Gå til innhold

kost1

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 21 år, og fikk soppinfeksjon for litt over en uke siden. Har ikke vært hos lege, da jeg kjente igjen symptomene. Den ene indre kjønnsleppen hadde hovnet kraftig og var veldig sår, og jeg hadde et hvitt belegg på kjønnsleppene. Smørte meg bare med canesten de første dagene, men dette hjalp ikke, og kjøpte derfor diflucan som jeg tok på torsdag. Sluttet å smøre med canesten for noen dager siden, da denne ga meg et slags eksemlignende utslett. Har blitt kvitt hevelsen og det hvite belegget, men hvor lang tid burde jeg regne med at det tar før jeg blir kvitt svie og sårhet? Burde jeg fortsette å smøre med canesten, selv om denne gir meg utslett?

Gikk på antibiotika for behandling av klamydia for noen uker siden, så er nok denne som er grunnen til soppinfeksjonen. Andre kjønnsykdommer er også utelukket.

Håper på svar :)

Endret av kost1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan legge til at det er utrolig ubehagelig, og at det svir veldig. Dette har også avtatt litt etter behandling med canesten og diflucan, men føler at canesten bare gjør at det svir mer, selv om det tar knekken på soppen. Kan til tider være ubehagelig å ha på seg klær, fordi det gnisser mot områdene som er såre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det burde gi seg i løpet av en uke. Gå til lege hvis det fortsetter for å få utelukket andre årsaker som virus eller eksem. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...