Gå til innhold

Hormoner som påvirker det psykiske ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg egentlig en jente med masse energi som er i godt humør, men plutselig snudde dette brått, jeg mistet livs lysten ble lat og forferdelig ustabil i humøret. Så begynte jeg og tenke : har det skjedd noe spesielt ? Har jeg begynt på nye medisiner ? Og ja ! Jeg fikk spiral :o og etter dette har jeg faktisk vert en ganske sur megge! Det er det eneste som har vert en endring på ! Angst, depresjon og skade trang ! Kan dette være tilfelle ? Burde jeg få den spiralen fjernet ? Har slitt med dette i et år snart og det er utrolig slitsomt :P 

Anonymkode: b4554...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
7 timer siden, MxxM skrev:

Siden du ikke har fått svar så anbefaler jeg deg å spørre gynekologen her på dol, kanskje du vil få svar der :) 

Det hender ikke sjelden at en får svar, men ikke alltid innen 3 timer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg egentlig en jente med masse energi som er i godt humør, men plutselig snudde dette brått, jeg mistet livs lysten ble lat og forferdelig ustabil i humøret. Så begynte jeg og tenke : har det skjedd noe spesielt ? Har jeg begynt på nye medisiner ? Og ja ! Jeg fikk spiral :o og etter dette har jeg faktisk vert en ganske sur megge! Det er det eneste som har vert en endring på ! Angst, depresjon og skade trang ! Kan dette være tilfelle ? Burde jeg få den spiralen fjernet ? Har slitt med dette i et år snart og det er utrolig slitsomt :P 

Anonymkode: b4554...548

Sammenfall i tid taler ofte, men ikke alltid for en årsakssammenheng. At hormoner påvirker psyke kan millioner av kvinner over hele verden bevitne en gang i måneden. Er det hormonspiral du bruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det hender ikke sjelden at en får svar, men ikke alltid innen 3 timer :-)

Beklager, så feil på klokkeslettet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, MxxM skrev:

Dette var siste gangen jeg brukte mitt faste nick her inne.  Alle kan ta/gjøre feil! 

Hei. Jeg leste svaret ditt i går og syns det var et godt forslag . Hadde tenkt det samme. Tenkte ikke på det som kritikk av for sent svar. Folk forstår jo at NHD ikke kan være til stede hele tiden og det visste helt sikkert du også. 

Kanskje du er en som lett tar ansvar for andre . Det er jo en fin egenskap :)

Syns du ofte kommer med gode svar. 

Anonymkode: 4628e...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg leste svaret ditt i går og syns det var et godt forslag . Hadde tenkt det samme. Tenkte ikke på det som kritikk av for sent svar. Folk forstår jo at NHD ikke kan være til stede hele tiden og det visste helt sikkert du også. 

Kanskje du er en som lett tar ansvar for andre . Det er jo en fin egenskap :)

Syns du ofte kommer med gode svar. 

Anonymkode: 4628e...4f8

Takk for gode ord. 

Jeg er temmelig "hemmet" fra før når det kommer til dette med å tenke seg nøye om før en sier noe. Jeg tenker for mye før jeg sier noe, og jeg sliter også med å vise følelser pga det. Derfoe reagerte jeg på NHD sitt svar, men det kan jo ikke han vite. Jeg overså en bitteliten detalj som jeg ikke burde oversett, og det beklager jeg. 

Mente ikke å kuppe tråden din. Håper du fikk svar på spørsmålet ditt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, MxxM skrev:

Takk for gode ord. 

Jeg er temmelig "hemmet" fra før når det kommer til dette med å tenke seg nøye om før en sier noe. Jeg tenker for mye før jeg sier noe, og jeg sliter også med å vise følelser pga det. Derfoe reagerte jeg på NHD sitt svar, men det kan jo ikke han vite. Jeg overså en bitteliten detalj som jeg ikke burde oversett, og det beklager jeg. 

Mente ikke å kuppe tråden din. Håper du fikk svar på spørsmålet ditt :) 

Legg merke smilefjeset. Jeg leser ikke dette som en irettesettelse, men mer som en vennlig opplysning. Du prøve bare,å være behjelpelig og det skjønte nok han også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Legg merke smilefjeset. Jeg leser ikke dette som en irettesettelse, men mer som en vennlig opplysning. Du prøve bare,å være behjelpelig og det skjønte nok han også :)

Ja. Jeg prøvde bare å hjelpe. Det skal jeg ikke gjøre flere ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.2.2017 den 6.31, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Sammenfall i tid taler ofte, men ikke alltid for en årsakssammenheng. At hormoner påvirker psyke kan millioner av kvinner over hele verden bevitne en gang i måneden. Er det hormonspiral du bruker?

Jaydess bruker jeg !

Anonymkode: b4554...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...