Gå til innhold

Klamydia i hals


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Hvordan tester man for eventuelt klamydia i halsen? Er denne infeksjonen kun lokal? Om jg har klamydia i halsen og har samleie med en en kvinne, vil henne da kunne smittes med klamydia i underlivet? Nervøs 

Anonymkode: 26b98...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ved mistanke om klamydia i halsen, tas penselprøve fra svelget. Infeksjonen kan være lokal eller også være i underlivet (skjede/livmorhals eller urinrøret). Klamydia i halsen kan overføres ved munnsex, men ikke overføres ved vanlig samleie.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2017 den 11.41, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Ved mistanke om klamydia i halsen, tas penselprøve fra svelget. Infeksjonen kan være lokal eller også være i underlivet (skjede/livmorhals eller urinrøret). Klamydia i halsen kan overføres ved munnsex, men ikke overføres ved vanlig samleie.

Vennlig hilsen Mette

Svaret ditt var litt forvirrende for meg. Dersom jeg har fått klamydia i halsen etter munnsex( ikke hatt samleie) så kan jeg også ha fått det i underlivet eller er ikke det mulig kun ved oralsex?

Anonymkode: 26b98...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du kun har klamydia i halsen og så har vaginalt samleie, så kan det ikke overføres. Det må være direkte kontakt mellom det sted som har smitten og det sted hvortil smitten skal overføres. Var det mer klart?

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Hvis du kun har klamydia i halsen og så har vaginalt samleie, så kan det ikke overføres. Det må være direkte kontakt mellom det sted som har smitten og det sted hvortil smitten skal overføres. Var det mer klart?

Hilsen Mette

Ja takk, da forstod jeg:) Men kn klamydia smitte indirekte     via fingrene om jeg har klamydia i munn og sutter på fingrene og deretter fingrer ei jente?

Anonymkode: 26b98...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det vet jeg ikke. Det beste ville være å få en undersøkelse og bli ferdig med saken og avstå for sex inntil det er avklart. Så slipper du spekulasjoner. Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...