Gå til innhold

Problemer i forholdet pga hundene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er i et forhold som jeg snart ikke orker å være i lenger. Det har med at vi har en hund hver. Men hannes hund er så aggresiv når det gjelder maten og soveplass, så det har blitt noen slosskamper mellom dem. Hunden min trekker seg totalt unna og er veldig passiv når vi er der. Hun vil ikke ha bråk, men nærmer hun seg maten så knurrer og glefser den andre hunden. Dette syns jeg er sårt og jeg orker ikke å leve lenger slik. Min hund er gammel og har en muskel og skjelett sykdom, så jeg vil jo at hun skal ha det mest mulig bra. Typen sier dette vil gå over hvis vi flytter inn der. Og da blir ting bedre sier han. Han mener jeg overreagerer når det gjelder dette her.

Men jeg orker ikke å se at hunden min skal sitte og ligge passiv hele tiden, uten å kunne spise eller drikke når vi er der. Dette har holdt på i flere mndr. Og jeg kjenner at jeg ikke orker dette mer. Hunden har lite oppdragelse også. Det er vondt å gå å bære på dette selv så derfor skriver jeg inn her. Er jeg urimelig i forhold til hunden min? det føles som det er jeg som er for følsom.

Anonymkode: b02e4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må ta opp dette fra ditt synspunkt, og ikke si noe om hva han gjør feil. Du bør begynne en samtale med "Jeg føler at" slik at du ikke går til "angrep" og han til "forsvar"

Dette er tydeligvis et problem for deg, så det er noe han bør ta alvorlig. Fortell han hvor alvorlig du opplever det.

Anonymkode: 47e78...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i et forhold som jeg snart ikke orker å være i lenger. Det har med at vi har en hund hver. Men hannes hund er så aggresiv når det gjelder maten og soveplass, så det har blitt noen slosskamper mellom dem. Hunden min trekker seg totalt unna og er veldig passiv når vi er der. Hun vil ikke ha bråk, men nærmer hun seg maten så knurrer og glefser den andre hunden. Dette syns jeg er sårt og jeg orker ikke å leve lenger slik. Min hund er gammel og har en muskel og skjelett sykdom, så jeg vil jo at hun skal ha det mest mulig bra. Typen sier dette vil gå over hvis vi flytter inn der. Og da blir ting bedre sier han. Han mener jeg overreagerer når det gjelder dette her.

Men jeg orker ikke å se at hunden min skal sitte og ligge passiv hele tiden, uten å kunne spise eller drikke når vi er der. Dette har holdt på i flere mndr. Og jeg kjenner at jeg ikke orker dette mer. Hunden har lite oppdragelse også. Det er vondt å gå å bære på dette selv så derfor skriver jeg inn her. Er jeg urimelig i forhold til hunden min? det føles som det er jeg som er for følsom.

Anonymkode: b02e4...3dc

Nei, du bør kutte han ut.

Anonymkode: 48d91...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakker med han om dette nå og han ser ikke problemet. Han mener jeg lager mer problem enn det er for hunden min. Når hun er der så ligger hun eller sitter i sofaen stortsett. Han mener jeg bruker dette for å lage problemer mellom oss. Han mener at hundene må finne ut av dette sjøl. At det er jeg som er det store problemet. Nå ber han meg om å velge. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: b02e4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker med han om dette nå og han ser ikke problemet. Han mener jeg lager mer problem enn det er for hunden min. Når hun er der så ligger hun eller sitter i sofaen stortsett. Han mener jeg bruker dette for å lage problemer mellom oss. Han mener at hundene må finne ut av dette sjøl. At det er jeg som er det store problemet. Nå ber han meg om å velge. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: b02e4...3dc

Han ber deg om å velge? Mellom hva, hunden eller han? Kompromisser i et forhold funker, ikke slike valg som han kommer med her. Hva blir det neste?

Anonymkode: 47e78...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å være sammen eller ikke sammen. Og han skulle ha et svar i kveld sa han. Han sier det er bare jeg som ser problemet med hundene. Og bruker det som unnskyldning. Men jeg orker ikke slossingen lenger. Han får meg til å føle meg så jævlig.

Anonymkode: b02e4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når hunden min er hjemme med meg alene så går hun rundt og logrer og prater og skal ha kos. Hun ligger inntil meg i sengen. Hun blir 13 år i vår. Men hun er sprek for alderen. Når vi er ute hos han sitter eller ligger hun stortsett i sofaen. Nærmer hun seg maten så knurrer den andre og hun viker unna, for hun vil ikke ha noe bråk. Den andre hunden blir og dullet mye med og vært lite grensesetting. Men hun er snill med folk men bråker når det gjelder mat. 

Anonymkode: b02e4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakker med han om dette nå og han ser ikke problemet. Han mener jeg lager mer problem enn det er for hunden min. Når hun er der så ligger hun eller sitter i sofaen stortsett. Han mener jeg bruker dette for å lage problemer mellom oss. Han mener at hundene må finne ut av dette sjøl. At det er jeg som er det store problemet. Nå ber han meg om å velge. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: b02e4...3dc

Da jeg leste det første innlegget ditt, så var min første reaksjon at hunder som regel finner ut av dette selv. Mener du at hunden din er mye mer aktiv når dere er hjemme hos deg enn hos kjæresten din? Dere må selvfølgelig sørge for at begge hundene får mat og vann, men for øvrig vil de normalt kunne tilpasse seg hverandre.

En helt annen ting er at den typen ultimatum som det virker som om kjæresten din har satt i kveld, får meg til å tenke at et slikt forhold ville jeg ikke ha vært i om det var meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja hunden min er mer aktiv når den er hos meg enn når vi er hos han. Dette med mat slossingen har vart over noen mndr og det tar ikke slutt. Hunden min trekker seg så tilbake og blir passiv. Den klenger seg mye innpå meg da. Men dette er det visst bare jeg som ser i følge han. han duller fælt med hundene og, blir lite ro syns jeg.

Anonymkode: b02e4...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke alle hunder går overens. Sånn er det bare dessverre. Men ultimatum er aldri positivt i et forhold.

Anonymkode: 47e78...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakker med han om dette nå og han ser ikke problemet. Han mener jeg lager mer problem enn det er for hunden min. Når hun er der så ligger hun eller sitter i sofaen stortsett. Han mener jeg bruker dette for å lage problemer mellom oss. Han mener at hundene må finne ut av dette sjøl. At det er jeg som er det store problemet. Nå ber han meg om å velge. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: b02e4...3dc

Han høres ikke ut som en fyr som er villig til å se ting fra flere sider eller innrømme at han kan ta feil akkurat. Jeg tror jeg hadde droppet hele fyren jeg. Hadde han sagt at jeg var det store problemet når han selv ikke evnet / gadd oppdra sin egen hund så hadde jeg faktisk ikke orket bruke med tid på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en hund har ressursforsvar som denne hunden har så kreves det mye jobbing med å trygge den i situasjonene hvor den reagerer. Sett fra en hundens øyne så kan jeg god forstå reaksjonen. Noen kommer plutselig inn og tar oppmerksomhet og plass. Første bud er jo å ikke la de spise i samme rom og ikke ha mat framme. Det er lov å beskytte både liggeplassen sin og maten sin, så må man trene på at den skal tåle at den andre hunden går rundt. Men når det kun er du som ser problemet så hjelper det jo lite. Men uansett, hunder eller ikke, denne fyren høres det ikke ut som det går an å prate med. Jeg hadde ihvertfall ikke giddi å bli i det forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...