Gå til innhold

Trening uke 8


påskelilje

Anbefalte innlegg

Denne uka ble en superuke 😊😊😊

Jeg er så glad for at ryggen min er god igjen. En vet ikke hvor mye god rygg betyr før en har prøvd dårlig rygg, og så blir god igjen 😊

Mandag: Rask trimtur om kvelden på asfalt 7,5 km/1 time og 11 min

Onsdag: Lang kveldstur med mannen og 15-åringen 12,4 km/ 2 timer og 19 min

Torsdag: Tur på beina i løssnø - veldig bratt oppover, og seff bratt nedover etterpå 3,6 km / 1,5 time 

Fredag: Rant slalåm i 6 timer (inkl kl to små pauser). Kortet viste 17 turer og 41 løypekilometer! Knallgøy! Og ufattelig herlig at ryggen tålte det 😊

Søndag: skitur med mannen i nydelig vær og løype.  15 km/ 2 timer og 15 min 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ojoj, en aktiv vinterferie med andre ord. Bra jobba!

Jeg praktiserer yoga i 1-1,5 timer hver kveld, merker forskjell på kroppen fra dag til dag for ikke å snakke om at kroppen nesten automatisk ønsket å spise sunt. Deilig!

Anonymkode: d40b5...329

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok en dårlig uke her gitt - kun en løpetur på tirsdag på 5,5 km / 40 min med kjæresten.

Vi dro på hytta på torsdag og ble til i dag og hadde bestilt skiturvær, men den bestillingen må ha kommet bort på veien... Fredag snødde det tett hele dagen + litt vind og lørdag var været egentlig ikke så ille, men det blåste noe vanvittig så løssnøen føk rundt hytteveggene hele dagen! Og i dag skulle vi hjem da og siden det er restriksjoner på scooterkjøring så dro vi hjem på morgenen. Det var ikke latskap altså, været var sånn at det hadde vært uforsvarlig å gå ut på skitur og vi var seriøst bekymret for hvordan hjemturen skulle gå, ca. 13 km med snøscooter. Heldigvis hadde noen kjørt alt da vi dro så vi traff på et scooterspor så hjemturen gikk fint og helt uten problemer. :) Så får jeg heller satse på en aktivere uke denne uka!

Spist på hytta, sa du? Det snakker vi ikke om... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var først fem dager på fjellet og det ble over tre mil på ski i snitt pr. dag.

Så ble det styrketrening på treningssenteret fredag.

Søndag (i dag) - 35 km. på ski i strålende solskinn, tok toget nordover og gikk hjem mot solen - en fantastisk tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skulle jeg omsider henge meg på igjen, men en forstuet ankel satt en stopper for det allerede på første økt. Det er heldigvis ikke brudd, men jeg kan fortsatt ikke stå på foten med vekt. Håper jeg snart kan trene igjen. Nå frister det faktisk å trene etter dager liggende på sofaen...  

Høres ut som dere har hatt gode vinterdager :) 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, cilie skrev:

Nå skulle jeg omsider henge meg på igjen, men en forstuet ankel satt en stopper for det allerede på første økt. Det er heldigvis ikke brudd, men jeg kan fortsatt ikke stå på foten med vekt. Håper jeg snart kan trene igjen. Nå frister det faktisk å trene etter dager liggende på sofaen...  

Høres ut som dere har hatt gode vinterdager :) 

Trening i vann kan fungere inntil videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, frosken skrev:

Trening i vann kan fungere inntil videre:-)

Ja, takk! Har tenkt på det selv og. Presse på meg en for trang bikini😝 og svømme. Liker det egentlig veldig godt, bare det ikke er trengsel i bassenget. Får vurdere det når jeg kan gå uten krykker til bassenget. 

Så skal jeg kjøpe meg nye løpesko m god stabilitet og lære meg å tape ankelen. Fortsatt sjokkert over hvordan jeg plutselig lå der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka er jeg egentlig fornøyd. Har hatt vinterferie med både overnattingsbesøk i flere dager og vært på besøk :)

Mandag : Gåtur  30 min

Onsdag : Gåtur  20 min

Fredag : Styrketrening 50 min + Sykkel 20 min

I tillegg har jeg vært mange timer på shopping med datteren :) For meg er det som en lang økt :) Var helt utslitt etterpå :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
12 timer siden, Xtra skrev:

Var først fem dager på fjellet og det ble over tre mil på ski i snitt pr. dag.

Så ble det styrketrening på treningssenteret fredag.

Søndag (i dag) - 35 km. på ski i strålende solskinn, tok toget nordover og gikk hjem mot solen - en fantastisk tur :D

Jeg tror aldri jeg har gått tre mil på ski. Et par mil kan det bli i beste fall, men ingen sånne turer hittil i år.

Den eneste gangen jeg har flyttet meg tre mil til fots med eller uten ski var i militæret.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tror aldri jeg har gått tre mil på ski. Et par mil kan det bli i beste fall, men ingen sånne turer hittil i år.

Den eneste gangen jeg har flyttet meg tre mil til fots med eller uten ski var i militæret.

Jeg har vokst opp med ski, og når været, sporene og føret er som i går så renner kilometrene bare unna. Jeg ville aldri funnet på å jogge så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ojoj, en aktiv vinterferie med andre ord. Bra jobba!

Jeg praktiserer yoga i 1-1,5 timer hver kveld, merker forskjell på kroppen fra dag til dag for ikke å snakke om at kroppen nesten automatisk ønsket å spise sunt. Deilig!

Anonymkode: d40b5...329

Oi - det er imponerende - at du gjør yoga så lenge hver dag! Jeg holdt på med litt yoga en stund, men er temmelig avslappet av meg fra før, så merket ikke særlig forskjell på det. Ble imidlertid bedre i nakken, men merket ingenting på spisevanene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lillemus skrev:

Det ble nok en dårlig uke her gitt - kun en løpetur på tirsdag på 5,5 km / 40 min med kjæresten.

Vi dro på hytta på torsdag og ble til i dag og hadde bestilt skiturvær, men den bestillingen må ha kommet bort på veien... Fredag snødde det tett hele dagen + litt vind og lørdag var været egentlig ikke så ille, men det blåste noe vanvittig så løssnøen føk rundt hytteveggene hele dagen! Og i dag skulle vi hjem da og siden det er restriksjoner på scooterkjøring så dro vi hjem på morgenen. Det var ikke latskap altså, været var sånn at det hadde vært uforsvarlig å gå ut på skitur og vi var seriøst bekymret for hvordan hjemturen skulle gå, ca. 13 km med snøscooter. Heldigvis hadde noen kjørt alt da vi dro så vi traff på et scooterspor så hjemturen gikk fint og helt uten problemer. :) Så får jeg heller satse på en aktivere uke denne uka!

Spist på hytta, sa du? Det snakker vi ikke om... :huh:

Kjipt med så dårlig vær da, når en er på hytta!

Men 13 km med snøscooter - det er langt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Xtra skrev:

Var først fem dager på fjellet og det ble over tre mil på ski i snitt pr. dag.

Så ble det styrketrening på treningssenteret fredag.

Søndag (i dag) - 35 km. på ski i strålende solskinn, tok toget nordover og gikk hjem mot solen - en fantastisk tur :D

Herlig! Igjen må jeg si at jeg er imponert over de lange turene dine!

Men i går da jeg og mannen gikk 15 km, så var jeg i grunnen ikke så sliten. Ifølge mannen har jeg kun ett gir når jeg går på ski, og da kan jeg gå og gå lenge på det. Han går mye fortere enn meg, og venter på meg, men blir mer sliten. Samme med sønnen, når han er med - så går han fort et stykke, og så venter - mens jeg tusler og går i ett tempo det meste av tiden. Så nå har jeg bestilt en langtur med familien neste helg - der vi går langt innover fjellet i rolig tempo i stedet for å skøyte som noen gale i intervalltrening, slik de pleier... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, cilie skrev:

Nå skulle jeg omsider henge meg på igjen, men en forstuet ankel satt en stopper for det allerede på første økt. Det er heldigvis ikke brudd, men jeg kan fortsatt ikke stå på foten med vekt. Håper jeg snart kan trene igjen. Nå frister det faktisk å trene etter dager liggende på sofaen...  

Høres ut som dere har hatt gode vinterdager :) 

Hvis du fremdeles ikke kan stå på den, er det vel fare for at det er et brudd? Har du sjekket det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, cilie skrev:

Ja, takk! Har tenkt på det selv og. Presse på meg en for trang bikini😝 og svømme. Liker det egentlig veldig godt, bare det ikke er trengsel i bassenget. Får vurdere det når jeg kan gå uten krykker til bassenget. 

Så skal jeg kjøpe meg nye løpesko m god stabilitet og lære meg å tape ankelen. Fortsatt sjokkert over hvordan jeg plutselig lå der. 

Gjør det! Svømming er herlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, påskelilje skrev:

 

 Ifølge mannen har jeg kun ett gir når jeg går på ski, og da kan jeg gå og gå lenge på det. Han går mye fortere enn meg, og venter på meg, men blir mer sliten. Samme med sønnen, når han er med - så går han fort et stykke, og så venter - mens jeg tusler og går i ett tempo det meste av tiden. Så nå har jeg bestilt en langtur med familien neste helg - der vi går langt innover fjellet i rolig tempo i stedet for å skøyte som noen gale i intervalltrening, slik de pleier... :D

Jeg går nok mer som din sønn, jeg veksler tempo hele tiden, og det kan minne om et slags naturlig intervall. Det har nok sammenheng med at jeg har gått aktivt tidligere, og liker å gå fort, men kondisen strekker ikke helt til :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

Denne uka er jeg egentlig fornøyd. Har hatt vinterferie med både overnattingsbesøk i flere dager og vært på besøk :)

Mandag : Gåtur  30 min

Onsdag : Gåtur  20 min

Fredag : Styrketrening 50 min + Sykkel 20 min

I tillegg har jeg vært mange timer på shopping med datteren :) For meg er det som en lang økt :) Var helt utslitt etterpå :)

 

Så bra! Det er litt moro å ha skritteller på når en er på shoppingtur eller på turisttur i ny by - det kan bli temmelig mange skritt ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, påskelilje skrev:

Hvis du fremdeles ikke kan stå på den, er det vel fare for at det er et brudd? Har du sjekket det?

Ja, tatt røntgen og ikke skjelettskade. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Ja, tatt røntgen og ikke skjelettskade. 

OK. Det var jo bra da.

Sønnen min fikk en overstrekk i kneet for noen år siden, og det tok ganske lang tid før han kunne trene normalt igjen.

Viktig å trene riktig når en skal bli god fra en skade, og ikke stivne helt. Sikkert lurt det med svømming :-) Etter hvert når du kan stå på foten, er balanseøvelser gode for å trene opp muskulaturen i foten. En balansepute er egentlig veldig grei å ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...