GĂ„ til innhold
pÄskelilje

Trening uke 8

Anbefalte innlegg

pÄskelilje

Denne uka ble en superuke 😊😊😊

Jeg er sĂ„ glad for at ryggen min er god igjen. En vet ikke hvor mye god rygg betyr fĂžr en har prĂžvd dĂ„rlig rygg, og sĂ„ blir god igjen 😊

Mandag: Rask trimtur om kvelden pÄ asfalt 7,5 km/1 time og 11 min

Onsdag: Lang kveldstur med mannen og 15-Ă„ringen 12,4 km/ 2 timer og 19 min

Torsdag: Tur pÄ beina i lÞssnÞ - veldig bratt oppover, og seff bratt nedover etterpÄ 3,6 km / 1,5 time 

Fredag: Rant slalĂ„m i 6 timer (inkl kl to smĂ„ pauser). Kortet viste 17 turer og 41 lĂžypekilometer! KnallgĂžy! Og ufattelig herlig at ryggen tĂ„lte det 😊

Sþndag: skitur med mannen i nydelig vér og lþype.  15 km/ 2 timer og 15 min 😊😊😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ojoj, en aktiv vinterferie med andre ord. Bra jobba!

Jeg praktiserer yoga i 1-1,5 timer hver kveld, merker forskjell pÄ kroppen fra dag til dag for ikke Ä snakke om at kroppen nesten automatisk Þnsket Ä spise sunt. Deilig!

Anonymkode: d40b5...329

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Lillemus

Det ble nok en dÄrlig uke her gitt - kun en lÞpetur pÄ tirsdag pÄ 5,5 km / 40 min med kjÊresten.

Vi dro pÄ hytta pÄ torsdag og ble til i dag og hadde bestilt skiturvÊr, men den bestillingen mÄ ha kommet bort pÄ veien... Fredag snÞdde det tett hele dagen + litt vind og lÞrdag var vÊret egentlig ikke sÄ ille, men det blÄste noe vanvittig sÄ lÞssnÞen fÞk rundt hytteveggene hele dagen! Og i dag skulle vi hjem da og siden det er restriksjoner pÄ scooterkjÞring sÄ dro vi hjem pÄ morgenen. Det var ikke latskap altsÄ, vÊret var sÄnn at det hadde vÊrt uforsvarlig Ä gÄ ut pÄ skitur og vi var seriÞst bekymret for hvordan hjemturen skulle gÄ, ca. 13 km med snÞscooter. Heldigvis hadde noen kjÞrt alt da vi dro sÄ vi traff pÄ et scooterspor sÄ hjemturen gikk fint og helt uten problemer. :) SÄ fÄr jeg heller satse pÄ en aktivere uke denne uka!

Spist pÄ hytta, sa du? Det snakker vi ikke om... :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Xtra

Var fÞrst fem dager pÄ fjellet og det ble over tre mil pÄ ski i snitt pr. dag.

SÄ ble det styrketrening pÄ treningssenteret fredag.

SÞndag (i dag) - 35 km. pÄ ski i strÄlende solskinn, tok toget nordover og gikk hjem mot solen - en fantastisk tur :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
 cilie

NÄ skulle jeg omsider henge meg pÄ igjen, men en forstuet ankel satt en stopper for det allerede pÄ fÞrste Þkt. Det er heldigvis ikke brudd, men jeg kan fortsatt ikke stÄ pÄ foten med vekt. HÄper jeg snart kan trene igjen. NÄ frister det faktisk Ä trene etter dager liggende pÄ sofaen...  

HÞres ut som dere har hatt gode vinterdager :) 

Endret av cilie

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
frosken
3 timer siden, cilie skrev:

NÄ skulle jeg omsider henge meg pÄ igjen, men en forstuet ankel satt en stopper for det allerede pÄ fÞrste Þkt. Det er heldigvis ikke brudd, men jeg kan fortsatt ikke stÄ pÄ foten med vekt. HÄper jeg snart kan trene igjen. NÄ frister det faktisk Ä trene etter dager liggende pÄ sofaen...  

Trening i vann kan fungere inntil videre:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider

Annonse

cilie
39 minutter siden, frosken skrev:

Trening i vann kan fungere inntil videre:-)

Ja, takk! Har tenkt pĂ„ det selv og. Presse pĂ„ meg en for trang bikini😝 og svĂžmme. Liker det egentlig veldig godt, bare det ikke er trengsel i bassenget. FĂ„r vurdere det nĂ„r jeg kan gĂ„ uten krykker til bassenget. 

SÄ skal jeg kjÞpe meg nye lÞpesko m god stabilitet og lÊre meg Ä tape ankelen. Fortsatt sjokkert over hvordan jeg plutselig lÄ der. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Gargamel

En styrketreningsÞkt. 

En joggetur 5km i snĂž.

En skitur pÄ 10km

SÄnn ble det. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
emilie321

Denne uka er jeg egentlig fornÞyd. Har hatt vinterferie med bÄde overnattingsbesÞk i flere dager og vÊrt pÄ besÞk :)

Mandag : GÄtur  30 min

Onsdag : GÄtur  20 min

Fredag : Styrketrening 50 min + Sykkel 20 min

I tillegg har jeg vÊrt mange timer pÄ shopping med datteren :) For meg er det som en lang Þkt :) Var helt utslitt etterpÄ :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Gargamel
12 timer siden, Xtra skrev:

SÞndag (i dag) - 35 km. pÄ ski i strÄlende solskinn, tok toget nordover og gikk hjem mot solen - en fantastisk tur :D

Jeg tror aldri jeg har gÄtt tre mil pÄ ski. Et par mil kan det bli i beste fall, men ingen sÄnne turer hittil i Är.

Den eneste gangen jeg har flyttet meg tre mil til fots med eller uten ski var i militĂŠret.

Endret av Gargamel

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Xtra
36 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg tror aldri jeg har gÄtt tre mil pÄ ski. Et par mil kan det bli i beste fall, men ingen sÄnne turer hittil i Är.

Den eneste gangen jeg har flyttet meg tre mil til fots med eller uten ski var i militĂŠret.

Jeg har vokst opp med ski, og nÄr vÊret, sporene og fÞret er som i gÄr sÄ renner kilometrene bare unna. Jeg ville aldri funnet pÄ Ä jogge sÄ langt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
pÄskelilje
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ojoj, en aktiv vinterferie med andre ord. Bra jobba!

Jeg praktiserer yoga i 1-1,5 timer hver kveld, merker forskjell pÄ kroppen fra dag til dag for ikke Ä snakke om at kroppen nesten automatisk Þnsket Ä spise sunt. Deilig!

Anonymkode: d40b5...329

Oi - det er imponerende - at du gjÞr yoga sÄ lenge hver dag! Jeg holdt pÄ med litt yoga en stund, men er temmelig avslappet av meg fra fÞr, sÄ merket ikke sÊrlig forskjell pÄ det. Ble imidlertid bedre i nakken, men merket ingenting pÄ spisevanene :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
pÄskelilje
13 timer siden, Lillemus skrev:

Det ble nok en dÄrlig uke her gitt - kun en lÞpetur pÄ tirsdag pÄ 5,5 km / 40 min med kjÊresten.

Vi dro pÄ hytta pÄ torsdag og ble til i dag og hadde bestilt skiturvÊr, men den bestillingen mÄ ha kommet bort pÄ veien... Fredag snÞdde det tett hele dagen + litt vind og lÞrdag var vÊret egentlig ikke sÄ ille, men det blÄste noe vanvittig sÄ lÞssnÞen fÞk rundt hytteveggene hele dagen! Og i dag skulle vi hjem da og siden det er restriksjoner pÄ scooterkjÞring sÄ dro vi hjem pÄ morgenen. Det var ikke latskap altsÄ, vÊret var sÄnn at det hadde vÊrt uforsvarlig Ä gÄ ut pÄ skitur og vi var seriÞst bekymret for hvordan hjemturen skulle gÄ, ca. 13 km med snÞscooter. Heldigvis hadde noen kjÞrt alt da vi dro sÄ vi traff pÄ et scooterspor sÄ hjemturen gikk fint og helt uten problemer. :) SÄ fÄr jeg heller satse pÄ en aktivere uke denne uka!

Spist pÄ hytta, sa du? Det snakker vi ikke om... :huh:

Kjipt med sÄ dÄrlig vÊr da, nÄr en er pÄ hytta!

Men 13 km med snĂžscooter - det er langt!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider

Annonse

pÄskelilje
13 timer siden, Xtra skrev:

Herlig! Igjen mÄ jeg si at jeg er imponert over de lange turene dine!

Men i gÄr da jeg og mannen gikk 15 km, sÄ var jeg i grunnen ikke sÄ sliten. IfÞlge mannen har jeg kun ett gir nÄr jeg gÄr pÄ ski, og da kan jeg gÄ og gÄ lenge pÄ det. Han gÄr mye fortere enn meg, og venter pÄ meg, men blir mer sliten. Samme med sÞnnen, nÄr han er med - sÄ gÄr han fort et stykke, og sÄ venter - mens jeg tusler og gÄr i ett tempo det meste av tiden. SÄ nÄ har jeg bestilt en langtur med familien neste helg - der vi gÄr langt innover fjellet i rolig tempo i stedet for Ä skÞyte som noen gale i intervalltrening, slik de pleier... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
pÄskelilje
13 timer siden, cilie skrev:

Hvis du fremdeles ikke kan stÄ pÄ den, er det vel fare for at det er et brudd? Har du sjekket det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
pÄskelilje
9 timer siden, cilie skrev:

Ja, takk! Har tenkt pĂ„ det selv og. Presse pĂ„ meg en for trang bikini😝 og svĂžmme. Liker det egentlig veldig godt, bare det ikke er trengsel i bassenget. FĂ„r vurdere det nĂ„r jeg kan gĂ„ uten krykker til bassenget. 

SÄ skal jeg kjÞpe meg nye lÞpesko m god stabilitet og lÊre meg Ä tape ankelen. Fortsatt sjokkert over hvordan jeg plutselig lÄ der. 

GjĂžr det! SvĂžmming er herlig :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
Xtra
Akkurat nÄ, pÄskelilje skrev:

IfÞlge mannen har jeg kun ett gir nÄr jeg gÄr pÄ ski, og da kan jeg gÄ og gÄ lenge pÄ det. Han gÄr mye fortere enn meg, og venter pÄ meg, men blir mer sliten. Samme med sÞnnen, nÄr han er med - sÄ gÄr han fort et stykke, og sÄ venter - mens jeg tusler og gÄr i ett tempo det meste av tiden. SÄ nÄ har jeg bestilt en langtur med familien neste helg - der vi gÄr langt innover fjellet i rolig tempo i stedet for Ä skÞyte som noen gale i intervalltrening, slik de pleier... :D

Jeg gÄr nok mer som din sÞnn, jeg veksler tempo hele tiden, og det kan minne om et slags naturlig intervall. Det har nok sammenheng med at jeg har gÄtt aktivt tidligere, og liker Ä gÄ fort, men kondisen strekker ikke helt til :P.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
pÄskelilje
2 timer siden, emilie321 skrev:

Denne uka er jeg egentlig fornÞyd. Har hatt vinterferie med bÄde overnattingsbesÞk i flere dager og vÊrt pÄ besÞk :)

Mandag : GÄtur  30 min

Onsdag : GÄtur  20 min

Fredag : Styrketrening 50 min + Sykkel 20 min

I tillegg har jeg vÊrt mange timer pÄ shopping med datteren :) For meg er det som en lang Þkt :) Var helt utslitt etterpÄ :)

SÄ bra! Det er litt moro Ä ha skritteller pÄ nÄr en er pÄ shoppingtur eller pÄ turisttur i ny by - det kan bli temmelig mange skritt ut av det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
 cilie
8 minutter siden, pÄskelilje skrev:

Hvis du fremdeles ikke kan stÄ pÄ den, er det vel fare for at det er et brudd? Har du sjekket det?

Ja, tatt rÞntgen og ikke skjelettskade. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider
pÄskelilje
Akkurat nÄ, cilie skrev:

Ja, tatt rÞntgen og ikke skjelettskade. 

OK. Det var jo bra da.

SĂžnnen min fikk en overstrekk i kneet for noen Ă„r siden, og det tok ganske lang tid fĂžr han kunne trene normalt igjen.

Viktig Ä trene riktig nÄr en skal bli god fra en skade, og ikke stivne helt. Sikkert lurt det med svÞmming :-) Etter hvert nÄr du kan stÄ pÄ foten, er balanseÞvelser gode for Ä trene opp muskulaturen i foten. En balansepute er egentlig veldig grei Ä ha :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformÄl, tilpasning av innhold og annonser og for Ä videreutvikle vÄre tjenester. Les mer her