Gå til innhold

Burde jeg tvinge meg selv til å ha sex ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men som sagt; sex ER en viktig del av et samliv. Det er ikke vits å diskutere engang.

Anonymkode: cc595...5a8

Så hva er da vitsen med dine innlegg? Det virker bare destruktivt når du ikke følger opp med noen råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
13 minutter siden, Gargamel skrev:

Så hva er da vitsen med dine innlegg? Det virker bare destruktivt når du ikke følger opp med noen råd.

 

14 minutter siden, Gargamel skrev:

Så hva er da vitsen med dine innlegg? Det virker bare destruktivt når du ikke følger opp med noen råd.

Jeg svarte trådstarter. Selvom han ser det fra hennes side, så er det heller ikke lett å leve i et forhold uten sex. Men nå viste det seg i et innlegg senere at det kun var en periode, så da er jo saken annerledes. 

Men, det finnes alltid et men; man må passe på å ikke skli inn i en uvane, jo lengre tid uten sex jo værre er det å komme tilbake. Mener selvfølgelig ikke at hun skal tvinge seg selv, men da bør hun snakke med noen profesjonelle eller de gå sammen til parterapi

Anonymkode: cc595...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, Lillemus skrev:

Beklager, jeg trodde ut fra innlegget ditt at dere ikke hadde hatt sex på årevis, ikke at det dreide seg om såpass kort tid som du sier her. Det er helt naturlig at man har mindre sex når man blir eldre, men om du og din mann ble sammen i tenårene og har vært i lag i 30 år så er vi jevngamle. At et par i 40-årene ikke har sex lenger er noe helt annet enn at et par i 70-årene lar sexlivet dø hen.

Det høres ut som du gjør mye for ham og det håper jeg han setter pris på. :) Ta den praten med mannen din som du snakket om og forklar ham hvorfor sex for deg er spesielt vanskelig akkurat nå og be om tålmodighet og forståelse fra ham og det håper jeg han er villig til å gi deg. 

Takk. Setter pris på at du svarer meg så høflig og vennlig tilbake. Har stor respekt for det. 

Det er bare et veldig følsomt tema for meg. Noen her velger å anklage meg for å være over grensen dramatisk. Er vanligvis en veldig fattet person men dette gikk veldig inn på meg. 

Men du er absolutt unnskyldt Lillemus. :)

 

Anonymkode: 50b31...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎03‎.‎2017 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Jeg er rett og slett veldig lei meg nå.. 
Jeg føler meg fordømt. !!!!. Dere mener å si at jeg ikke lenger fortjener min ektefelle ... 
Dette gjør bare veldig vondt ... Jeg gjør alt for min mann. Gir han massasje , sier jeg elsker han , gir han klemmer , oppdrar ungene hans , gjør alt i huset. Jeg tilfredsstiller han med hånden så han kan få utløsning osv osv osv.., Men jeg er likevel en skuffelse . Fordi jeg i løpet av noen mnd av et langt samliv ikke klarer dette . Fordi jeg går på medisiner, fordi jeg har vært suicidal og fordi jeg går i terapi for incest.... 
Jeg har faktisk tvunget meg selv til å ha sex fordi jeg vet at det er viktig for forholdet . Men det var en psykisk belastning ...Det var det som var spørsmålet i trådstart . Ikke meninger om å avslutte forholdet .. Noe så overfladisk ..er et forhold så lite verdt . Når jeg blir gamle , eller om jeg blir alvorlig syk skal jeg da byttes ut med en som er friskere, yngre og bedre i sengen .. ???. 
Nå føler jeg meg helt uten verdi.. Kanskje jeg bare skal gi opp livet ... Slik som jeg har lengtet etter så lenge ... En kvinne som ikke har sex er ingenting ... 

Anonymkode: 50b31...05c

Jeg synes du bør vurdere å la være å skrive om sårbare temaer når du reagerer så sterkt på forsøk på konstruktive tilbakemeldinger fra vennligsinnede mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎09‎.‎03‎.‎2017 den 19.39, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har helt rett. Det er så enkelt, men allikevel så vanskelig. Sex betyr ikke kun nytelse, det betyr også å sette pris på den andre, anerkjenne, samværet, fysisk kontakt, følelser på et dypere plan. Enhver psykolog eller samlivsterapaut vet at et forhold ikke vil vare uten et godt sexliv. Det er en av essensene i forholdet. Kun et fåtall overlever et forhold uten sex, men har man det da bra?

Anonymkode: cc595...5a8

Jeg synes du blir for kategorisk her. Mennesker er forskjellige og noen kan både ha det bra og ønske å fortsette forholdet selv uten sex. Kanskje vil det ha betydning hva som er årsaken til manglende sex, samt hvilke andre former for nærhet man har utviklet som par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, frosken skrev:

Jeg synes du bør vurdere å la være å skrive om sårbare temaer når du reagerer så sterkt på forsøk på konstruktive tilbakemeldinger fra vennligsinnede mennesker.

Jeg har fått nok " pepper" for det jeg skrev . Dolpolitiet var på meg med en gang.Og jeg har også ordnet opp for meg. Forstår ikke hvorfor du må ta dette opp igjen. Dere er ganske harde og nådeløse i deres dommer innpå her. Disse "vennlige" svarene gikk veldig inn på meg. Beklager det da..... 

Anonymkode: 50b31...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått nok " pepper" for det jeg skrev . Dolpolitiet var på meg med en gang.Og jeg har også ordnet opp for meg. Forstår ikke hvorfor du må ta dette opp igjen. Dere er ganske harde og nådeløse i deres dommer innpå her. Disse "vennlige" svarene gikk veldig inn på meg. Beklager det da..... 

Anonymkode: 50b31...05c

Jeg tror du må lese innlegget ditt og svarene én gang til. Jeg greier ikke å se hvilke svar du mener er "pepper" skrevet av dol-politi her?

Du lurer på om noen kan kreve sex, og får nei som svar, samtidig som mange mener at sex i et forhold er innenfor forventningene, og det må jo folk få mene. 

Kanskje h å p e t du på andre svar enn du fikk, og at det er derfor du er skuffet?

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått nok " pepper" for det jeg skrev . Dolpolitiet var på meg med en gang.Og jeg har også ordnet opp for meg. Forstår ikke hvorfor du må ta dette opp igjen. Dere er ganske harde og nådeløse i deres dommer innpå her. Disse "vennlige" svarene gikk veldig inn på meg. Beklager det da..... 

Anonymkode: 50b31...05c

Jeg tror du kan ha nytte av å se på dine egne tolkninger og reaksjoner på svarene du fikk. Når du reagerer på denne måten her på dol, så er det nærliggende å anta at du sliter med det samme i livet for øvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Kayia skrev:

Jeg tror du må lese innlegget ditt og svarene én gang til. Jeg greier ikke å se hvilke svar du mener er "pepper" skrevet av dol-politi her?

Du lurer på om noen kan kreve sex, og får nei som svar, samtidig som mange mener at sex i et forhold er innenfor forventningene, og det må jo folk få mene. 

Kanskje h å p e t du på andre svar enn du fikk, og at det er derfor du er skuffet?

Det er ikke svarene på det jeg startet " tråen " med som er " pepper" . Men all fordømmelsen jeg har fått for min reaksjon . Og det forsetter bare å komme kritikk... 

Jeg reagerte på at man snakket om samlivsbrudd... Det var det som gjorde vondt . 

Det er litt dobbeltmoral i dette . Som når man er i skolegården . Fordi jeg gjorde noe " galt" så har nå alle rett til å peke finger mot meg. Kritikken fra dere etterpå gjør ti ganger mer vondt en svarene på spørsmålet i trådstart. 

Jeg hadde faktisk glede av å være på DOL men frosken mener at jeg ikke burde det. 

Så da takker jeg for meg... 

 

Anonymkode: 50b31...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke svarene på det jeg startet " tråen " med som er " pepper" . Men all fordømmelsen jeg har fått for min reaksjon . Og det forsetter bare å komme kritikk... 

Jeg reagerte på at man snakket om samlivsbrudd... Det var det som gjorde vondt . 

Det er litt dobbeltmoral i dette . Som når man er i skolegården . Fordi jeg gjorde noe " galt" så har nå alle rett til å peke finger mot meg. Kritikken fra dere etterpå gjør ti ganger mer vondt en svarene på spørsmålet i trådstart. 

Jeg hadde faktisk glede av å være på DOL men frosken mener at jeg ikke burde det. 

Så da takker jeg for meg... 

 

Anonymkode: 50b31...05c

Jeg kan ikke se fordømmelse i svarene du har fått, men du har fått motstand på din måte å tenke og reagere på. Jeg har heller ikke sagt at du ikke burde være på dol, men har sagt at om du i så liten grad tåler folks ærlige tanker om det du skriver, så bør du kanskje ikke skrive om de mest sårbare temaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, frosken skrev:

Jeg kan ikke se fordømmelse i svarene du har fått, men du har fått motstand på din måte å tenke og reagere på. Jeg har heller ikke sagt at du ikke burde være på dol, men har sagt at om du i så liten grad tåler folks ærlige tanker om det du skriver, så bør du kanskje ikke skrive om de mest sårbare temaene.

Men er det ikke akkurat det du gjør frosken, dømmer meg ...?.  Dømmer min måte å tenke og reagere på. Tror du vet hvordan jeg er.. 
Dere tar egentlig fullstendig feil av meg... 
Men jeg legger meg helt flat og ber om unnskyldning for min oppførsel . 

Siden du som en " profesjonell" mener  at jeg ikke bør skrive om følsome tema så slutter jeg nå på dol. 

 

Anonymkode: 50b31...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det ikke akkurat det du gjør frosken, dømmer meg ...?.  Dømmer min måte å tenke og reagere på. Tror du vet hvordan jeg er.. 
Dere tar egentlig fullstendig feil av meg... 
Men jeg legger meg helt flat og ber om unnskyldning for min oppførsel . 

Siden du som en " profesjonell" mener  at jeg ikke bør skrive om følsome tema så slutter jeg nå på dol. 

 

Anonymkode: 50b31...05c

Jeg forstår at du føler deg angrepet, og tror jeg skjønner hvor du kommer fra. Hvis du, når følelsene har roet seg ned, leser gjennom tråden på nytt, inkludert froskens tilbakemeldinger, vil du derimot kanskje lære noe om deg selv, om hvordan du reagerer når du blir trigget. 

Anonymkode: 589cc...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at du føler deg angrepet, og tror jeg skjønner hvor du kommer fra. Hvis du, når følelsene har roet seg ned, leser gjennom tråden på nytt, inkludert froskens tilbakemeldinger, vil du derimot kanskje lære noe om deg selv, om hvordan du reagerer når du blir trigget. 

Anonymkode: 589cc...f3a

Jeg har lagt meg flat og bedt om unskyldning...

Selvfølgelig ser jeg egne feil... Men dere blir jo ikke ferdig med å påpeke de..

Vær så snill , hvor flat må jeg legge meg for at dere skal slutte .... !!

 

Anonymkode: 50b31...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men er det ikke akkurat det du gjør frosken, dømmer meg ...?.  Dømmer min måte å tenke og reagere på. Tror du vet hvordan jeg er.. 
Dere tar egentlig fullstendig feil av meg... 
Men jeg legger meg helt flat og ber om unnskyldning for min oppførsel . 

Siden du som en " profesjonell" mener  at jeg ikke bør skrive om følsome tema så slutter jeg nå på dol. 

Anonymkode: 50b31...05c

Jeg skjønner ikke helt hva du ber om unnskyldning for? Ingen har sagt noe det er naturlig å be om unnskyldning for - ikke du, og ikke andre. Folk har bare svart det de mener, og i tillegg har Frosken og jeg bedt deg lese svarene én gang til, siden du ser ut til å tolke svarene annerledes enn de var ment. Du trenger ikke å be om unnskyldning for dette, og det trenger ikke vi andre heller. 

Hverken Frosken eller andre som har svart i tråden din er eksperter på dol, og Frosken har ikke bedt deg slutte å skrive. Hun har imidlertid bedt deg kjenne etter om du får hjelp eller blir mer frustrert av å legge fram utfordringer til debatt på dol (eller på andre forum). Det syns jeg er et godt og relevant innspill.

Det er altså ditt valg om du vil være på diskusjonsforum også i framtiden, men dersom du legger fram problemstillinger må du regne med å få få svar og synspunkt du ikke nødvendigvis liker, uten å gå i svart av den grunn. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, Kayia skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva du ber om unnskyldning for? Ingen har sagt noe det er naturlig å be om unnskyldning for - ikke du, og ikke andre. Folk har bare svart det de mener, og i tillegg har Frosken og jeg bedt deg lese svarene én gang til, siden du ser ut til å tolke svarene annerledes enn de var ment. Du trenger ikke å be om unnskyldning for dette, og det trenger ikke vi andre heller. 

Hverken Frosken eller andre som har svart i tråden din er eksperter på dol, og Frosken har ikke bedt deg slutte å skrive. Hun har imidlertid bedt deg kjenne etter om du får hjelp eller blir mer frustrert av å legge fram utfordringer til debatt på dol (eller på andre forum). Det syns jeg er et godt og relevant innspill.

Det er altså ditt valg om du vil være på diskusjonsforum også i framtiden, men dersom du legger fram problemstillinger må du regne med å få få svar og synspunkt du ikke nødvendigvis liker, uten å gå i svart av den grunn. 

Kan du være 100% ærlig å fortelle meg hvorfor dere ikke kan slippe dette temaet???. Jeg har lagt meg flat, innrømmet mine feil. 

Det er mye skarpe kanter i velformulerte og fine setninger innpå her .. Noen driver rett og slett kritisk personanslyse . 

Kritisk personanslyse skal skje i en relasjon der personene kjenner hverandre og er trygg på hverandre. Det at alle påpeker min feile måte å reagere på forstår jeg men at noen til og med antyder at dette sikkert er min normale måte å reagere på er faktisk ikke helt greit... 

Jeg føler meg VELDIG sårbar i denne tråen .

Men for at folk skal slutte : dere har alle helt rett. Jeg legger meg flat og ber om unnskydning for at jeg mistolker alle vellmenende og gode ord.

Anonymkode: 50b31...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg mener at man skal være forsiktig med å analysere folk når de ikke ber om den slags hjelp.

Takk

Anonymkode: 50b31...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du være 100% ærlig å fortelle meg hvorfor dere ikke kan slippe dette temaet???. Jeg har lagt meg flat, innrømmet mine feil. 

Det er mye skarpe kanter i velformulerte og fine setninger innpå her .. Noen driver rett og slett kritisk personanslyse . 

Kritisk personanslyse skal skje i en relasjon der personene kjenner hverandre og er trygg på hverandre. Det at alle påpeker min feile måte å reagere på forstår jeg men at noen til og med antyder at dette sikkert er min normale måte å reagere på er faktisk ikke helt greit... 

Jeg føler meg VELDIG sårbar i denne tråen .

Men for at folk skal slutte : dere har alle helt rett. Jeg legger meg flat og ber om unnskydning for at jeg mistolker alle vellmenende og gode ord.

Anonymkode: 50b31...05c

Det jeg tror er årsaken til at denne saken ikke har blitt "lukket" før, er at du stadig kommer med passiv-aggressive bemerkninger i svarene du skriver. Det er ikke å legge seg flat og be om unnskyldning. Det er provokasjon, og som man roper i skogen får man svar. 

Det hadde vært mye mer fair å si at OK, beklager reaksjonen min, dette er et sensitivt tema for meg og jeg ber om forståelse for det, enn å skrive at "du trodde ditt og datt men tok feil, du er dum, kan like gjerne gi opp livet, slutte på DOL, aldri skrive mer" osv. snakke om DOL-politi og en rekke tilsvarende bemerkninger. Da er det faktisk du som vedlikeholder diskusjonen. 

Jeg gir meg der, men just saying.. Ingen betviler at dette er vondt og vanskelig for deg. Ingen vil deg noe vondt. Ingen tror at du ikke er fantastisk for mannen din, også uten sex. Men du må ikke skyte budbringeren. Du må jobbe med det som får skoen til å trykke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det jeg tror er årsaken til at denne saken ikke har blitt "lukket" før, er at du stadig kommer med passiv-aggressive bemerkninger i svarene du skriver. Det er ikke å legge seg flat og be om unnskyldning. Det er provokasjon, og som man roper i skogen får man svar. 

Det hadde vært mye mer fair å si at OK, beklager reaksjonen min, dette er et sensitivt tema for meg og jeg ber om forståelse for det, enn å skrive at "du trodde ditt og datt men tok feil, du er dum, kan like gjerne gi opp livet, slutte på DOL, aldri skrive mer" osv. snakke om DOL-politi og en rekke tilsvarende bemerkninger. Da er det faktisk du som vedlikeholder diskusjonen. 

Jeg gir meg der, men just saying.. Ingen betviler at dette er vondt og vanskelig for deg. Ingen vil deg noe vondt. Ingen tror at du ikke er fantastisk for mannen din, også uten sex. Men du må ikke skyte budbringeren. Du må jobbe med det som får skoen til å trykke. 

Du tar faktisk helt feil...jeg var ute med en gang og ordnet opp med Lillemus. Ett døgn etter begynner folk på nytt å påpeke mine reaksjoner og analysere meg som person. 

Jeg mente virkelig at jeg var lei med for min reaksjon men til og med det tar du fra meg... 

Anonymkode: 50b31...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjelder ikke bare denne tråden, men denne er et eksempel på hvor viktig det er at det første innlegget inneholder storparten av det som er viktig. Det er meget stor forskjell på om dette har vært et vedvarende problem over år/storparten av forholdet eller om det er et mer kortvarig problem knyttet til en sykdomsepisode. Det gir ulike svar.

Anonymkode: f9ef0...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...