Gå til innhold

Smerter i underliv ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I kveld har jeg plutselig fått noen kraftige smerter, er litt usikker på om det er blæren eller livmoren eller hva man skal kalle det.. det gjør fryktelig vondt, ca 2 fingre før lysken på begge siden men jeg føler det sitter langt inne egentlig.. jeg har en spiral så jeg misstenker jo at den kan ligge feil nå, den har jeg hatt nå siden 9.6.2016 er yajdess.. er vertfall ikke gravid og det er jeg 110% sikker på da jeg ikke har, ja dere vet. Det er vondt hele tiden, men det kommer også noe som kan minne om kramper også for plutselig gjør det kjempe vondt og jeg blir kvalm også roer det seg litt også kommer det i gjen. Det er ikke mensen smerter heller fordi det er jeg mye plaget av og dette ligner ikke en gang, nesten som en litt brennende følelse inni der.. har og tenkt litt på om det kan være uvi men det er ikke vondt og tisse og urinen ser helt perfekt ut.. ikke feber heller

 

hva kan dette være ?

må jeg dra til legen med dette eller kan jeg avvente det litt ? Kan det være spiralen som plutselig ligger feil ?

Anonymkode: a81af...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Akutte underlivssmerter som du beskriver skyldes neppe feil med spiralen. Du har utelukket graviditet, ellers kunne man tenke på graviditet utenfor livmoren, eller man kunne tenke på en eggstokk-cyste som har dreiet seg rundt, men i de to tilfeller ville smertene vanligvis være bare på den ene siden. Egglederbetennelse? Ikke helt så sterke smerter, men feber og utflod. Ikke typisk for urinveisinfeksjon heller. Blindtarmen? da ville man forvente smerter bare på høyre side. Nyrestein? også det vil bare gi smerter på den ene siden.

Hva du skal gjøre? Kanskje se det an til i morgen og så søke lege hvis du fortsatt har vondt og få det avklart før helgen?

Skriv tilbake om hvordan det gikk.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Akutte underlivssmerter som du beskriver skyldes neppe feil med spiralen. Du har utelukket graviditet, ellers kunne man tenke på graviditet utenfor livmoren, eller man kunne tenke på en eggstokk-cyste som har dreiet seg rundt, men i de to tilfeller ville smertene vanligvis være bare på den ene siden. Egglederbetennelse? Ikke helt så sterke smerter, men feber og utflod. Ikke typisk for urinveisinfeksjon heller. Blindtarmen? da ville man forvente smerter bare på høyre side. Nyrestein? også det vil bare gi smerter på den ene siden.

Hva du skal gjøre? Kanskje se det an til i morgen og så søke lege hvis du fortsatt har vondt og få det avklart før helgen?

Skriv tilbake om hvordan det gikk.

Vennlig hilsen Mette

Takk for svar, i dag er smertene mye bedre så jeg tror faktisk at Ibuxen fungerte litt, så har ikke orker og bestile legge time men i dag har det kommet masse utflod med en brunlig farge med litt lukt, vet ikke helt om det henger sammen med smertene.. synest du enda jeg bør oppsøke lege selv om smertene er bedre ? Ingen feber i dag heller heldigvis :) 

Anonymkode: a81af...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...