Gå til innhold

Blødninger etter samleie


Kristine123

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 17 år som blør etter samleie. Blodet kommer nesten rett fra "kanten" og det er mye blod i 2 til 5 dager. Det er ikke tørt under samleie og gjør ikke vondt før rett etterpå hvor det svir og det føles som om noen stikker en kniv inn i vaginaen. Jeg har gått på cerazette siden juli og har testet meg for både graviditet og kjønnssykdommer hvor jeg ikke hadde noen av delene. Fant derimot ut at jeg har bakteriell vaginose og litt sopp som jeg går på behandling til nå. Har hatt disse blødningene siden slutten av november og har også fått større pupper, kan blødningene være grunnet cerazetten? Har i tillegg et lite hull i en av de indre kjønnsleppene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Den vanligste årsak til en slik blødning i forbindelse med samleie, er en blødning for livmorhalsen. Hos kvinner i fruktbar alder er det ofte rikelig med ‘kjertelslimhinne’ på utsiden av livmorhalsen, og den er blodrik og blodkar sprekker lett ved berøring. Forandringen betegnes som ‘ektopi’. Du har fått utelukket infeksjon, for det kan også være en årsak.  I tillegg vil Cerazette ofte gi uregelmessige blødninger. Jeg synes du skal få en sjekk av livmorhalsen, helst hos gynekolog som kan foreta ‘kikkertundersøkelse’ og som evt kan ta vevsprøve, om det anses som nødvendig.

Hull i kjønnsleppen er uvanlig hos en som ikke har født eller som ikke har hatt piercing, men det er helt uten betydning.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...