Gå til innhold

Utredning ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Håper på svar av noen som kan dette :) eller har vert med på det selv !

 

første gang jeg havnet i psykiatrien fikk jeg stempelet borderline ! De resulterte i null hjelp, jeg ble ikke tatt seriøst. Jeg skadet meg for og få "oppmerksomhet" jeg fikk ingen utredning og absolutt ikke noe !

 

dette resulterte i at jeg ble kjempe syk og jeg skadet meg fryktelig alvorlig og døde nesten! Da skulle jeg få hjelp, jeg ble sendt på langtids post og jeg krevde utredning men fikk det ikke. Etter mangen år inn og ut kom det en annen behandler som sa : du har feil diagnose ! Ønsker du en utredning og jeg ble kjempe glad.. men den utredningen handlet bare om personloghest forstyrrelser og skårte ikke høyt nokk på noen av dem så jeg ble diagnose fri !

 

men jeg fikk ikke utredning på noe annet, og det er jo noe og Mistenker bipolar. Hvordan går man fram for og få utredning ? Tar det lang tid ? Må man snakke med psykolog ? Er man innlagt ? Og er det en veldig krevende prosess ? Og ikke minst, er det verdt det ?

Anonymkode: 5f91c...e93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper på svar av noen som kan dette :) eller har vert med på det selv !

 

første gang jeg havnet i psykiatrien fikk jeg stempelet borderline ! De resulterte i null hjelp, jeg ble ikke tatt seriøst. Jeg skadet meg for og få "oppmerksomhet" jeg fikk ingen utredning og absolutt ikke noe !

 

dette resulterte i at jeg ble kjempe syk og jeg skadet meg fryktelig alvorlig og døde nesten! Da skulle jeg få hjelp, jeg ble sendt på langtids post og jeg krevde utredning men fikk det ikke. Etter mangen år inn og ut kom det en annen behandler som sa : du har feil diagnose ! Ønsker du en utredning og jeg ble kjempe glad.. men den utredningen handlet bare om personloghest forstyrrelser og skårte ikke høyt nokk på noen av dem så jeg ble diagnose fri !

 

men jeg fikk ikke utredning på noe annet, og det er jo noe og Mistenker bipolar. Hvordan går man fram for og få utredning ? Tar det lang tid ? Må man snakke med psykolog ? Er man innlagt ? Og er det en veldig krevende prosess ? Og ikke minst, er det verdt det ?

Anonymkode: 5f91c...e93

Jeg har vel aldri fått noen skikkelig utredning heller, før jeg la meg inn i Levanger. Da svarte jeg på masse spørsmål og fylte ut skjemaer, følte det ble gjort på en skikkelig måte der. Men de har jo forandret på den diagnosen nå,oppgjennom årene har de hele tiden forandret på diagnoser. Lurer på om den jeg har nå og blir forandret en dag. 

Men altså, jeg syns det var veldig greit å være innlagt for å bli utredet, få en secon upinion. Men du trenger ikke være innlagt sikkert, bare be om utredning. Det blir nok masse spørsmål å svare på, så kan du jo si hva du mistenker selv. Jeg trodde jo jeg hadde bipolar selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

En utredning er i hovedsak et strukturert intervju. Noen ganger er det meget nyttig å også intervjue pårørende. Utredning gjøres poliklinisk, og minst 70% av pasientene kan utredes på en til to timer. Det er best at det skjer hos en lege eller psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...