Gå til innhold

Min hendelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk beskjed om at min far var blitt enda dårligere når han ble hjulpet på toalettet på sykehuset Da jeg ankom sykehuset fikk jeg beskjed om at han kanskje kunne klare seg å komme på sykehjem noe de undersøkte mulighet for Senere på dagen kom nytt skift med en sykepleier som skulle være i avdelingen om natten

Utenfor rommet der min far lå i sitt sykeleie stod jeg å snakket med denne pleieren Plutselig kom det en dame inn på hjerteavdelingen å viftet i luften med en levende baby Jeog snakket noe til denne pleieren Fikk på følelse av at dette var demonstrativt overfor meg som aldri har hatt mulighet for noe barn og at denne pleieren hadde arrangert denne episoden Jeg bare lot som ingentin da jeg stusset allerede over så mye ved dette sykehuset Pleieren sa videre at min far ville dø påfølgende natt og ville jeg skulle være der Jeg stolte mest på arbeidslaget som var gått av vakt og dro på kvelden hjem til min mor som jeg ikke ville la være alene på natten Min far døde om natten og jeg fikk telefon mens jeg allerede gjorde meg klar til å dra til sykehuset

Hva jeg ville si at man utnytter tilgang til både pasienter og pårørendes journaler og selv sykehuspersonalet trenger alvorlig hjelp tror jeg Var det noen som burde oppsøke sykehuspresten er det dem

Sånn er det når det gjelder vanlige folk uten sykeforsikring da tjener de minst på sengeplasser tror jeg spesielt når det gjelder eldre og lite taleføre med mye angst

Anonymkode: f2faf...b46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil bare si at det var trist at du mistet din far og at du opplevde angst og ubehag i møte med helsevesenet . Når eldre mennesker er syke kan ting snu raskt og det er ikke alltid lett å si om de vil bli bedre eller ikke. Det var godt du tenkte på din mor og reiste hjem for å ta vare på henne som var alene. Din far hadde nok noen som så til han . 

Jeg tror ikke at de har tilgang  til din journal eller at de viste frem denne babyen for å såre deg. Men kan absolutt forstå at dette er et sårt punkt for deg. 

 

Anonymkode: 9ace9...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I livet siste fase kan ting snu fort, og man bør høre på den/de som sist observerte helsetilstanden til pasienten. Jeg mener du burde blitt hos din far, jeg unner ikke engang min verste fiende å dø alene på sykehus/sykehjem. For ja, man er alene når de rundt deg bare er fremmede mennesker - fremmede mennesker som er betalt for å se til deg.

Og det er ingen som får barn/bærer rundt på babyer for å gjøre andre misunnelige. Og pleieren hadde da ikke peiling på at du er ufrivillig barnløs heller.

Hele episoden er bare trist. Veldig trist at dine paranoide tanker førte til at din far ikke fikk være rundt sin nærmeste familie da han lukket sine øyne for siste gang.

Anonymkode: f6732...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I livet siste fase kan ting snu fort, og man bør høre på den/de som sist observerte helsetilstanden til pasienten. Jeg mener du burde blitt hos din far, jeg unner ikke engang min verste fiende å dø alene på sykehus/sykehjem. For ja, man er alene når de rundt deg bare er fremmede mennesker - fremmede mennesker som er betalt for å se til deg.

Og det er ingen som får barn/bærer rundt på babyer for å gjøre andre misunnelige. Og pleieren hadde da ikke peiling på at du er ufrivillig barnløs heller.

Hele episoden er bare trist. Veldig trist at dine paranoide tanker førte til at din far ikke fikk være rundt sin nærmeste familie da han lukket sine øyne for siste gang.

Anonymkode: f6732...aec

Innlegget til TS var trist lesning. Ditt lite empatiske bidrag her var enda tristere. 

Anonymkode: 30a4d...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I livet siste fase kan ting snu fort, og man bør høre på den/de som sist observerte helsetilstanden til pasienten. Jeg mener du burde blitt hos din far, jeg unner ikke engang min verste fiende å dø alene på sykehus/sykehjem. For ja, man er alene når de rundt deg bare er fremmede mennesker - fremmede mennesker som er betalt for å se til deg.

Og det er ingen som får barn/bærer rundt på babyer for å gjøre andre misunnelige. Og pleieren hadde da ikke peiling på at du er ufrivillig barnløs heller.

Hele episoden er bare trist. Veldig trist at dine paranoide tanker førte til at din far ikke fikk være rundt sin nærmeste familie da han lukket sine øyne for siste gang.

Anonymkode: f6732...aec

Noen ganger er det best å ikke si sin mening. Dette er bare å gjøre sorgen verre og gi skyldfølelse for noe som ikke kan gjøres noe med .  

Det er vanskelig å vite nøyaktig når et menneske dør. Og helsepersonell forventer ikke at pårørende skal sitte oppe om natten. Men de gir alltid beskjed for sikkerhet skyld. For noen er det faktisk ganske tøfft å være tilstede i en slik situasjon . Man må respektere at mennesker reagerer forskjellig. Ts  viste jo intresse ved å være der om kvelden og skulle tydeligvis tilbake neste dag. 

Ofte sovner man stille inn om natten . Eller man er gjerne bevisstløs før man dør. Ikke sikkert at pasienten hadde merket så stor forskjel om pårørende hadde vært der. 

Ts sin reaksjon på denne babyen er nok tegn på psykiske problemer. Kanskje det ansvaret som ble lagt på henne i denne situasjonen var for vanskelig å stå med alene. 

Anonymkode: 9ace9...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I livet siste fase kan ting snu fort, og man bør høre på den/de som sist observerte helsetilstanden til pasienten. Jeg mener du burde blitt hos din far, jeg unner ikke engang min verste fiende å dø alene på sykehus/sykehjem. For ja, man er alene når de rundt deg bare er fremmede mennesker - fremmede mennesker som er betalt for å se til deg.

Og det er ingen som får barn/bærer rundt på babyer for å gjøre andre misunnelige. Og pleieren hadde da ikke peiling på at du er ufrivillig barnløs heller.

Hele episoden er bare trist. Veldig trist at dine paranoide tanker førte til at din far ikke fikk være rundt sin nærmeste familie da han lukket sine øyne for siste gang.

Anonymkode: f6732...aec

Drøyt av deg, virkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...