Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren


Lykkeliten84

Anbefalte innlegg

Hei 

jeg har fått beskjed om at jeg er gravid utenfor livmoren, jeg er nå nede i HCG nivå på 156, har smerter i mage og korsrygg av og på, er dette normalt? 

Gynekologen sier at kroppen vil ordne opp selv og slipper derfor operasjon. 

Når tid vil jeg være i normal syklus igjen? 

Må HCG nivået være på 5 for å kunne få eggløsning igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

For å kunne vurdere verdien på 156 må jeg vite hvilke andre verdier som er målt og gjerne når du har hatt siste menstruasjon. HCG vil hemme eggmodning og eggløsning, så det må være ute av kroppen før syklus starter på nytt. Det du opplever er som en abort, eller at graviditeten går til grunne, og det kan gi smerter. Søk lege hvis det blir for vondt.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt andre prøver en blodprøve på HCG. Tatt innvendig ultralyd. Sist mens var 2 desember. 

Og blodpr som var 156 ble tatt den 9/2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Hvordan kan du vide at HCG er 'nede i 156' når du ikke før har tatt prøve? Jeg synes absolutt at du skal ha tatt ny HCG prøve, en enkelt prøve sier ikke noe. Jeg vil anbefale at prøven tas i dag eller i morgen. Graviditet utenfor livmoren er ikke å spøke med.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt mange HCG prøver men ingen andre prøver. 

Hcg var på 450, 368, 377, 244, 156. Jeg gikk ca hver 3 dag og tok blodprøve. Gynekologen sa at jeg kunne vente en uke fra 156 til neste prøver, som nå blir på torsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Da har jeg misforstått deg. Serien av HCG med fallende verdier viser at graviditeten er i tilbakegang. Lurt å ta nye prøve på torsdag.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, prøven jeg tok i går viste et hcg på 27. 

I går fikk jeg kraftige blødninger, med koagler, var mensten ingenting i dag morges men begynte og blø klumper igjen nå. Er dette mensen? Kan jeg få mens før hcg er nede på 5? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok ny hcg prøve, blod prøve på torsdag det er nesten en uke siden sist, da har den gått ned fra 27 til 13. Tar lang tid dette. Når tid vil jeg kunne få eggløsning igjen?

må den være nede på 5? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ny hcg prøve, blod prøve på torsdag det er nesten en uke siden sist, da har den gått ned fra 27 til 13. Tar lang tid dette. Når tid vil jeg kunne få eggløsning igjen?

må den være nede på 5? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig og si om det var mensen det jeg hadde eller om det var blødninger, men var hvertfall mer blødning øver tid. Er det større sjangse for og bli gravid igjen noe jeg nettopp var gravid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkeliten84

Hvor mye større sjangse er det for og oppleve graviditet utforbi livmoren når det har skjedd en gang? 

Kan den egglederen som det var i sist gang evt fungere fint denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...