Gå til innhold

Norske kvinner er kravstore og frekke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noe sant er det kanskje i det?

https://www.ba.no/nyheter/mener-norske-kvinner-er-kravstore-og-frekke/s/1-41-5962205

– Skal vi feire 8. mars, spør samfunnsdebattanten - og svarer selv.

– Selvsagt er jeg positiv til at det skal være like rettigheter for mann og kvinne, de første kvinnesaksforkjemperne innsats, at kvinner har stemmerett og kan ta høyere utdannelse, jeg har aldri kritisert det. Men, sier hun med Herland-sk ettertrykk: 

– Jeg synes det er altfor mange sinte feminister som forsøker å diktere hvordan vi alle må leve i dette landet.

For Nabintu Herlands fanesak er at kvinner skal bli møtt med respekt selv om de velger annerledes enn det feministene ønsker. Det gjør ifølge Herland ikke de mest hardbarkede feministene. 

– Hvis du ser på feminismen fra 1968 av, så har de skritt for skritt gjort feminismen til kampen mot mannen. 

Nabintu Herland mener resultatet er en diskriminering av det hun mener er genetiske kjennetegn ved mannen, blant annet fysisk styrke:

– Hvorfor er det negativt å snakke om menns fysiske styrke og beskytterinstinktet hos menn? 

Nabintu Herland viser til NAV-tall som sier at kvinner er 77 prosent mer sykemeldt enn menn, og at statistisk sett arbeider menn mer enn kvinner. 

– Så hva da om han tjener litt mer enn oss? La ham ta regningen og åpne døren, være den galante mannen. La oss få tilbake respekten for det positive ved et mer tradisjonelt kjønnsrollemønster.

Nabintu Herland påpeker at det er flest gutter som dropper ut av skolen og at Norge har en av verdens høyeste selvmordsrate for menn under 25 år.

Nabintu Herland mener at skandinaviske kvinner er blitt kritiske, kravstore og frekke. De lager lange lister om hva mannen må oppfylle, mens de setter påfallende små krav til seg selv. Husarbeidet skal deles 50/50, mens det ikke er snakk om å dele på det som tradisjonelt er mannens oppgaver, male huset, skifte dekk og klippe hekken. 

– Og hvis jeg har noe negativt å si til min mann gjør jeg det på tomannshånd. Hvor mange kvinner er det ikke som kan si i et selskap: «se nå skal han ta et kakestykke til, tykk som han er» og prikke ham på magen? Det er så altfor mye kritikk og altfor lite ydmykhet og tjenestevillighet.

Nabintu Herland synes at skandinaviske kvinner har en mangel på dannelse som mennesker i andre land reagerer på. Selv definerer hun seg som antifeminist og reagerer på ordet «likestilling». 

– Kvinner og menn kan aldri bli likestilte, da vi genetisk sett er svært forskjellige. For meg betyr likestilling at vi må bli lik mannen. Da er vi nødt til å mislykkes. 

Hun synes heller at begrepet «likeverdige» åpner for respekt og anerkjennelse for forskjellene mellom kjønnene. At 68-generasjonen, deres barn og barnebarn har forlatt kjøkkenbenken, mener hun har bidratt til en fedmeeksplosjon i landet. 

– Kvinner har sluttet å lage hjemmelaget, sunn mat. De serverer familiene sine ferdigpreparater og drittmat som er altfor full av salt og sukker. 68-feministene har fratatt kvinner gleden, stoltheten og sensualiteten ved å lage mat til sine familier! Nabintu Herland trekker pusten: - Spør du barn i dag om de har spist middag, svarer de gjerne «jo da, jeg har spist pizza»!

Anonymkode: 0d319...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg ikke igjen i det hun sier her. Jeg har hatt bil i 10 år nå og av de 20 dekk-omleggingene er det vel 2 ganger jeg ikke har gjort det selv. Jeg har like lange arbeidsdager som ham og 5 ganger så lang arbeidsvei i lengde (10-15 ganger så lang i kjøretid) så hvorfor jeg også da skal gjøre mest i huset skjønner jeg ikke? Hvorfor er det så vanskelig for ham å lage middag til jeg kommer hjem? Ifølge henne altså, vi deler ofte på matlagingen vi. Jeg synes hovedsaken i heimen er at paret har kommet til en løsning som begge parter er fornøyde med rett og slett. :) Og i arbeidslivet er det en selvfølge med lik lønn for likt arbeide uansett kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nabintu Herland kommer nesten alltid med sammensurium av samfunnskritikk, løse påstander og private kjepphester.  Det er vanskelig å argumentere mot en som har så ulik virkelighetsoppfatning som en selv. 

Eksempelvis tror jeg ikke kvinners kritikk av sine menns kropper hører til de største problemene mellom kjønnene her i landet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe sant er det kanskje i det?

https://www.ba.no/nyheter/mener-norske-kvinner-er-kravstore-og-frekke/s/1-41-5962205

– Skal vi feire 8. mars, spør samfunnsdebattanten - og svarer selv.

– Selvsagt er jeg positiv til at det skal være like rettigheter for mann og kvinne, de første kvinnesaksforkjemperne innsats, at kvinner har stemmerett og kan ta høyere utdannelse, jeg har aldri kritisert det. Men, sier hun med Herland-sk ettertrykk: 

– Jeg synes det er altfor mange sinte feminister som forsøker å diktere hvordan vi alle må leve i dette landet.

For Nabintu Herlands fanesak er at kvinner skal bli møtt med respekt selv om de velger annerledes enn det feministene ønsker. Det gjør ifølge Herland ikke de mest hardbarkede feministene. 

– Hvis du ser på feminismen fra 1968 av, så har de skritt for skritt gjort feminismen til kampen mot mannen. 

Nabintu Herland mener resultatet er en diskriminering av det hun mener er genetiske kjennetegn ved mannen, blant annet fysisk styrke:

– Hvorfor er det negativt å snakke om menns fysiske styrke og beskytterinstinktet hos menn? 

Nabintu Herland viser til NAV-tall som sier at kvinner er 77 prosent mer sykemeldt enn menn, og at statistisk sett arbeider menn mer enn kvinner. 

– Så hva da om han tjener litt mer enn oss? La ham ta regningen og åpne døren, være den galante mannen. La oss få tilbake respekten for det positive ved et mer tradisjonelt kjønnsrollemønster.

Nabintu Herland påpeker at det er flest gutter som dropper ut av skolen og at Norge har en av verdens høyeste selvmordsrate for menn under 25 år.

Nabintu Herland mener at skandinaviske kvinner er blitt kritiske, kravstore og frekke. De lager lange lister om hva mannen må oppfylle, mens de setter påfallende små krav til seg selv. Husarbeidet skal deles 50/50, mens det ikke er snakk om å dele på det som tradisjonelt er mannens oppgaver, male huset, skifte dekk og klippe hekken. 

– Og hvis jeg har noe negativt å si til min mann gjør jeg det på tomannshånd. Hvor mange kvinner er det ikke som kan si i et selskap: «se nå skal han ta et kakestykke til, tykk som han er» og prikke ham på magen? Det er så altfor mye kritikk og altfor lite ydmykhet og tjenestevillighet.

Nabintu Herland synes at skandinaviske kvinner har en mangel på dannelse som mennesker i andre land reagerer på. Selv definerer hun seg som antifeminist og reagerer på ordet «likestilling». 

– Kvinner og menn kan aldri bli likestilte, da vi genetisk sett er svært forskjellige. For meg betyr likestilling at vi må bli lik mannen. Da er vi nødt til å mislykkes. 

Hun synes heller at begrepet «likeverdige» åpner for respekt og anerkjennelse for forskjellene mellom kjønnene. At 68-generasjonen, deres barn og barnebarn har forlatt kjøkkenbenken, mener hun har bidratt til en fedmeeksplosjon i landet. 

– Kvinner har sluttet å lage hjemmelaget, sunn mat. De serverer familiene sine ferdigpreparater og drittmat som er altfor full av salt og sukker. 68-feministene har fratatt kvinner gleden, stoltheten og sensualiteten ved å lage mat til sine familier! Nabintu Herland trekker pusten: - Spør du barn i dag om de har spist middag, svarer de gjerne «jo da, jeg har spist pizza»!

Anonymkode: 0d319...9fa

Nabintu Herland sparker i alle retninger og mot kvinner spesielt. Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i retorikken hennes.

 

Likestillingen kan ikke komme for langt, det er snakk om like muligheter for alle. En del kan styres politisk, men ikke alt. Svært mange kvinner erfarer at det er et glasstak og en gutteklubb i arbeidslivet, for ikke å si næringslivet, og at det kan være vanskelig å bli hørt og nå frem som kvinne, uansett hvor likestilte vi i teorien er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Som hun blander sammen hummer og kanari! Jeg har nå aldri opplevd noen kvinner som har kritisert sine menn i et selskap på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, påskelilje skrev:

Som hun blander sammen hummer og kanari! Jeg har nå aldri opplevd noen kvinner som har kritisert sine menn i et selskap på den måten.

Ikke jeg heller og det kunne aldri falle meg inn å kritisere mannen min offentlig på noen måte. Selvfølgelig forteller vi andre om idiotiske tabber og slikt vi gjør (det gjelder oss begge...), men ondsinnete kommentarer som det der er fullstendig fraværende heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Enkelte er bare svevende gale uansett

Gratulerer med dagen alle sammen😊

Anonymkode: 851cb...094

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 timer siden, påskelilje skrev:

Som hun blander sammen hummer og kanari! Jeg har nå aldri opplevd noen kvinner som har kritisert sine menn i et selskap på den måten.

Jeg opplever sånt selv og har også sett at andre kritiserer mannen sin på den måten. 

Folk antar at en mann tåler litt "mobbing"  uten å gå helt i kjelleren. Det stemmer jo stort sett også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De lager lange lister om hva mannen må oppfylle, mens de setter påfallende små krav til seg selv. Husarbeidet skal deles 50/50, mens det ikke er snakk om å dele på det som tradisjonelt er mannens oppgaver, male huset, skifte dekk og klippe hekken"

"- Hvor mange kvinner er det ikke som kan si i et selskap: «se nå skal han ta et kakestykke til, tykk som han er» og prikke ham på magen? Det er så altfor mye kritikk og altfor lite ydmykhet og tjenestevillighet"

"– Kvinner og menn kan aldri bli likestilte, da vi genetisk sett er svært forskjellige. For meg betyr likestilling at vi må bli lik mannen. Da er vi nødt til å mislykkes"

Gjeeeeesp....

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker

Her auler visst av rødstrømper!

Hanne Nabintu Herland beskriver utmerket godt mitt inntrykke av rødstrømper: kort sagt frastøtende folk.

Anonymkode: be40e...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...