Gå til innhold

Alltid snørrete ved trening


P.K.

Anbefalte innlegg

Jeg har bestandig slitt med at jeg ofte er snørrete, og når jeg trener så må jeg snyte meg ofte. Når jeg løper utendørs er ikke dette noe problem, men når jeg er inne på mølla på treningsstudioet så er det verre med å bare blåse rent neseboret. Når jeg løper en mil på mølla så må jeg ha minst en stopp hvert 10. minutt for å snyte vekk snørra. Er det noe man kan gjøre for å unngå dette, eller må jeg rett og slett fortsette å leve med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reodor Helgen

Kanskje du som meg har vasomotorisk rhinitt. Altså en slags kronisk slimhinnebetennelse i nesa som gjør at du lett får snørr. I så fall kan du få resept på langtidsvirkende nesespray hos legen din som hjelper etter et par ukers bruk, av typen Nasonex eller tilsvarende. Dette er det mange som bruker etter det jeg forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes at når du er i varmen innendørs så utvider blodkarene i nesen seg veldig ved løping. I kulden motvirker kulden dette ved å trekke sammen blodårene.

På kort sikt vil sannsynligvis en nesespray et kvarter før trening hjelpe. På lengre sikt er vel standard behandling mot vasomotorisk rhinity hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2017 den 13.36, issomethingwrong skrev:

Det skyldes at når du er i varmen innendørs så utvider blodkarene i nesen seg veldig ved løping. I kulden motvirker kulden dette ved å trekke sammen blodårene.

Jeg snørrer som bare fy når jeg løper ute i kulda, men ikke når jeg sitter på trimsykkelen inne. Mølleløping har jeg ikke forsøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Jeg snørrer som bare fy når jeg løper ute i kulda, men ikke når jeg sitter på trimsykkelen inne. Mølleløping har jeg ikke forsøkt.

Når du løper ute eller etter du har løpt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Når du løper ute eller etter du har løpt?

Mens jeg løper, må snyte meg i farta stadig vekk. Virkelig lekkert. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg snørrer som bare fy når jeg løper ute i kulda, men ikke når jeg sitter på trimsykkelen inne. Mølleløping har jeg ikke forsøkt.

Samme gjelder meg. Snørrer alltid under trening utendørs om vinteren, aldri innendørs.

Anonymkode: 75f02...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...