Gå til innhold

Hemoroider - skummelt å fjerne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt hemoroider siden jeg var i midten av 20 årene, og nå 17 år år senere, så plager de meg ofte. Utposningene er såpass store at jeg må vaske mye rundt dem etter toalettbesøk, og jeg er derfor ofte sår bak der pga at jeg vasker meg så mye rundt "klasen". Hemoroidene er pinlig store, og nå vurderer jeg å ta opp dette med legen for å få dem fjernet. Jeg må innrømme at jeg kvier meg av hensyn til å vise dem frem for legen, og evt. de som skal ta dem vekk, men redselen for inngripen er også stor. Er det noen andre her som har erfaring med en slik operasjon og som kan komme på tips på hvilken måte det er best å fjerne dem på(strikk eller kirurgisk)?

Anonymkode: 10cbf...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 20.2.2017 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt hemoroider siden jeg var i midten av 20 årene, og nå 17 år år senere, så plager de meg ofte. Utposningene er såpass store at jeg må vaske mye rundt dem etter toalettbesøk, og jeg er derfor ofte sår bak der pga at jeg vasker meg så mye rundt "klasen". Hemoroidene er pinlig store, og nå vurderer jeg å ta opp dette med legen for å få dem fjernet. Jeg må innrømme at jeg kvier meg av hensyn til å vise dem frem for legen, og evt. de som skal ta dem vekk, men redselen for inngripen er også stor. Er det noen andre her som har erfaring med en slik operasjon og som kan komme på tips på hvilken måte det er best å fjerne dem på(strikk eller kirurgisk)?

Anonymkode: 10cbf...b69

Det er de som skal fjerne dem som avgjør hvordan de skal fjernes i forhold til hva som gir best effekt bak der i forhold til hvordan det ligger/ser ut. Du får ikke strikk om du feks har tendens til prolaps. Da må operasjon til. Så dette valget tas ikke av pasienten selv. Grue seg greia er forståelig. Men la ikke det stoppe deg i å bli kvitt denne plagen. Leger/kirurger opptrer profesjonelt og håndterer dette daglig. Det er selvfølgelig noe smerte forbundet med dette. Men det er kortvarig i motsetning til det slitet PG smerter man har ved å ha disse klasene bak.

Anonymkode: 57888...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...