Gå til innhold

Samleie og blærefremfall.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merker menn cystocele hos kvinnen, vil de ha en endret følelse under samleiet grunnet tilstanden? Jeg har cystocele og tør ikke å ha samleie med pga fremfallet. Skjeden føles løs og vid ut, fremre veggen er helt myk og tynn. Det et så utrolig flaut og jeg et veldig deprimert. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, skammen er stor. Kan ikke bli fingret av noen heller for da vil de kjenne at det er noe galt inni der. Finnes lite informasjon om problematikken på norske sider. Jeg kan da ikke være den eneste som har fått psykiske problemer og ødelagt samliv og sexliv grunnet dette.

Anonymkode: 6db08...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Merker menn cystocele hos kvinnen, vil de ha en endret følelse under samleiet grunnet tilstanden? Jeg har cystocele og tør ikke å ha samleie med pga fremfallet. Skjeden føles løs og vid ut, fremre veggen er helt myk og tynn. Det et så utrolig flaut og jeg et veldig deprimert. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, skammen er stor. Kan ikke bli fingret av noen heller for da vil de kjenne at det er noe galt inni der. Finnes lite informasjon om problematikken på norske sider. Jeg kan da ikke være den eneste som har fått psykiske problemer og ødelagt samliv og sexliv grunnet dette.

Anonymkode: 6db08...1ee

Gå til legen og be om henvisning til operasjon! Jeg ble operert for dette for 15 år siden og har ikke hatt noen problemer siden. Kjenner godt til følelsene dine, var ikke mye sexliv på den tiden nei, man vil liksom ikke ha noen nedi der når man føler at halve blæra henger ut i skjeden. Om ikke fastlegen din vil henvise deg så bytt fastlege eller gå til en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lillemus skrev:

Gå til legen og be om henvisning til operasjon! Jeg ble operert for dette for 15 år siden og har ikke hatt noen problemer siden. Kjenner godt til følelsene dine, var ikke mye sexliv på den tiden nei, man vil liksom ikke ha noen nedi der når man føler at halve blæra henger ut i skjeden. Om ikke fastlegen din vil henvise deg så bytt fastlege eller gå til en annen.

Så godt at noen forstår, man kjenner tydelig at blæra buler inn i skjeden, det er så mykt der og om jeg har urin i blæra så føles skjeden mindre ut. Jeg gråter hver dag da jeg føler meg så deformert der nede. Men hva slags metode brukte de på deg? Mesh? Opplevde du at skjeden føltes trangere ut etter inngrepet? Sånn som det er nå så er jeg veldig vid der også.

Anonymkode: 6db08...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så godt at noen forstår, man kjenner tydelig at blæra buler inn i skjeden, det er så mykt der og om jeg har urin i blæra så føles skjeden mindre ut. Jeg gråter hver dag da jeg føler meg så deformert der nede. Men hva slags metode brukte de på deg? Mesh? Opplevde du at skjeden føltes trangere ut etter inngrepet? Sånn som det er nå så er jeg veldig vid der også.

Anonymkode: 6db08...1ee

Aner ikke hvilken metode de brukte, men det var full narkose i alle fall. Var innlagt i flere dager husker jeg. Ble henvist og ble operert ganske kjapt såvidt jeg husker. Føler at skjeden ble normal etterpå og har absolutt ikke mistet følelsen der i alle fall, har et topp sexliv i dag. :) Så bestill ny legetime i dag og ikke gi deg! Det var ikke snakk om at jeg ikke skulle opereres fra legenes side heller, det eneste er at man ikke bør få barn etterpå, da kan man revne fra A til Å, selv et svangerskap med keisersnitt belaster bekkenbunnen for mye fikk jeg beskjed om. Så om du er smart så ber du om sterilisering med det samme - da slipper du å betale for det og slipper å legges inn eget ærende for det siden! I alle fall var det slik tidligere - spør legen! Sterilisering påvirker ikke kroppen på noen måte, alt de gjør er jo å kutte egglederne og du slipper å tilføre kroppen hormoner i form av prevensjon etterpå.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg har vært gynekolog i over 40 år og har ikke hørt at cystocele har vært et problem ved samleie. Når kvinnen legger seg, vil cystocelet skli inn i skjeden. Det er rikelig plass, også med cystocele. Det er veldig vanlig med ulike grader av skjedefremfall, og det kan opptre både hos kvinner som har født og som ikke har født.  Du skriver dessverre ikke om din alder og om du har født barn, evt om du ønsker flere. Noen menn får brokk eller åreknuter i pungen. Alderen kan medføre forandringer i kroppen. Det er en del av livet.

Jeg synes du skal få en undersøkelse på en gynekologisk avdeling og få vurdering angående operasjon. Det er en enkel operasjon hvor litt av slimhinnen i skjeden klippes bort, det lages en forsterkning under blæren og så sys det sammen igjen. Du bør ha avsluttet barnefødsler før operasjon.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...