Gå til innhold

Gleder du deg til helgen?


AnonymBruker

Gleder du deg til helgen?  

9 stemmer

  1. 1. Gleder du deg til helgen?

    • JA
      4
    • NEI
      5


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, Gargamel skrev:

Ja.  Skal på guttetur (gubbetur) til en storby,  så det kan bli bra 

Liker dobbel b i parentes. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gleder meg også alltid til helgene :)

I morgen skal jeg først kjøre dattera et sted, så skal mannen og jeg på skitur (endelig har vi fått snø på Sørlandet!!!!), og så skal vi på en konsert om kvelden. Gleder meg! Og om søndagen skal vi på UKM, der ett av barna skal delta. Blir gøy :lol:

Helger er nydelige... deilig å sove litt lenger, ha god tid til frokost og avis og kaffe, tusle rundt i huset og ordne småting før en setter i gang med helgeaktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gleder du deg til helgen?

Anonymkode: 367da...862

Nei, merker ikke forskjell på hverdag og helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Ja, gleder meg veldig :)

3 timer igjen, så kjører jeg rett til kjæresten hvor vi skal lage taco sammen , synke ned i sofaen og se på tv resten av kvelden. 

Vi skal på skitur både lørdag og søndag :D:wub:

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg alltid til helgen, så også nå :). Har vært mye på farten siden jul og gleder meg til en rolig helg hjemme. Gleder meg også til tur ut med venninne i kveld :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, påskelilje said:

Ja, jeg gleder meg også alltid til helgene :)

I morgen skal jeg først kjøre dattera et sted, så skal mannen og jeg på skitur (endelig har vi fått snø på Sørlandet!!!!), og så skal vi på en konsert om kvelden. Gleder meg! Og om søndagen skal vi på UKM, der ett av barna skal delta. Blir gøy :lol:

Helger er nydelige... deilig å sove litt lenger, ha god tid til frokost og avis og kaffe, tusle rundt i huset og ordne småting før en setter i gang med helgeaktiviteter.

Pjatt......

Anonymkode: 367da...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pjatt......

Anonymkode: 367da...862

Hvis du ikke vil ha den typen svar, hvorfor starter du slike tråder? Hvis du bare vil ha svar på selve avstemningen uten kommentarer, må du nesten presisere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, laban said:

Hvis du ikke vil ha den typen svar, hvorfor starter du slike tråder? Hvis du bare vil ha svar på selve avstemningen uten kommentarer, må du nesten presisere det.

Jeg bare informerte om at hun ikke er den eneste som mener andre skriver pjatt og svada.

Anonymkode: 367da...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare informerte om at hun ikke er den eneste som mener andre skriver pjatt og svada.

Anonymkode: 367da...862

Aha - hevn fra i går.  Men det er vanskelig å svare noe veldig dypt på disse undersøkelsene om hvorvidt man har det bra, er sosial, gleder seg til helgen eller liker cola...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutes ago, laban said:

Aha - hevn fra i går.  Men det er vanskelig å svare noe veldig dypt på disse undersøkelsene om hvorvidt man har det bra, er sosial, gleder seg til helgen eller liker cola...

Det er ikke hevn, det er noe jeg mener. Hun har jo åpnet for ærlighet om dette. Jeg vet ikke hvorfor hun valgt å kalle det svada og pjatt - var det for å såre, i og med at du mener jeg var ute etter hevn?

Anonymkode: 367da...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvorfor hun valgte å kalle det svada og pjatt - var det for å såre, i og med at du mener jeg var ute etter hevn?

Anonymkode: 367da...862

Du - jeg følger ikke godt med at jeg kan analysere baktanker.  Hun skrev at det var mye pjatt og svada på et tidspunkt i går og formulerte seg generelt, så det er svært lite sannsynlig at hun mente å såre noen enkeltbruker.  Siden du gikk direkte på hennes innlegg, antar jeg at du følte deg truffet på det aktuelle tidspunktet i går, men jeg vet ikke.  Hevn er kanskje i sterkeste laget, vi kan kalle det takk for sist eller tilsvar. 

Det er selvfølgelig helt greit å være ærlig om hvordan man oppfatter andres svar, men man får jo vanligvis ikke veldig dype svar på overfladiske spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, laban said:

Du - jeg følger ikke godt med at jeg kan analysere baktanker.  Hun skrev at det var mye pjatt og svada på et tidspunkt i går og formulerte seg generelt, så det er svært lite sannsynlig at hun mente å såre noen enkeltbruker.  Siden du gikk direkte på hennes innlegg, antar jeg at du følte deg truffet på det aktuelle tidspunktet i går, men jeg vet ikke.  Hevn er kanskje i sterkeste laget, vi kan kalle det takk for sist eller tilsvar. 

Det er selvfølgelig helt greit å være ærlig om hvordan man oppfatter andres svar, men man får jo vanligvis ikke veldig dype svar på overfladiske spørsmål. 

Syns du det er riktig at noen skal oppleve å bli latterliggjort og bli slettet uten forvarsel og forklaring, mens andre skal få "likes", på akkurat den samme svadaen, og akkurat det samme pjattet? Hvis noen syns det er pjatt her, mener jeg det riktige er å skrive noe som ikke er pjatt, ikke sladre til admin om at det er pjatt men skrive akkurat det samme selv.

Anonymkode: 367da...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du det er riktig at noen skal oppleve å bli latterliggjort og bli slettet uten forvarsel og forklaring, mens andre skal få "likes", på akkurat den samme svadaen, og akkurat det samme pjattet? Hvis noen syns det er pjatt her, mener jeg det riktige er å skrive noe som ikke er pjatt, ikke sladre til admin om at det er pjatt men skrive akkurat det samme selv.

Anonymkode: 367da...862

Det er forskjell på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du det er riktig at noen skal oppleve å bli latterliggjort og bli slettet uten forvarsel og forklaring, mens andre skal få "likes", på akkurat den samme svadaen, og akkurat det samme pjattet? Hvis noen syns det er pjatt her, mener jeg det riktige er å skrive noe som ikke er pjatt, ikke sladre til admin om at det er pjatt men skrive akkurat det samme selv.

Anonymkode: 367da...862

OK - du klarer å irritere meg og provosere meg. Gratulerer.

I min verden er "Gleder du deg til helgen?" et normalt spørsmål jeg hører ofte, og som jeg også spør de rundt meg. På jobb, blant venner, i nabolaget. Det kan være smalltalk, eller det kan være en genuin interesse for den andre, med et ønske om at den andre skal få en fin opplevelse i helgen. Slik er det i min verden. En er hyggelig mot de mennesker en treffer, og de aller fleste er hyggelige mot meg.

Når disse spørsmålene dukker opp på DOL, så tenker jeg ofte: "Å, så hyggelig med et positivt spørsmål - nå kan jeg få noen glimt av hva DOL'erne skal gjøre av hyggelige ting - og jeg kan kanskje gi noen glimt av mine ting" - men veldig ofte oppdager jeg jo at disse spørsmålene egentlig bare er lagt ut "på drid", bare for et påskudd for å slenge ut masse pjatt og intetsigende kommentarer, og spy ut masse gørr mot oss som ikke er med på den runddansen. Ofte lar jeg være å svare, men noen ganger blåser jeg i det, og prøver å være normal mot TS, slik jeg er i virkeligheten, hvis jeg får det spørsmålet fra en på jobb.

Så hender det jo da at jeg selv legger ut en tråd om noe hyggelig, og jeg får jo for det aller meste hyggelige svar fra andre. Velger som regel å overse svadasvar, og ikke gi det mer oppmerksomhet enn nødvendig, men noen ganger klarer jeg ikke la være. Og i går ble jeg irritert, og sladret altså til admin - ikke pga enkeltpersoner, men mer som et stønn av mange intetsigende svar.

Så kan en selvsagt diskutere, hvis en har lyst til det, hva som er pjatt og svada, og hva som ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du det er riktig at noen skal oppleve å bli latterliggjort og bli slettet uten forvarsel og forklaring, mens andre skal få "likes", på akkurat den samme svadaen, og akkurat det samme pjattet?

Anonymkode: 367da...862

Det er administrasjonen som ser helheten og avgjør hva som skal bli slettet.  Det er som med idrettsdommere - det kan tenkes at de er blinde og dumme iblant, men de er fortsatt dommere, så det er vi nødt til å godta.  Nesten alt som blir slettet fordi de synes det blir for mange intetsigende tråder / innlegg, er startet av anonyme, så det er begrenset hvor latterliggjort den enkelte blir av det.  Jeg synes det er litt barnslig å analysere alt påskelilje skriver bare fordi hun undertegnet med nicket sitt i går. 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis noen syns det er pjatt her, mener jeg det riktige er å skrive noe som ikke er pjatt, ikke sladre til admin om at det er pjatt men skrive akkurat det samme selv.

Anonymkode: 367da...862

Den "sladringen" foregikk i en tråd der det ble bedt om å varsle, og det handlet om hva som dominerte på det tidspunktet, ikke om hva en enkelt bruker hadde skrevet.  Men det er klart det går an å bruke rapporteringsfunksjonen i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, påskelilje said:

OK - du klarer å irritere meg og provosere meg. Gratulerer.

I min verden er "Gleder du deg til helgen?" et normalt spørsmål jeg hører ofte, og som jeg også spør de rundt meg. På jobb, blant venner, i nabolaget. Det kan være smalltalk, eller det kan være en genuin interesse for den andre, med et ønske om at den andre skal få en fin opplevelse i helgen. Slik er det i min verden. En er hyggelig mot de mennesker en treffer, og de aller fleste er hyggelige mot meg.

Når disse spørsmålene dukker opp på DOL, så tenker jeg ofte: "Å, så hyggelig med et positivt spørsmål - nå kan jeg få noen glimt av hva DOL'erne skal gjøre av hyggelige ting - og jeg kan kanskje gi noen glimt av mine ting" - men veldig ofte oppdager jeg jo at disse spørsmålene egentlig bare er lagt ut "på drid", bare for et påskudd for å slenge ut masse pjatt og intetsigende kommentarer, og spy ut masse gørr mot oss som ikke er med på den runddansen. Ofte lar jeg være å svare, men noen ganger blåser jeg i det, og prøver å være normal mot TS, slik jeg er i virkeligheten, hvis jeg får det spørsmålet fra en på jobb.

Så hender det jo da at jeg selv legger ut en tråd om noe hyggelig, og jeg får jo for det aller meste hyggelige svar fra andre. Velger som regel å overse svadasvar, og ikke gi det mer oppmerksomhet enn nødvendig, men noen ganger klarer jeg ikke la være. Og i går ble jeg irritert, og sladret altså til admin - ikke pga enkeltpersoner, men mer som et stønn av mange intetsigende svar.

Så kan en selvsagt diskutere, hvis en har lyst til det, hva som er pjatt og svada, og hva som ikke er det.

Det er akkurat det samme. Jeg skriver mitt pjatt, og så svarer du med ditt pjatt. Hvis du skriver pjatt kan det hende du får noe av mitt pjatt til svar. Men jeg sladrer ikke til admin om det, og jeg har ikke klaget over pjattet ditt før nå - det er forskjellen.

Hvis du får definere for deg selv hva som er pjatt, må jeg få definere for meg selv hva som er pjatt - jeg skal ikke måtte godta din definisjon / ditt syn - eller mener du at dette er objektive sannheter?

Anonymkode: 367da...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...