Gå til innhold

Legen bagatelliserer, jeg gir opp!


Spiteful

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en lang stund nå slitt med helsa. I 4 år ca har jeg slitt med smerter i lysken når jeg går. Smertene kan være borte i flere uker, men plutselig kommer de tilbake, og det gjør utrolig vondt når jeg strekker frem det venstre benet; Dette resulterer i halting og at jeg må ta små skritt. Har også i ca 4 år slitt med en borrende og varm ubehag i ryggen litt nedenfor nakken. Dette ubehaget kommer når jeg sitter på en stol hvor jeg ikke får lent meg tilbake, eller når jeg går med skolesekken min. Skjer også ofte under styrketrening som sit-ups.

Har tatt MR, men legen sier det ikke er noe galt med meg.

Likevel, det som plager meg mest er at jeg i snart 4år har slitt med mye svimmelhet, og i snart 2 år har slitt med dårlig hukommelse og konsentrasjon. I tillegg er jeg svært trøtt og energiløs hele tiden. Har flere ganget sovet i 12-18 timer etter at jeg har kommet hjem. Mistet mye matlyst og blir fort kvalm. Er bedre i ferier og helger, men i hverdager har jeg ingen ekstra energi etter at jeg har kommet hjem. Detter resulterer i dårlige karakterer på skolen. Føler legen min bagatelliserer alt jeg sliter med; han sier bare at jeg skal trene, spise mye frukt og grønt og i tillegg ta tilskudd til D-vitamin. Problemet er at jeg ikke har energi til trening, orker ikke tanken på å spise mer mat enn nødvendig (Maks 2 måltider om dagen - Enten frokost og middag, lunsj og middag eller kveldsmat og middag. Klarer ikke spise med mindre jeg er ordentlig sulten og det tar ca 4 timer). Tar D-vitamin som tilskudd, men føler ikke dette har hjulpet noe.

Har ganske lavt blodtrykk;Alltid under 100, og mellom 40 og 70. Hvilepulsen min er også ganske høy syns jeg; mellom 80 og 95...

Begynner å bli frustrert og begynner å lure på om jeg ikke somatiserer... Orker ikke lenger bestille legetimer.

MVH J18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Be om en second opinion hos en annen lege, eller bytt lege!

Vanlig MR viser ofte ikke problemey, om den ikke er spesifisert mot riktig området. Jeg måtte gjennom 5 MRer før de fant problemet i min skulder.

Du kan også be om henvisning ti sykehus, hos spesialister.

Anonymkode: c2f42...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle plagene dine (foruten lyskesmertene) skyldes sannsynligvis blodtrykket ditt. Altså svimmelheten, slappheten, energiløsheten din og den høye hvilepulsen. Sistnevnte er hjertet ditt som slår raskere for at ikke blodtrykket ditt skal bli skadelig lavt.

Det finnes medisiner du kan bruke mot dette, men de må du få på såkalt registreringsfritak hos legen din. I mellomtiden er det mange grep du selv kan gjøre:

- Øk saltinntaket ditt. F.eks spis et par skiver spekeskinke innimellom.

- Aldri vær dehydrert, drikk nok væske. Du kan godt drikke brus med koffein, som også kan øke blodtrykket litt.

- Kjøp støttestrømper på apoteket, sånne som brukes ved lange flyturer. De hindrer blodet i å samle seg i leggene, slik at blodet kan hjelpe til i sirkulasjonen i stedet.

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...