg tydeligvis har sirup i beina. Det tyngste er å komme seg ut av døra.

Tirsdag : Svømming  1500 m / 80 min. ( måtte ha mange pauser)

Torsdag: Vekter + ellipse maskinen  ( 55 min + 20 min)

Søndag: Vekter + ellipse maskinen (55 min + 20 min)

Målet mitt for neste uke er det samme som jeg har gjort denne uka. Greier jeg å legge til en gåtur eller to, så blir det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

83300 skritt, men frk Fjern glemte mobilen hjemme mens hun var ute og trente spor og gikk en liten tur i går. Erfaringen sier at en slik tur ut blir ca 7000 skritt. Da er jeg på over 90000 skritt. Tydelig at valpen stadig orker mer siden jeg har hatt en jevn økning av antall skritt ;) Dro litt på seg i dag siden jeg måkte snø. Husker ikke hva for noe annet jeg har gjort denne uka. Mandag ble det to turer på ca en time hver, tror jeg. Tirsdag ble det nok ca 1,5 time med tur, fordelt på to turer, og lydighetstrening (jeg blir ikke mer lydig samme hvor mye jeg trener). Onsdag var det 2 timer tur med lunsj i skogen og ca 30-45 min på kvelden. På torsdag var det et par timer i skogen med sportrening og tur, så var det lydighetstrening på kvelden og en tur på ca 30 min etter det. På fredag ble det ca 2,5 timer med tur fordelt på 3 turer. Måtte gå av meg et møte med NAV. Den ene turen gikk skikkelig sakte for det sto visst veldig mye interessant i lokalavisen. I går gikk jeg to turer på 30-45 min hver og trente spor (blir mye tråkking i terreng når man trener spor). I dag ble det to turer på tilsammen ca 2 timer, så måkte jeg snø (vet ikke hvor lang tid det tok).

Jeg ser ikke akkrat på det som trening å gå tur med hundene, men jeg kjenner en som mener bestemt at det også er trening. Jeg går ikke for å gå ned i vekt, men for å få litt frisk luft og så klart fordi hundene hadde klikka i vinkel om vi ikke hadde gått tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Trine skrev:

83300 skritt, men frk Fjern glemte mobilen hjemme mens hun var ute og trente spor og gikk en liten tur i går. Erfaringen sier at en slik tur ut blir ca 7000 skritt. Da er jeg på over 90000 skritt. Tydelig at valpen stadig orker mer siden jeg har hatt en jevn økning av antall skritt ;) Dro litt på seg i dag siden jeg måkte snø. Husker ikke hva for noe annet jeg har gjort denne uka. Mandag ble det to turer på ca en time hver, tror jeg. Tirsdag ble det nok ca 1,5 time med tur, fordelt på to turer, og lydighetstrening (jeg blir ikke mer lydig samme hvor mye jeg trener). Onsdag var det 2 timer tur med lunsj i skogen og ca 30-45 min på kvelden. På torsdag var det et par timer i skogen med sportrening og tur, så var det lydighetstrening på kvelden og en tur på ca 30 min etter det. På fredag ble det ca 2,5 timer med tur fordelt på 3 turer. Måtte gå av meg et møte med NAV. Den ene turen gikk skikkelig sakte for det sto visst veldig mye interessant i lokalavisen. I går gikk jeg to turer på 30-45 min hver og trente spor (blir mye tråkking i terreng når man trener spor). I dag ble det to turer på tilsammen ca 2 timer, så måkte jeg snø (vet ikke hvor lang tid det tok).

Jeg ser ikke akkrat på det som trening å gå tur med hundene, men jeg kjenner en som mener bestemt at det også er trening. Jeg går ikke for å gå ned i vekt, men for å få litt frisk luft og så klart fordi hundene hadde klikka i vinkel om vi ikke hadde gått tur.

Imponerende hvor mange skritt du tar i løpet av uka!!!! Heldige hunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med uka:

Mandag: 10,2 km gåtur på 1 time og 48 minutter (effektiv mens dattera trente)

Onsdag: 6,6 km gåtur på  1 time og 10 minutter

Torsdag: bitteliten kveldstur med mannen for å lufte hodet og røre kroppen etter en hyperstressende dag

Lørdag: 3 km gåtur + 4,9 km skitur

Søndag: 10,5 km skitur med familien, med bål og pølser inkludert :)

I tillegg er jeg flink til å tøye og ta planken, nesten hver dag.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

 

I tillegg er jeg flink til å tøye og ta planken, nesten hver dag.

 

 

Jeg tar gjerne også planken, på slutten av styrketreningen, og av og til hjemme de dagene jeg ikke trener. Fryktelig øvelse, men føles også fryktelig effektiv :P.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xtra skrev:

Jeg tar gjerne også planken, på slutten av styrketreningen, og av og til hjemme de dagene jeg ikke trener. Fryktelig øvelse, men føles også fryktelig effektiv :P.

 

Den er grusom. Da jeg begynte (for et par uker siden), klarte jeg bare 25 sekunder. Nå klarer jeg 1 minutt, og jeg har som mål å klare 1,5. Gjør det som regel to ganger etterhverandre, med noen minutters hvile i mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, påskelilje skrev:

Den er grusom. Da jeg begynte (for et par uker siden), klarte jeg bare 25 sekunder. Nå klarer jeg 1 minutt, og jeg har som mål å klare 1,5. Gjør det som regel to ganger etterhverandre, med noen minutters hvile i mellom.

Jeg tar ca 50 sek. når jeg tar planken på slutten av annen trening, inkl. div. mage. Uten trening først tar jeg ca. 70 sek. Tar også 2 reps., inkl. 2 x sideplanke på hver side, der klarer jeg bare ca. 35 sek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Jeg tar ca 50 sek. når jeg tar planken på slutten av annen trening, inkl. div. mage. Uten trening først tar jeg ca. 70 sek. Tar også 2 reps., inkl. 2 x sideplanke på hver side, der klarer jeg bare ca. 35 sek.

Jeg bør vel også begynne med sideplanke nå, når jeg har fått opp styrken litt på vanlig planke. Gjorde en veldig god øvelse i høst (men har ikke gjort den nå mens ryggen har vært vond), der en ligger på siden og på underarmen, og løfter hofta opp slik at bare litt av føttene er nedi golvet. Vet ikke hva den heter. Er knallgod for muskulaturen på sidene. Dødstungt, men effektiv. Gleder meg til ryggen er god igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg bør vel også begynne med sideplanke nå, når jeg har fått opp styrken litt på vanlig planke. Gjorde en veldig god øvelse i høst (men har ikke gjort den nå mens ryggen har vært vond), der en ligger på siden og på underarmen, og løfter hofta opp slik at bare litt av føttene er nedi golvet. Vet ikke hva den heter. Er knallgod for muskulaturen på sidene. Dødstungt, men effektiv. Gleder meg til ryggen er god igjen!!!

Er ikke det sideplanke da? *googler* Jo, det er det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Lillemus skrev:

Er ikke det sideplanke da? *googler* Jo, det er det. :) 

Tror Påskelilje og jeg regner sideplanke for "stille planke" der man "hviler" på albuen og står med kroppen rett og stille så lenge man klarer. I siste innlegg beskriver Påskelilje derimot en øvelse der man beveger hoften opp og ned mens man står på albuen. Jeg vet ikke de riktige betegnelsene på øvelsene.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, påskelilje skrev:

Imponerende hvor mange skritt du tar i løpet av uka!!!! Heldige hunder!

Jeg sliter sånn med muskelspenninger og har mindre vondt når jeg er i bevegelse. Hadde det ikke vært for føttene hadde jeg vel gått hele dagen :P Men de er heldige ja, jeg prøver å si det til dem når de maser som værst :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ganske grei uke.

3 dager på treningsstudioet.. Kondisjon og styrke 1 time om gangen.

Lørdag: Skitur 9, 2 km sammen med sønnen.

Søndag: Gåtur/ rusletur. Ca 1 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, påskelilje skrev:

Gjorde en veldig god øvelse i høst (men har ikke gjort den nå mens ryggen har vært vond), der en ligger på siden og på underarmen, og løfter hofta opp slik at bare litt av føttene er nedi golvet. Vet ikke hva den heter.

 

13 timer siden, Lillemus skrev:

Er ikke det sideplanke da? *googler* Jo, det er det. :) 

 

13 timer siden, Xtra skrev:

Tror Påskelilje og jeg regner sideplanke for "stille planke" der man "hviler" på albuen og står med kroppen rett og stille så lenge man klarer. I siste innlegg beskriver Påskelilje derimot en øvelse der man beveger hoften opp og ned mens man står på albuen. Jeg vet ikke de riktige betegnelsene på øvelsene.

Er det ikke liggende side-dips dere snakker om momn tro? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2017 den 15.46, påskelilje skrev:

Den er grusom. Da jeg begynte (for et par uker siden), klarte jeg bare 25 sekunder. Nå klarer jeg 1 minutt, og jeg har som mål å klare 1,5. Gjør det som regel to ganger etterhverandre, med noen minutters hvile i mellom.

Var på sirkeltrening igår, der tok jeg planken med en ny vri. La et stoffstykke under tærne, sto i planken og så dro jeg tærne inn under kroppen og så tilbake til utgangstillingen.  Den øvelsen er drepen.... Greide såvidt 2 x 2 . Målet var 10 x 3 , men selv den sprekeste på gruppa var langt unna det.

Forøvrig så var det utrolig godt å være tilbake på gruppa med sirkeltrening, fikk kjørt meg skikkelig pluss at det blir sosialt. Med både prat og latter gjør at timen går fort pluss at vi pusher hverandre :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kayia skrev:

Er det ikke liggende side-dips dere snakker om momn tro? :) 

Det er omtrent det samme som sideplanke da - samme utgangsposisjon bare at man beveger hofta opp og ned, i sideplanke holder man den i ro. Jeg kan forøvrig ikke se at Påskelilje sier noe om at hun beveger hofta, hun sier jo bare at hun løfter den opp? Ikke at den senkes ned igjen. Påskelilje - nå må du komme og fortelle oss hva du mener her!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...