Gå til innhold

Buspirone.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv

Pasienten bør advares mot å kjøre bil og bruke komplekse maskiner, inntil effekten er kjent.

Dette står det i felleskatalogen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokormen123
1 time siden, stjernestøv skrev:

Pasienten bør advares mot å kjøre bil og bruke komplekse maskiner, inntil effekten er kjent.

Dette står det i felleskatalogen. 

Ja, da må man gjøre det da - vente til man vet hvordan man reagerer på medisinen før man kjører bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Ja, da må man gjøre det da - vente til man vet hvordan man reagerer på medisinen før man kjører bil.

Men psykiateren og sykepleieren hadde sagt det ikke påvirket kjøreevnen?

Det var det som var så rart, hva gjør man da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Venter, og ser reaksjonen - det er nå tross alt det tryggeste!

Ja det er jeg enig i. Han skal kjøre langt i morgen, får heller vente med medisinene da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokormen123
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jeg enig i. Han skal kjøre langt i morgen, får heller vente med medisinene da. 

Ja, nå vet jo ikke jeg hva medisinene skal brukes for da - kan jo være at det er alvorligere enn bivirkningene av medisinene, så jeg vil ikke stå ansvarlig for dette valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Bokormen123 skrev:

Ja, nå vet jo ikke jeg hva medisinene skal brukes for da - kan jo være at det er alvorligere enn bivirkningene av medisinene, så jeg vil ikke stå ansvarlig for dette valget.

Nei jeg vet ikke hva som er best....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bokormen123
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei jeg vet ikke hva som er best....

Det er vel strengt tatt ikke ditt ansvar heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Bokormen123 skrev:

Det er vel strengt tatt ikke ditt ansvar heller?

Nei, men han sa han skulle begynne i morgen, og da tenkte jeg om det var så lurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jeg enig i. Han skal kjøre langt i morgen, får heller vente med medisinene da. 

Jeg mener generelt at man aldri skal starte med nye medisiner som av og til kan virke sløvende, samme dag som man skal kjøre bil. Han burde fått beskjed om at han først må se hvordan han reagerer på medisinen før han kjører bil. Det gjelder jo for oss alle når vi skal kjøre bil at vi plikter å vurdere om vi er i form til å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 minutter siden, frosken skrev:

Jeg mener generelt at man aldri skal starte med nye medisiner som av og til kan virke sløvende, samme dag som man skal kjøre bil. Han burde fått beskjed om at han først må se hvordan han reagerer på medisinen før han kjører bil. Det gjelder jo for oss alle når vi skal kjøre bil at vi plikter å vurdere om vi er i form til å kjøre.

Ja det er jeg enig i. Rart de ikke tok opp dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frosken skrev:

Jeg mener generelt at man aldri skal starte med nye medisiner som av og til kan virke sløvende, samme dag som man skal kjøre bil. Han burde fått beskjed om at han først må se hvordan han reagerer på medisinen før han kjører bil. Det gjelder jo for oss alle når vi skal kjøre bil at vi plikter å vurdere om vi er i form til å kjøre.

Buspiron er ikke sløvende, slik benzo er, men noen kan bli trøtte. Så jeg er helt enig med deg.

Det som er litt skumlere med Buspiron er at den har en relativt høy forekomst av paradoksale effekter. Slik som fiendtlighet, angst, depresjon, impulsivitet og aggresjon. Til dels er dette forventede effekter i starten av behandlingen. 

Dessuten bør man i oppstarten ikke kjøre bil nettopp av den grunn at man til enhver tid bør holde seg innen 10 meter fra et toalett... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
13 timer siden, issomethingwrong skrev:

Buspiron er ikke sløvende, slik benzo er, men noen kan bli trøtte. Så jeg er helt enig med deg.

Det som er litt skumlere med Buspiron er at den har en relativt høy forekomst av paradoksale effekter. Slik som fiendtlighet, angst, depresjon, impulsivitet og aggresjon. Til dels er dette forventede effekter i starten av behandlingen. 

Dessuten bør man i oppstarten ikke kjøre bil nettopp av den grunn at man til enhver tid bør holde seg innen 10 meter fra et toalett... 

Det hørtes ut som skumle bivirkninger? Er det vanlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, Bokormen123 skrev:

Hvordan gikk det i dag, egentlig? Hva valgte han å gjøre?

Jeg anbefalte han til å vente, så det gjorde han. Sa han kunne prøve i morgen hvis han ikke skulle kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
stjernestøv
På 3.3.2017 den 22.54, issomethingwrong skrev:

Buspiron er ikke sløvende, slik benzo er, men noen kan bli trøtte. Så jeg er helt enig med deg.

Det som er litt skumlere med Buspiron er at den har en relativt høy forekomst av paradoksale effekter. Slik som fiendtlighet, angst, depresjon, impulsivitet og aggresjon. Til dels er dette forventede effekter i starten av behandlingen. 

Dessuten bør man i oppstarten ikke kjøre bil nettopp av den grunn at man til enhver tid bør holde seg innen 10 meter fra et toalett... 

Ja han sier han har blitt veldig irritert og sint og økt uro. Mye svimmelhet og andre ekle ting, klarer ikke kjøre bil rett etter han har tatt den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...