Gå til innhold

Fysiske plager som psyk ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen angstdiagnoser og depresjon . Brukt AD en stund og har det bedre. Er ikke i arbeid for tiden . I går gjennomførte jeg et bursdagsbesøk for min datter . Kvidde meg intenst på forhånd . Besøket varte i to timer og ungene var eksemplariske😊. Likevell slet jeg meg igjennom besøket. Hadde angst, fikk hodepine osv I etterkant føles det som om jeg har løpt maraton . Jeg har smerter i hele kroppen. Jeg får mye fysiske symptomer når jeg har dårlige dager psykisk . Andre som opplever det samme. 

Anonymkode: 9f478...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har noen angstdiagnoser og depresjon . Brukt AD en stund og har det bedre. Er ikke i arbeid for tiden . I går gjennomførte jeg et bursdagsbesøk for min datter . Kvidde meg intenst på forhånd . Besøket varte i to timer og ungene var eksemplariske😊. Likevell slet jeg meg igjennom besøket. Hadde angst, fikk hodepine osv I etterkant føles det som om jeg har løpt maraton . Jeg har smerter i hele kroppen. Jeg får mye fysiske symptomer når jeg har dårlige dager psykisk . Andre som opplever det samme. 

Anonymkode: 9f478...24c

Ja jeg opplever det, var på frisklivssentralen og snakket med ei i dag. Ble fysisk dårlig etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Ja. Jeg har hatt psykosomatiske smerter hele livet nesten. De øker av og på ettersom hva livet byr på. Nytt siste året er at jeg blør neseblod og får diare når jeg skal i møter med nav eller jobb så jeg kommer alltid for sent (Det starter alltid når jeg tar på skoene og skal gå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, BamseLiten skrev:

Ja. Jeg har hatt psykosomatiske smerter hele livet nesten. De øker av og på ettersom hva livet byr på. Nytt siste året er at jeg blør neseblod og får diare når jeg skal i møter med nav eller jobb så jeg kommer alltid for sent (Det starter alltid når jeg tar på skoene og skal gå).

Hm, jeg og blør neseblod når jeg er stressa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg og opplever at det kan sette seg i kroppen, særlig ved depresjon. Føler meg tung, kvalm, gjennomsliten etter småting. Jeg kan oppleve nummenhet i ene sida av kroppen. Skikkelig ekkelt, men jeg vet at det ikke er farlig. Til tross for denne fysiske slitenheten får jeg ikke osve godt og det blir en dårlig sirkel av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Kanuttius
På Thursday, March 02, 2017 den 10.57, FjellOgDalar skrev:

Jeg og opplever at det kan sette seg i kroppen, særlig ved depresjon. Føler meg tung, kvalm, gjennomsliten etter småting. Jeg kan oppleve nummenhet i ene sida av kroppen. Skikkelig ekkelt, men jeg vet at det ikke er farlig. Til tross for denne fysiske slitenheten får jeg ikke osve godt og det blir en dårlig sirkel av det.

Huff. Ikke kan man stenge det ute mentalt heller, da blir det bare verre på sikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2017 den 3.11, BamseLiten skrev:

Ja. Jeg har hatt psykosomatiske smerter hele livet nesten. De øker av og på ettersom hva livet byr på. Nytt siste året er at jeg blør neseblod og får diare når jeg skal i møter med nav eller jobb så jeg kommer alltid for sent (Det starter alltid når jeg tar på skoene og skal gå).

Det er adrenalinvirkningen på kroppen, i form av magebesvær og situasjonsbetinget økt blodtrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
31 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er adrenalinvirkningen på kroppen, i form av magebesvær og situasjonsbetinget økt blodtrykk. 

Sykepleieren sa det ble nesten som med ME, psykosomatiske plager. Lurer på om jeg har ME, men begge ungene har det og...mye vondt i kroppen både her og der. Er det genetisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
På Wednesday, March 15, 2017 den 18.49, stjernestøv skrev:

Sykepleieren sa det ble nesten som med ME, psykosomatiske plager. Lurer på om jeg har ME, men begge ungene har det og...mye vondt i kroppen både her og der. Er det genetisk?

Ja det finner vi kanskje aldri svaret på. Får gjøre det beste for de så langt vi kan ❤

 

På Wednesday, March 15, 2017 den 18.16, issomethingwrong skrev:

Det er adrenalinvirkningen på kroppen, i form av magebesvær og situasjonsbetinget økt blodtrykk. 

Da har jeg MYE adrenalin 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, BamseLiten skrev:

Ja det finner vi kanskje aldri svaret på. Får gjøre det beste for de så langt vi kan ❤

 

Jeg mente Fibromyalgi eller hva det heter, det var det han sa. Synd man skal bli så dårlig fysisk og, det er jo utmattende. Har dine barn også fysiske plager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Fibromyalgi er visst ikke uvanlig hos folk med psykiske lidelser eller rett og slett en stresset livssituasjon. Både mannen min og jeg har mye muskelvondt, uten at vi har fått det diagnostisert, og jeg har også vært veldig plaget med både stresshodepine og migrene. Jeg har lest en undersøkelse om at muskulære plager er vanlig hos folk med ADHD, som vi har, og at det som regel blir verre i voksen alder enn hos barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Jeg får vondt i tennene og kjevemusklene når jeg er sosial med mange som snakker mye rundt meg, fordi jeg må spørre om ting som jeg må spørre om, ellers får jeg vondw følelser om jeg ikke spør og får svar. I tillegg så skriver jeg ofte dyseleksiaktig feil når jeg skriver, fordi jeg glemmer bokstaver i ord i stresstider. Så får jeg stiv nakke som får meg til å se dansende blåe lys når jeg strekker på musklene for å prøve å bli bedre i musklene. Jeg er på vei til å flytte til mer isolert omsorgsbolig nå i april, og da tipper jer at psyken min blir mye bedre. (Her jeg bor nå er som å bo på et pokverk, med dunking smelling og urolige naboer med PU som uler og raserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kanuttius

Ja fibromyalgi, den diagnosen brukte legen min før på meg. Etter noen år på fibromyalgi må jeg si at det for min del MÅ ha en sammenheng mellom en fm og psyken. 

Jeg har en gutt som kan bruke mye tid på små vondter f.eks en finger. Han har og fortalt at han har hatt ett angstanfall en gang. Vi får se hvordan det går med han fremover. Som liten hadde han enormt mye migrene, Det antas at han er født med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...